Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '07

 
Kategori
Ankara
Okunma Sayısı
746
 

AŞTİ’de bir kaldırım

AŞTİ’de bir kaldırım
 

AŞTİ’nin Eskişehir tarafındaki kapılarından birinden çıkıp Konya yoluna doğru yürüyün. Orada bir yaya üstgeçidi göreceksiniz. O yaya üstgeçidine çıkan merdivenlere bakın, ne kadar geniş yaptıklarını göreceksiniz ve belediyenin şehirdeki yayalara saygısının takdirle karşılayacaksınız. Sonra o yaya geçidini altında otobüs ve dolmuşların durması için yapılmış cebi göreceksiniz. Anayolda trafiği aksatmadan toplu taşım araçlarının durması için cep yapılmasını da takdirle karşılayacaksınız. Sonra sola dönüp bu cebin yanındaki kaldırımda yürümeye başladığınızda... İşte orada durun...

Hem duraklarda bekleyenler için gerekli yeri sağlayacak hem de oldukça yoğun bir yaya trafiğini kaldırması beklenecek olan kaldırımın genişliği yalnızca yarım metre. Oradan bir süredir geçmemiştim. Yaya üstgeçidini hep altından arabayla geçerken görmüş ve çok yoğun trafiği olan yolda yapılmasına sevinmiştim. Bugün öğleyin AŞTİ’ye gittim ve dönerken bu manzarayla karşılaştım. Kaldırımda bir kişi dururken yanında geçmek olanaksız olduğu için yola inip yürümek zorunda kaldım. Kimse arka tarafta yürümeye kalkmasın diye bir kalın demir parmaklık yapılmış, sanki arkasında kasa var.

Belediyelerde karar verme durumunda olan hiçkimsenin bir otobüs durağında durma olasılığı olmadığı için böyle sorunları görmeleri olanaksızdır. Onu biliyoruz da, acaba o üstgeçidin projesini çizen, onu onaylayan, inşaatı denetleyen mühendis, mimar, şehir plancı adıyla belediyede çalışanlarda mı farketmediler bu "rezil" durumu. O üst geçit oraya gereklidir, hem de "olmazsa olmaz" derecesinde gereklidir. Yapılması gereken üstgeçidin iki taraftan da ikişer metre daha uzun tutulmasıydı. Ayaklar ve merdivenler kaldırıma değil de, bir tarafta AŞTİ’ye ait yeşil alan üzerine, karşı tarafta da yine kamu alanı olarak görünen yere yapılmalıydı. Kaldırım en az 3-4 metre genişliğinde olmalıydı.

Şimdi ne yapılmalı:

1. O dar kaldırımlı yerdeki cep kaldırılıp kaldırım acilen genişletilmeli, durak başka yere taşınmalıdır.
2. Nasıl Eskişehir yolu üzerindeki genişletmede üstgeçitler yıkılıp yenileri yapılmışsa bu da yeniden yapılmalıdır.
3. Üniversitelerin Mimarlık, İnşaat Mühendisliği, Şehir Planlama gibi bölümlerindeki öğrenciler mutlaka buraya getirilip "Bir üstgeçit nasıl yapılmaz; bir kaldırım nasıl tasarlanmaz; belediyecilik nasıl kötü yapılır" konuları uygulamalı olarak anlatılmalıdır.

Ankara'yı bilmeyenler için açıklayayayım. AŞTİ Ankara'nın şehirlerarası otobüs terminali. Çizgisel binme ve indirme peronlarıyla, tek mekanda beklema salonuyla çok iyi tasarlanmış bir terminal. Metro bağlantısı da var.

Not: Orada bir düzelme görürsem bu yazının altına yazacağım.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1735
Toplam yorum
: 2342
Toplam mesaj
: 230
Ort. okunma sayısı
: 2344
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster