Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '16

 
Kategori
Müzik
 

Asu Maralman'dan 50. sanat yılına özel albüm

Asu Maralman'dan 50. sanat yılına özel albüm
 

Müzik, doğduğumda evimizdeki piano ve şan dersleriyle adeta bana hazırlanan bir kader gibiydi. sonrasında, koro çalışmaları, İstanbul radyo evinde yaptığım müzik emisyonları, ve orkestra solistliği bana sanat yolumdaki varacağım hedefleri gösteriyordu.

İlk uzanan sevgi dolu el Orhan Şevki Maralman'a aitti. Orkestramız ve yuvamız aynı zamanda kuruldu (1967). Hilton otelinde başlayan orkestra serüvenimiz kıymetli müzisyen Önder Bali ile birleşerek 1972 ye kadar sürdü.

Zamanın en önemli plak şirketlerinden olan DİSKOTÜR ilk 45lik şansını bana tanıdı. ölümsüz şair Ümit Yaşar Oğuzcan'ın sözlerini yazdığı "BİR GÖRSEM ÖLMEDEN" adlı eserle yakaladığım çıkışı (OY LELLİ KÖY, BANA GÜZEL BİRŞEY SÖYLE, HUDEY HUDEY, AŞK ÇİÇEĞİ, İKİ KAŞIN ARASI, BİR AYRILIK BİR YOKSULLUK BİR ÖLÜM, YALNIZLIK, YALANMIŞ, KANDIRAMAZSIN, MEMLEKET HASRETİ, BAL GİBİ OLUR, SABAH OLA HAYROLA, YOLLAR, BAĞRI YANIK DOSTLARA DA MERHABA, ŞARKILAR YAZDIM, SENİN YANINDA VE SENDEN UZAKLARDA) gibi hit olmuş eserlerle Türk Pop Müziğindeki bir kilometre taşına ismimi yazdırmayı başardım. 

50 yıl göz açıp kapayıcaya kadar geçti diyemeyeceğim. Üzüntülerle, sevinçlerle, yürek çarpıntılarıyla, bazen desteklenerek bazen de kösteklenerek... ama kesin olan tek şey Tanrının bahşettiği sesimin tınısı ve yorumum beni bu mücadelede muzaffer kıldı. Bu uzun yolculukta çeşitli ortamlarda kalıcı dostluklar edindim. Her biri birer ziynet olan aranjör, bestekar ve söz yazarı dostlarımın kariyerimde unutulmaz imzaları var. Öncelikle

ölümsüz bestekar ve can ağabeyim SELMİ ANDAK'a, yapımın oluşumunda büyük emeği geçen kızı sanatçı sevgili GÜLEN ANDAK'a, ölümsüz söz yazarı, tiyatro sanatçısı AYSEL GÜREL'e ve kızı sanarçı sevgili MEHTAP AR 'a, ölümsüz söz yazarı ÇİĞDEM TALU'ya ve kızı çok değerli söz yazarı sevgili ZEYNEP TALU'ya, ölümsüz tiyatro sanatçımız  söz yazarı ZİHNİ KÜÇÜMEN'e ve kızı sanatçı sevgili OYA KÜÇÜMEN'e, ölümsüz şairmiz AHMET KUTSİ TECER'e ve kızı sayın LEYLA TECER hanımefendiye cömert ve kıymetbilir gönüllerine binlerce teşekkürler. Sanat yaşamım boyunca Yola beraber başladığımız, Asu Maralman olmamda büyük emeği olan ORHAN ŞEVKİ MARALMAN'a, sanat yaşamım boyunca hep başucumda bulduğum sahneleri zevkle paylaştığım çocukluk arkadaşım BAHA BODUROĞLU'na, her türlü derdimi dinleyen ve beni aydınlatan sevgili BORA AYANOĞLU'na, çok değerli beyefendi sanatçı CAHİT OBEN'e, nüfus kağıdım olan "BAL GİBİ OLUR" eserinin sözlerini yazan söz yazarı sevgili BÜLENT POZAM'a, kadim dostum kıymetli besteci ve kompozitör sevgili AZİZ ÖZEN'e ve yaşam boyunca yolumuzun kesiştiği sohbetiyle muhabbetiyle ve eserleriyle beni mesteden can dostum sevgili ÖZDEMİR ERDOĞAN'a yüce gönülleriyle 50.YIL albümü için hediye ettikleri eserlere sonsuz teşekkürler. Ayrıca beni her daim destekleyen halkımızın gösterdikleri sevgi ve teveccühe de minnettarım. Bu yapıtı gün yüzüne çıkaran YAVUZ ASÖCAL BURÇ PLAKCILIĞA ve ekibine ellerinize sağlık diyorum, tabi ki yoğun bir tempoyla 50.YILA yakışan ikinci albüm ve Long PLay çalışmalarında başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 598
: 166
Kayıt tarihi
: 28.02.16
 
 

1991 yılında Show Haber'de stajyer muhabir olarak başladım. Daha sonra, İlker Yasin yönetimindeki..