Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ata'm Şikayetim var!

Ata'm Şikayetim var!
 

Canımızsın...


Bugün ölümünün 70. yılında seni saygıyla anıyoruz. Bir güneş gibi doğdun. Aydınlattın bu ülkeyi. Karanlıkta iş yapanların işleri bozuldu senin aydnlığınla. Senin ışığının parlaklığı aynı karanllıkta iş yapanlar gibi kimilerinin gözlerini kamaştırdı. Etrafta olup bitenlerin farkına varamadılar. Uzaklaştılar halklarından. Onları küçümsediler. Dalga geçtiler, ezdiler onları.

Eski halk düşmanlarıyla senin adını kullanıp halkını ezenler aynı noktada buluştular Ata'm. Birbirlerini sevmeseler de iktidara ulaşmak için aynı yöntemi izlediler. Biri halkımızın yanında görünerek onları ezdi. Diğeri ise halkı için güzel şeyler yaptıklarını sanıp kendi rahatlarının bozulmasını istemedi halkını ezdi.

Birbirleriyle böyle didişirlerken Ata'm, dünya emperyalist güçleri yeni enerji kaynakları için harekete geçti. Onlar senin dediğin gibi kendilerine yerli işbirlikçiler buldu. İktidara taşıdındılar emperyalist güçler tarafından.

Gençliğimiz darbelerle silindi. En küçük itirazlarında polis copuyla karşılaştılar. Zindanların karanlığında çürümeye bırakıldılar. Silikleştiler. Kendini kurtarmak, zengin olmak hayallerine kapıldılar. Büyük bir beyin göçüyle düşünen insanlardan mahrum bırakıldı güzel yurdum.

Sen ise güzel Ata'm Tabulaştın. Sana en küçük eleştiri yapanlar hemen derdest edilip susturlma yoluna gidildi. Yaptığın her şey bir ayet gibi sunuldu insanlara. Geliştirilmedi, yorum yapılmadı üzerinde. Yapmaya kalkanlar hemen "hain!" damgasını yiyiverdiler.

Senin adını kullanıp altını oyanlar Ata'm itibar gördüler bu memlekette. Senin söylediklerin onların göz kamaştırıcı zırhları oldu. O zırhın içindekiler ışığının parlaklığıyla halkımızdan saklandı. Sen onlar için bir kılıf oldun.

İlkelerini altı maddede sınırlamayıp, benim "Tek ilkem var, o da demokrasi'dir!" deyiverseydin cumhuriyetimizi kurarken, yurdumuz böyle olur muydu Ata'm? Bilemiyorum. Şimdi senin o altı ilken var ya Ata'm bazı insanların gözüne "at gözlüğü" oldu.

Bildiğim tek şey var Ata'm bugün karşılaşılan sıkıntılar için "Halkımızın refahı için zamanı gelince demokrasi treninden inilmesi gerekmektedir." diyenlerin yanlışlığıdır. Nedense bu güzel yurdun güzel insanları onlar için hep cahil, çıkarcı, ayar edilmesi gerekenler olmuştur. Bunu anlayamıyorum Ata'm. Niye birileri benim adıma benim için birşeyler yapmaya kalkar? Bir türlü anlayamıyorum. Bırakın ben yapayım. Siz bana yol gösterin.

Bu güzel yurdumuz demokrasiyle mutlu günlere ulaşacaktır. Demokrasi geliştikçe, sorunlar oturulup konuşuldukça, insanlar birbirlerinin varlıklarını kabul edip saygı gösterdikçe huzur ve refah gelişecek böylece çağdaş uygarlığın en önünde yürüyeceğimize inancım tamdır.

Seni belki kendi yanlışlarım içinde sevgi ve saygıyla anıyorum.

 
Toplam blog
: 59
: 912
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

1955 Milas doğumluyum. Nüfüs kaydım orada ama "doğduğun yer değil, doyduğun yer" memleketin olurmuş ..