Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Atam yaşasaydı?

Atam yaşasaydı?
 

Ataürk (1881-1938)


10 Kasım 1938 günü Yer Dolmabahçe. Saat 9’u 5 geçe doktor başucunda ölüm raporunu yazıyor.

Sıra geldi bu haberi Türk Milletine bildirmek. Ve acı haber bir anda yayılır.

Türk Milleti Atasına koşar.

Aradan 71 yıl geçer ve her sene olduğu gibi Atasının yanındadır.

Pekiyi bu 71 yılda neler değişti?

Demokrasi geldi.

Açılım oldu.

Herkes istediği biçimde fikrini söyler oldu.

Aklıma geldi. Acaba Atatürk ölmeseydi ve biraz daha yaşasaydı neler olurdu.

Demokrasiye ne zaman geçerdik?

Çünkü biliniyordu ki İnönü demokrasiden yanaydı ama Atatürk buna yanaşmıyordu. Nedeni Türk halkı henüz buna hazır değildi. Atatürk’ün ölümünden sonra 2’nci Dünya Harbi çıkmış Harbin bitiminde İnönü’nün direktifleri doğrultusunda demokrasiye geçilmiş ve 1946 yılında çok partili seçim gerçekleşmiş.

Atatürk bir 20 yıl daha yaşasaydı.

Elbette Atatürk’te demokrasiden yana idi ama çok erken buluyordu.

Atatürk biraz daha yaşasaydı ne zaman demokrasiye geçerdik.

Atatürk daha yaşayabilirdi. Sigara kullanmasaydı, kahveyi sık sık içmeyip her gece rakıyı götürmeseydi daha yaşardı.

Sağlığına dikkat etmedi.

Ülkemizi kurtardı düşmanlara karşı zaferler elde etti ama sigaraya, kahveye ve rakıya yenik düştü.

Bugün saat 9’u 5 geçe den önce kalktım televizyonu açtım. Anıt Kabir’de ki töreni gösteriyordu her kanal. İşte o vakit geldiğinde sirenler çalmaya herkes saygı duruşuna geçince gözlerimden yaşlar gelmeye başladı.

Nedense ben o anı bu duyguları ile yaşıyorum.

Ruhu şad olsun.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..