Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '14

 
Kategori
Kültürler
 

Atasözünü dinlemeyen ''aç domuz''

Atasözünü dinlemeyen ''aç domuz''
 

''Atasözlerimiz'' ; adı üstünde atalardan bizlere kadar ulaşan günlük hayatımızda sıkça duyduğumuz.  bilinçaltımıza kadar işleyen, kulaklarımızda çınlamaları bitmeyen ve bazen hayatımızı şekillendiren sözler...

Yıllar önce ilkokula başladığım zamanlar ; sabahçı ve öğleci ayrımında, sanırım uyku sorunumda kaynaklı ''öğleci öğrenci sıfatı'' nı kazandığım yıllar. Annemin sesi hala kulaklarımdadır ''Gece yatmak bilmez sabah kalkmak'', ''Aslan yattığı yerden belli olur , yatağını topla''...buna rağmen öğlenleri okula geç kalmayı başardığım ve o yorganın şekil almamak için muhteşem direnişi...

Barış Manço hayranlığı ve sevgisi ile büyüyorum, saçlarımı uzatıyorum, her köye gidişimde dedem ‘’erkek adamın saçları uzun olmaz’’ diyerek beni köyün tek berberi olan ve tek bildiği çocuk saç modeli olan ‘’ 3 numara’’ kestiriyor ve sonra ekliyor ‘hah şimdi erkeğe benzedin ’’ , erkek olmak, Barış Manço olmak, saç, pek anlam veremiyorum bu ilişkiye.

Türkçe dersi / 1984 : Konu: Atasözleri :

Öğretmenimiz örnekler ile başlıyor derse; ‘’Sürüden ayrılanı kurt kapar’’, ‘’Ayağını yorganına göre uzat’’, ‘’üzümünü ye bağını sorma’’, ‘’bal tutan parmağını yalar’’… Kulağa hoş gelmek ile birlikte konu anlamlarına gelince benim zihnimde işler değişmeye başlıyor. Öğretmenimize sorular sorduğumda sanırım beni geçiştiriyor ve güzelce defterine yaz bunlar atasözlerimiz diyor.

İş hayatına erken başlıyorum, para kazanıyorum, para harcıyorum, eniştem ‘’oğlum dikkatli git hızlı giden atın …’ku seyrek düşer diyor’’. Sonuçta dediği oluyor ve iflas ediyorum.

Aşık oluyorum, sevdiğim insanın ailes iyi bir işim olmadığı için ‘’bir memur olsaydın, sırtını devlete dayasaydın’’ olurdu sözleri ile beni kabul etmiyor. Kaçıyoruz. Çok genciz eski bir aile büyüğü yolda bizi görüyor önce hayırlı olsun diyor ve ekliyor ‘’Allah’ın emri ile isteseydin ya, ana babanın rızası olmadan zor diyor’’, ve dediği oluyor yürümüyor boşanıyoruz. Hakim paylaşacak malımızın olmadığını görünce ‘’ gençler iki gönül bir olunca samanlık seyran olmuyormuş değil mi ‘’ diyor.

Ailemin evine geri dönüyorum ‘’Tilkinin dönüp dolaşacağı kürkçü dükkanı ‘’ sözleri ile kabul görüyorum.

‘Bir baltaya sap olamamak’’ durumun sonucunda tekrar bir iş kurmaya karar veriyorum. Bir arkadaşım ‘’borç yiğidin kamçısıdır’’ git borç al ve hayalindeki  işi yap diyor. Babam ise ‘’ borçsuz çoban yoksul beyden yeğdir ’’ bul bir iş çalış diyor.

Borç alıyorum çünkü ben yiğidim ve beyim. Borç ödemek ile bitmiyor ve yine iflas ediyorum. İçimdeki ses ‘’vermeyince mabud neylesin Mahmut diyor’’…

Hayat devam ediyor. Annem ‘’Allah kulunu kısmeti ile yaratır diyor’’…

Pes etmiyorum kulağımda çınlayan ‘’sırtını devlete dayamak, sürüden ayrılmamak, ayağını yorgana göre uzatmak, hızlı gitmemek, garanti bir hayat için ‘’ günlerce ders çalışıyorum ve ‘’kamu personeli seçme sınavını kazanıyorum’’. İlk görev yerim gümrük işlemleri yapan bir kurum. Müdürümüz ilk gün beni ‘’kurallara uy, söylediklerimi harfiyen yerine getir, işin basit yazışmaları yapmak diyerek karşılıyor ve ekliyor lütfen saç traşımızı biraz daha kısa tutalım ‘’..

Günler geçiyor kanun maddeleri ile uyuşmayan işlemler önüme geliyor müdürüme çıkıyorum ‘’lütfen siz sadece söylediklerimi yapın ‘’ diyor. Mesai arkadaşlarıma özel paketler ve hediyeler geliyor soruyorum ‘’ bal tutan parmağını yalar diyorlar’’ ve kimse bana hediye getirmiyor. Samimi olduğum bir mesai arkadaşı bir gün mesai çıkışı beni yemeğe davet ediyor . ‘’Müdürün huyuna git, üzümünü ye bağını sorma diyor’’.

Ben ‘’bağı merak ediyorum’’ araştırıyorum ve stajerliğim henüz kalkmadan devlet memurluğuna elveda diyorum.

Eve geliyorum ev sahibim kapıda kirayı istiyor, işten ayrıldığımı söylüyorum, sebebini soruyor söylüyorum , ‘’devlet malı deniz yemeyen domuz diyor’’ evi boşaltmamı rica ediyor.

Fakir ama onurlu, aynı zamanda ‘’aç bir domuz’’ olarak halen yaşıyorum… Çıkmayan candan ümit kesilmez… 

 
Toplam blog
: 2
: 180
Kayıt tarihi
: 25.04.14
 
 

Gregoryan takvimine göre MS. 1977 yılında, Güneş sisteminin en muhteşem gezegeninin, 36-42 Kuzey ..