Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Asya'nın harikası "Keçiboynuzu ile Çikolata"

Asya'nın harikası "Keçiboynuzu ile Çikolata"
 

Asya'nın nelere alerjisi olan gıdalardan en önemlilerinden biri kakao...

Önemli çünkü çikolatada kakao var. Güzel olan herşeyde kakao var... Ben gibi çikolata, tatlı düşkünü bir annenin kızının kakao tüketememesi anneye zulüm. Ben ki kardeşime "gizli şeker"in var dediklerinde oturup ağlamıştım. Neden mi? Tabi ki bu hastalık genetik, ya bende de çıkarsa ve dondurma yiyemezsem diye. O kadar yani tatlı düşkünlüğüm...

Ben çocuğuma asla çikolata, şeker vermeyeceğim erkenden. Sağlıklı büyüteceğim diyordum. Nereden bilebilirdim ki, keşke yiyebilseydi diye ağlayacağımı. O yüzden büyük konuşmamak lazımmış gerçekten.

Allah tan, diyorum bir yandan da başta fazla müptela olmamış. Çünkü o açığı kapatmak çok zor. Adı güzel bir kere "çikolata". Ben asla dayanamazdım.

İlk alerjisini öğrendiğimizde, önceliklerini hallettikten sonra çikolataya sıra geldi. Kolları sıvadım evde Asya'nın alerjisine göre çikolata denemeleri yaptım. Bir olmadı, iki olmadı, bir baktım amcamı aramışım ağlıyorum. "Sen kimya mühendisisin, ben araştırıyorum ama İngilizcem yeterli değil. Ne olur benim için araştır. Kakao yağı kullanabilir miyim?" Amcam ertesi gün bana bir çok kaynak gönderdi, tarifler vs herşey var. "Kakao yağı kullanabilirsin", dediğine göre "Kakao yağı sütten kimyasal ve fiziksel özellikleri bakımından farklı. Alerji üzerine olan bazı makalelerde kullanılabileceği belirtiliyor".

Tabi aslında bu da bir risk. Çünkü alerji testi Türkiye'de temas etmesi ve yemesi muhtemel olan 20 gıda için yapılıyor. Daha başka şeylere de alerjsi olabilir ve bunları zamanla keşfedeceğiz. Bildiklerimize bakarsak yok alerjisi diyerek hemen bir çikolata denemesi yaptım. Kakao yerine "keçiboynuzu unu", tabi sert çikolata yapıcaz "kakao yağı" lazım.

Aslında bu tarifleri alerjisi olsun olmasın her anne denemeli. Çünkü, bu çikolatada hiçbir katkı maddesi yok. Hatta keçiboynuzunun saymakla bitmeyen faydaları var.

Sert çikolata için şöyle bir tarfi uyguladım...

1. 100- 150 gr kakao yağını benmari usülü erittim.

2. Üzerine 1 çay bardağından biraz az pudra şekeri ekledim.

3. Bitter çikolata için 4 çorba kaşığı, normal çikolata içinse 2 çorba kaşığı keçiboynuzu tozu kullandım.

4. Bütün malzemeleri benbari usülü eriyen kakao yağıyla sürekli çırptım. (Bu arada dikkat etmek lazım kakao yağı asla yanmamalı. Bu nedenle ben menmari suyunun altı yanıyorsa ocaktaysa ocağı kapatmak lazım)

5. Pütür kalmayana kadar bu işleme devam etmek gerekiyor. Ve bu aşamada çikolata hafif kıvamlanıyor.

6. Ben çikolata kalıpları almıştım albenisi olsun diye, olmadığında da istediğim kalınlığa uygun, buz dolabına koyabileceğim, düz ve yayvan bir kap kullandım. Karışımı kabın ya da kalıbın içine boşaltıp, buz dolanda dondurdum.

7. Öncesinde üzerine hindistan cevizi, tarçın, badem, cevizde eklediğim oldu.

8. Çikolata iki saat içinde buzdolabında donuyor ve dışarıda da erimiyor.

Eğer bu tarifle sürülebilir bir çikolata yapmak isterseniz. Bal ve az miktarda süt ekleyerek karıştırın. Dolapta biraz soğuttuktan sonra sürülebilir kıvama gelecektir.

Sert bir çikolata yaptıysanız, buzdolabında veya cam kavanoz içinde oda sıcaklığında muhafaza edebilirsiniz. Kakao yağı 30 derece sıcaklığa kadar erimeme özelliğine sahip.

Keçiboynuzu çikolata tadına yakın bir tat ama tabiki kakao gibi olmuyor. Lezzetli olduğu bir gerçek ama Asya'yı bu bir süre idare etti. Kakao yağı da benim içimi çok rahat ettirmeyince hemen başka denemeler yaptım. Tereyağı ile çikolata mesela :)))

Tabi inek sütü alerjisinden kaynaklı "keçi tereyağı" kullandım ve donmayan bir malzeme olduğundan sürülebilir çikolata yapabildim. Daha çok işime geldi bu, kahvaltı sonrası istediğinde rahatlıkla verdim.

Sürülebilir tereyağlı çikolatanınsa tarifi şöyle...

1 çorba kaşığı keçi tereyağ

6 çorba kaşığı keçiboynuzu tozu

6 çorba kaşığı keçi süt

dilerseniz pekmez, dilerseniz bal (bir yemek kaşığı toz şeker yerine, bir çeyrek yemek kaşığı pekmez kullanmak gerekiyor)

vanilya da isterseniz kullanabilirsiniz.

Tüm malzemeleri kısık ateşte sürekli çırparak pişirdim. Tereyağının tamamen erimesi yeterli. Yağ ve diğer malzemeler kesinlikle yanmamalı. Pekmez pişmemeli ve eğer tatlandırıcı olarak pekmez kullandıysanız sıcakken tadı çok hoş olmaz. Soğuduktan sonra bakmanızı tavsiye ederim.

Asya çok büyük zevkle tüketti bu iki tarifle yaptığım çikolataları. Şimdilerde bana asla çikolata demiyor. Çünkü damak tadı oluştu artık. Bunları yaptığım süre içinde alternatif olarak verdiğim fındık, fıstık ezmesi daha cazip geldi. Hatta sürekli sofraya koyduğum tahin-pekmezi çikolata yerine koydu ve "bana çikolata verme, tahin-pekmez ver anne" diyor artık.

Tabi pakette bir market çikolatası görüp istediğinde asla onu cezbedek şekilde kesin hayır demedim. "İstersen ye ama canının yanabileceğini unutma" dediğimde, o başına gelenleri zaten hatırlayıp vazgeçti.

Unutmayın çocuklar için belli bir yaşta önemli olan kendilerinin karar vermesi. Sizinkinin doğru olduğunu bilse bile karar kendisinin olmadığı için yapmaz. Bende bu nedenle riski göze alıp kararı ona bırakmayı tercih ettim. Sonuçta şimdi ikisinide sunsam önüne tahin-pekmezi tercih eder muhtemelen.

Yaşanabilecek en büyük krizi başarıyla atlattım. Yine de çikolata yiyebiliyor olmasını tercih ederdim :(

 

 

 
Toplam blog
: 22
: 1914
Kayıt tarihi
: 05.07.14
 
 

Aslen ressam, biraz grafiker, tesadüfen televizyoncu, kendince okur-yazar, şu sıralar Beylikdüzü ..