Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
93
 

Asya Afrika Avrupa'ya göçüyor

Asya Afrika Avrupa'ya göçüyor
 

dunyabulteni.net


Zaten bu bekleniliyordu. Asya’nın büyük çoğunluğu aç… İş yok, aş yok; savaşsa çok… Afrika da öyle.. Ne yapsın insanlar işsiz, aşsız ve sürekli avara kasnak… Ya dağlara çıkıyorlar, kendilerini çağıran ilk serseri davetin peşinden, veya uzaklara gitmek için yollara düşüyorlar. 
 
Şimdi şu Suriye’liler ne yapsın.. Kafalarında her gün envai türlü bombalar patlıyor. İş yok, aş yok.. Üstelik ülkeye ilişkin umut da yok. Bir ulus dağılıp gitti. Komşu ülkelere ve daha da uzaklara. Şimdiki hedef Almanya ve daha da uzaklar belki…
 
Yeni Dünya, Eski Dünya’yı veya yeni terimlerle Kuzey Yarım Küresi, Güney Yarım Küresini asırlardır sömürüyor. Zavallı halklar bunu görüyor ama silahlı zorbalara, müstemlekecilere karşı ellerinden bir şey gelmiyor. 
 
Şimdiki çare şu…! Madem ki geldiler, tümümüzü şu veya bu şekilde sömürdüler. Elde ve ayakta artık bizi sürdürecek hiçbir şey kalmadı. Yurdumuz onların yurtları; istedikleri gibi; kandırabildikleri biçimde kullanıyorlar… Biz de kalkıp gideriz, o memlekete göçeriz. Oraya gider, Biz de Alman oluruz, Hollanda’lı oluruz, İsveç’li oluruz… 
 
Sonunda biz de sömürgen oluruz. Onlar gibi oluruz. Madem ki başka çare yok. Biz de onlar gibi sömürürüz. 
 
Ve göçler başladı.
 
Türkiye 2 milyon göçebe ile doldu taştı. Avrupalılar seyretti. Ama  Suriye’den, Irak’dan, Afganistan’dan gelenlerin bu ülkede kalmaya, beklemeye; sittin sene kamplarda yaşamaya hiç de niyetleri yoktu…
 
Ölmek pahasına, küçük botlara bindiler… Ufak tefek, eski meski demeyip motorlarla Türkiye’den, Afrika’dan açıldılar…  İlk hedef Yunanistan’dı; ilk hedef İtalya’ydı… Ondan sonra artık Avrupa’da neresi olursa olur. Haydee…
 
Ve Öldüler… Akdeniz’in azgın suları, çoluk çocuk yuttu onları. Bu kez karadan yürüdüler. Hedef Bulgaristan sınırları, Yunanistan sınırları… Kolay mı? Sınırlarda askerler; her yerde askerler.. Her yerde mülteciler, göçmenler telef oldular. 
 
Zaten öyle de ölmüşlerdi… Böyle de… Arkada, ülkelerinde yukardan yağan bombalar vardı, açlık vardı, sefalet vardı. Geri dönemezlerdi. İlerde askerler ve UMUT…
 
Tabii bu işten en çok umut tacirleri kazandı. Onlara “Sizi şu veya bu şekilde Yunanistan’a, İtalya’ya ulaştıracağız,”  diye ellerinde bulunan üç kuruşu beş kuruşu da aldılar.. Adamları ser sefil;  aç açık yollarda koyverdiler. Türkiye olmasaydı ne yaparlardı? Türk insanı ekmeğini paylaştı.  Elinden geleni yaptı.
 
Koca Avrupa ülkeleri seyretti. UTANMADILAR! Güya yardım ettiler.. nereye gitti o paralar? Kimse hesabını tutamadı. 
 
Şimdi yollar insan dolu … Suriyeli, Irak’lı, Afganistan’lı, daha da daha da öteden geliyorlar ve gitmek istiyorlar. 
Ah Avrupa… İnsafın var mı? Acıman, merhametin var mı? 
 
Sınırlarına dikenli teller çekersin… Duvarlar örersin…
 
Peki, duvarlar arkasında kalan bu aç açık insanlar , kış yaklaşmışken ne yapacaklar? Hiç düşünmezsin.
 
Alsın Türkiye… Ne yaparsa yapsın!
 
Sizin insafınız var mı? 
 
Sömürücünün, emperyalistin dini imanı olur mu? İnsafı olur mu?
 
Avrupa tok… Maaşları iyi… Rahatları güzel…
 
Ama ya o sömürülen ülkeler? O ülkelerin gariban insanları…
 
Durmadan silah satılan; birbirlerini öldürmelerine hizmet edilen ülkelerde durum nasıl?
 
Bittiler. Sonunda yola çıktılar ASYA ve AFRİKA sana geliyorlar…
 
Bakalım bu göç kaç yıl sürecek…
 
Kim bilir? Belki de Asya, Afrika boşalana kadar. Binlerce yıl. .. Bakalım önlerinde nasıl duracaksın?
 
Siz akıllı olmadıktan sonra; bütün dünyayı sömürmeyi göze aldıktan sonra… Onlara yapacak başka ne kalır?
 
Göçmekten başka… Geliyorlar. Hazır olun.
 
