Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '14

 
Kategori
Kültürler
 

Atalarımızdan bazı sözler

Atalarımızdan bazı sözler
 

Bazen çarşıyı, pazarı gezerken esnaf arkadaşlarımızın iş yerlerini. Çalışma mekânlarını gezer, incelerim. İş yerlerinde camlı, çerçeveli atalarımızdan kalma anonim sözlere rastlıyorum. İşte böyle bir günde bir kısım  esnaflarımızın  dükkanlarında özenle hazırlanmış, itinayla yazılmış çerçeveli levhalara gözlerim ilişiyor. Ben de bunları hiç kimseyi rahatsız etmeden notlarımın ara sıra not alıyorum. İşte son yazdıklarımdan bir kaçını sizlerle paylaşmak istiyorum.

Tarlada ekinim var deme,

Harmana girmeyince.

Hayırlı evladım var deme,

El koynuna girmeyince,

Vefalı karım var deme,

Yoksulluk görmeyince.

Vefalı bir dostum var deme,

Başına bir hal gelmeyince.

 

Tüccarı fakir eden süslü evrat,

İnsanı fakir eden ise inat.

 

Bal yapmayan arıdan,

Kocasından sonra kalkan

Avrattan hayır gelmez

 

Haydan gelen huya gider,

Haksız kazanç sele gider.

 

Vatan sevgisi imandandır,

Temizlik imanın yarısıdır.

 

Veresiye veremem,

Dostlarımı üzemem.

 

Sakın ha, alma mazlumun ahını,

Çıkar aheste aheste.

Sap döner, keser döner,

Bir gün sana da döner.

 

Dost diye veresiye verdim

İsteyince pişman oldum.

Vatandaşın biri de otonun arkasına şu sözleri yazıvermiş: “Babam sağ olsun!… Aslında Sürücü milletinin ayrı bir dili vardır. Buna bir yerde “Araba folkloru “ diyoruz. Bu ayrı bir araştırma ve yazma konusudur. İlerde fırsat bulunca bunlardan da söz ederim. Sarı defterde notlarım arasında aldığım örnekleri sizlerle paylaşmak isterim. Şimdilik esen kalınız…

Abdülkadir GÜLER 

30.05.2014- SÖKE                                

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..