Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '14

 
Kategori
Anılar
 

Ata'mızdan bir anı

Ata'mızdan bir anı
 

Gazi M.Kekemal Atatürk ( 1881- 10 Kasım 1938 )


Bir yerde  okumuştum. Gazi Mustafa Kemal Atatürk, İstanbul Dolma Bahçe Sarayı’nda ki evinde hasta olarak yatıyordu. Yanına bazı devlet büyükleri ve sevilen arkadaşları gelmişlerdi.

Atatürk’ün hal hatırını sordular.  İçlerinden biri: “Sayın Paşam bir emrminiz var mı”?  Halsiz olan Gazi M. Kemal Atatürk, sağa baktı, sola baktı. “Sizler sağ olunuz” dedi.

Ve sonunda şunları söyledi.

“ Yakında gidebilirim, kimse benim için üzülmesin, sizlerden bir ricam var:

“Ne kadar malım, mülküm varsa bunların hepsini devletime bağışlıyorum. Bir miktar param da vardır, bundan bir kısmını eski eşim Latife Hanım’a 1000 TL, kız kardeşlerime 500 ‘zer lira aylık veriniz.

Onların benim üzerimde hakları vardır” diyerek sözlerine son vermişti…

Daha sonra sözlerine şu cümleyi de eklemişti:

“ Mal ve mülk bana ağırlık veriyor, bunları milletime bağışlıyorum. Bana  verilen manevi şahsiyetim bana yeter “ diye  vurgulamıştı.

Atamızın ruhu şadolsun diyorum...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..