Biliyoruz, o gelenler insan. Ama siz kapıları kapatanlar insan mısınız? Bir de aynaya bakıp sorun bu soruyu kendinize.
NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Erdal Hocam, durumu ziyadesi en ince noktalarına kadar analiz eden bloğunuzu dikkatle okudum aslında BM verilerine göre 2 milyon ama gayri resmi rakamlara göre ise benimde tahminim Ülkemizde 3 milyonu geçkin mülteci var. Sosyal proje konusunda beceriksiz olan iktidarlarımız sadece izlerler, proaktif değil reaktif önlem alırlar, sadece izlerler ama bu kontrolsüz insan sayısı beraberinde bir yığın sosyal sorun getirecektir. Bugün mevsim müsait olduğu için sokakta kalabılıyorlar, önümüz kış. Yazınızda belirttiğiniz üzere aklını kullanmayanları başkalarının elinde oyuncak olurlar, emperyalistlerin uşağı ve kölesi olurlar, Ülkemizdeki Ulus devletimizin düşmanları mikro milliyetçiler, dinciler, ummetçiler ise bunu görmemekte direniyorlar, işin çelişik yanı ise müslümanlar yaşadıkları o kadim ve kutsal toprakları terk ederek ahlaksız, kefere dedikleri batıya göç ediyorlar ölümüne, bende benzer içerikte bir yazı yazdım uzun zaman sonra, elinize dımağınıza sağlık selam ve saygılar.

Nizamettin BİBER 
 22.09.2015 21:36
Cevap :
Benim göremediğimi, söyleyemediğimi siz çok güzel anlatmışsınız. Biz durmuş seyrediyoruz.. Galiba işin ciddiyetini de anladığımız pek söylenemez. Ama gelen üç milyon insanın bitmez, tükenmez istekleriyle karşılaştığımız ve çarpıldığımız zaman ne yapacağız. Onlar, istediklerini yapmak istiyorlar... Sözgelimi elini kolunu sallayıp, Bulgaristan'a gitmek gibi.. Olmayacak şeyleri arzu ediyorlar. Bilmiyorum, son çare nedir ama herhalde başlangıç noktası Türkçe'yi öğretmek olmalı. Saygılar, selamlar bilgili arkadaşım.  23.09.2015 16:11
 

Sayın Ceyhan! Günceli ne güzel dile getirdiniz sağ olunuz. İnsan haklarından dem vuran Avrupa Suriyeli göçmenleri süründürüyor. Türkiye'de o kadar yok yoksul insan var ki hangi birisine yetsin.Selam ve saygılar, sağlık ve mutluluklar. Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 21.09.2015 13:59
Cevap :
Nahide Hocam, bakınca insanlar ne büyük haksızlıklarla karşılaşıyor anlıyoruz. Kendi refahlarına biraz dokunacak diye, neredeyse dünyanın aç kalmasına seyirci kalacaklar. Bunlarda ne insaf var, ne merhamet.. Saygılarımla.  21.09.2015 14:12
 

Türkiye,2 milyon göçmeni -kendi insanlarının belli bir bölümü aç ve çıplakken- ülkesine gelmesine izin veriyor.İnsan hakları konusunda mangalda kül bırakmayan Avrupa,bu insanlara sınırlarını kapatıyor Kardeşim Erdal.Selam ve sevgilerimle.

Hüseyin Başdoğan 
 20.09.2015 16:52
Cevap :
Tüküreyim öyle Avrupa'nın içine.. Yani..??  21.09.2015 11:35
 

Sevgili hocam, daha fazla güç,daha fazla kazanç ve iktidar hırsı ile dünyayı alabora eden, sömürü planlarını, siyasi atraksiyonlar ve silah satışı ile geliştiren, Batı Ülkelerinden, merhamet ve çözüm mü bekliyorsunuz. Ne yazık ki, her şeyi normunda düşünen ve yönlendiren zihniyetinizin olumlu çözüm çubuğunun ucundan kimse tutmak istemiyor. Yaktıkları bu ateş, öyle hızlı yayılıyor ki, kurdukları bu kirli tuzakların yıkılan benti, herhalde onları da boğacak. BM'in insani fonlarının ne kadarı kullanılıyor. İnsan kanı oluk oluk akarken, Nato'nun BM'in müdahalesi için daha ne bekleniyor. Bir tarafta, B.Esat, yandaşları Rusya, İran ve Çin'in himayesi, diğer taraftan kendisinin BOP projesini geliştirme hevesi içerisindeki Amerika ve AB ülkeleri, hem zavallı şark ülkelerini,hem de ülkemizi ne hale düşürdüler. Temenni ederim, bu kirli emeller düzleminde biz de aynı kaderi yaşamayız. Akıllı ve istikrarlı politika doğrultusunda sadece siyasilerin değil, bütün vatandaşların sorumluluğu vardır.Slm.

Refik Başdere 
 20.09.2015 13:20
Cevap :
Refik Bey, çok doğru sözler söylüyorsun. Bunlar doğru saptamalar. Belli ki Batı ülkeleri ve onların halkları da bunları biliyorlar ama hep kulak arkası ediyorlar.. İşlerine gelmiyor tabii.. İnsan düşününce, yazıklanıyor: "Bu kadar bencillik olur mu?" Ama onlar tarihte hep öyleydiler.. Saygılar, selamlar.  21.09.2015 14:23
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 836
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster