Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '11

 
Kategori
Eğitim
 

Atanamayan tarih öğretmenlerinden milli güvenlik çıkışı!

18. Milli Eğitim Şûrasının en radikal ve bana göre de en anlamlı kararlarından birisi, Milli Güvenlik dersi müfredatının güncellenmesi ve bu dersin muvazzaf veya emekli subaylar tarafından değil, kadrolu öğretmenlerce verilmesine yönelik yasal düzenlemelerin yapılmasıyla ilgili maddesiydi.

Şûras sonrası basında geniş yer bulan bu karar, şimdilerde hatırlara gelmemekte ve bu yönde yasal düzenleme yapılıp yapılmadığına veya yasal düzenleme yapılmasına dair bir çalışma planlanıp planlanmadığına dair bir açıklama yok.

Yeni ve sivil bir anayasaya odaklanan meclis bu konuyla ne zaman ilgilenir ve bu konuya ne zaman sırası gelir bilinmez ama öğretmenler bu düzenlemenin ivedilikle yapılmasını istiyor. Aslında bu yöndeki düzenleme yeni anayasa ve sivilleşme sürecine de uygun. Bu yönüyle belki de daha kısa sürede ele alınabilir.

Bu düzenlemenin ivedilikle gerçekleşmesinin bir de istihdam ve öğretmen ataması boyutu var. Zira Milli Güvenlik dersi müfredatına en yakın eğitimi alan tarih öğretmenleri bu dersin kendilerine verilmesini istiyor. Ciddi bir birikme olan atanamayan Tarih Öğretmenleri ise, bu esile ile bir nebze de olsa Tarih Öğretmenliği kadrolarının artabileceğini ümit ediyor.

Gerçekten de Tarih Öğretmenliği branşı mezunları atanamayan ve yıllardır atanmayı bekleyen öğretmenler arasında ciddi bir yoğunluğa sahip. Bu branş için atamalarda açılan kadro sayısı oldukça az ve 80 KPSS puanı bile atanmaya yetmiyor…

Son zamanlarda atanamayan Tarih Öğretmenlerinden oldukça fazla mail alıyorum. Yetkililerle aralarında çözüme yönelik köprü olmak ümidiyle bu maillerin bir kaçının ilgili kısımlarını olduğu gibi yayınlamak istiyorum;

# … Ben 35 yaşına gelmiş ve atanamamış bir tarih öğretmeniyim. İstanbul Üniversitesi Tarih bölümü 2000 mezunuyum.Bir tarihçi olmaktan gurur duyuyorum.

Hükümetimiz tarih branşına yıllardır çok az kadro verdi bazen de hiç kadro vermedi, görmezden geldi, yok saydı. Atama sayıları asla adaletli olmadı, gerçek açığı yansıtmadı. 11 yılda toplamda sadece 3400 tarih ataması yapmıştır. Bu atanmayı bekleyen 20binin üzerinde tarihçi için çok az bir orandır. Sayımız her geçen yıl katlanarak artmaktadır. Buna rağmen hala plansızca tarih bölümü açılıp, formasyon dağıtılmakta, eğitim fakültesinin kontenjanları artırılmaktadır.

Ben 8. kez kpssye girdim. Bölümümüze verilen kontenjan çok az olduğu için maalesef 87-88 alamadım. Alabildiğim punlar birçok bölüme yetmekte ama bana yetmemektedir. İlk 20’ye-100’e girememem benim yetersiz olduğum anlamına gelmiyor. Arkadaşlarım atanırken ben sadece hayıflanmakla, üzülmekle, bölümde okuduğum için pişman edilmekle kaldım.

KPSS'ye hazırlanmak için işimden ayrıldım. sınava girdim. Hayatımda girdiğim en zor bilenle bilmeyeni ayıramayan, bir o kadar da yanlışlarla dolu bir sınavdı . Ben sözelciyim, bölümüme 0 matemetik yaparak girmiştim. Şimdi benden bu saatten sonra 30 matematik yapmam bekleniyor. Ben o matematikleri yapamadığım sürece asla tarih branşında atanmaya yetecek puanı alamayacağım. Bana neden branşımla ilgili soru sorulmuyor. Bazı branşlarda baraj 0, 40,50 . Şimdi bu adama öğretmenlik için yeterli de biz mi yetersiziz? Bu zulüm değil de nedir? Yeter artık tarihçilere yapılan bu zulüm.

2 çocuk annesiyim ve 7 yıl özel sektörde öğretmenlik yaptım. 2. çocuğumu doğurduktan sonra okulum işime son verdi. Başbakanımız 3 çocuk yapın diyor ve ben 2. çocuktan sonra işsiz kaldım. Şuan özel okullarda iş bulanıyorum çocuklarımdan dolayı. Neden versinler ki? Sizi üç kuruşa istedikleri gibi sömüremeyecekler. Esnek mesai saatlerine uygun değilsiniz. Hani kadınlara pozitif ayrımcılık vardı? Hükümetimiz haklarımızı koruyor mu ? Ben eğitimli, kalifiye, mesleğine aşık bir kişiyim ama işe yaramaz bir vaziyette evde vakit geçiriyorum. Yazık değil mi bu emeklere, genç beyinlere? Evde çocuklarıma, kendime ayıracağım vakit yok çünkü kpss’ye hazırlanıp 85 almam gerek. Ne bir kitap okuyabiliyorum, ne de kendimi geliştirebiliyorum. Ben artık öğrencilerimle buluşmak, beni bekleyen öğrencilerimle birlikte olmak istiyorum. Önümde sadece 4 yılım var. Sonra zaten yaştan dolayı atanamayacağım. Lütfen sesimize kulak verin, bizleri daha fazla mağdur etmeyin...

# ... Biz tarih öğretmenleri olarak son yapılan milli eğitim 18. şura kararlarından birisi olan milli güvenlik derslerine askerlerin girmemesi teklifini büyük bir sevinçle karşılamış bulunmaktayız. Ülkemizin demokratikleşmesi açısından son derece önemli olan bu kararın biran önce yürürlüğe girmesini beklemekteyiz. Milli güvenlik dersi müfredatına en yakın eğitimi almış olan biz tarih öğretmenleri, öğrencilerimize bu dersi sunmaktan büyük bir sevinç duyacağımızdan hiç kuşkunuz olmasın. Tarih Öğretmenleri olarak sizden isteğimiz yapılacak atamalarda bu konuyu da dikkate alarak zaten yıllardan beri mağdur olan biz tarih öğretmenlerinin derdine bir nebze de olsa çare olmanızdır…

# … ailemden 23 saat uzakta 5 sene okul okudum tarih öğretmeni olabilmek için, ama sonuç elde var sıfır kontenjanlar o kadar kısıtlı ki ne kadar puan alsak bile fark etmiyor bir yandan 5o puan ile atanan binlerce öğretmen varken bir yandan da bizim gibi 70-80'lerde puan alıp atanamayan insanlar... bu işsizlik yüzünden günden güne işe yaramaz bir insan gibi hissediyorum kendimi... nişanlanmayı düşündüğüm insan kendi atandı ve ben atanmadığım için terk etti görün ne haldeyiz.artık sesimiz duyulsun istiyoruz branşımıza verilen önem artmalı, milli güvenlik dersleri bize verilmeli böylece kontenjanlarımızda bir artış görülebilir…

Sinan ÇAĞIRAN | www.EgitimHaberim.com
sinan.cagiran@EgitimHaberim.com

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..