Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '09

 
Kategori
Siyaset
 

Atatürk’ ten özür dilerim!!!

Atatürk’ ten özür dilerim!!!
 

Açıklamaya gerek var mı?


Özür dilemek nedir? İnsan neden özür diler?

Bir yanlış yaptığının farkına vardığında pişman olup birdaha aynı hatayı tekrarlamayacağının sözüdür kısaca özür dilemek.

Ermenilerden özür dilediğimize göre de hatalı olduğumuz vebunun farkına varıp bir daha yapmamayı garanti verdiğimiz bir olay gerçekleşiyor bugünlerde…

Kimisi özür dilemek erdemdir, içimizdeki iyiyi besleyelim diyor. Kimisi de ben özür dilemem özür dileyecek bir hata yapmadım diyor.

Ben erdem kısmına biraz kafa yordum. Hatalı olduğunun farkına varmak ve özür dilemek büyük erdem. İçimizdeki iyiyi beslemek güzel şey. Bir kötülük ancak iyilikle yok edilir evet bunlar hep bildik ve doğru sözler. İnsan ilişkilerinde de geçerlilik payı çok yüksek.

Fakat belirli politikaları olan ülkeler bir kötülüğün iyilikle giderileceği düşüncesinde midir?

Pek sanmıyorum.

Ermeniler, Türkler bizden özür diliyor artık aramızda sorun kalmadı eskiler unutuldu biz artık dost iki ülkeyiz mi diyecekler sanıyoruz. Ermenilerin bunu söylemesi için önce ABD nin sonra da Ermenilerin dış politikalarını değiştirmeleri gerekiyor. Bu nedenle basit erdem cümleleri bu işleri çözmeyecektir.

Burada gösterilmesi gereken en büyük erdem onurlu davranmak doğruluğu tarihsel kanıtlarla ispatlanmış sözde soykırım yapıldığı ideasını kabullenmemektir.

Eğer kabullenirsek Ermenistan’a siz haklısınız biz bir hata yaptık demiş olacağız. Ne olacak peki? Elini veren kolunu kaptırır misali daha da çok şey vermek zorunda kalacağız. Her özür dilediğimizde onurumuzdan kaybedeceğiz. Ermenilerin derdi bizimle iyi geçinmek değildir.

Bütün bunlar olurken Atamın bir anısı aklıma geliyor.

Dünyanın en büyük uluslar arası topluluğuna Türkiye’nin katılması için yapılan öneri Karşısında Gazi Mustafa Kemal şöyle dedi:‘’Başvurmayı düşünmüyoruz yalnız davet Ederlerse katılırız’’ Topluluk başvurma zorunluluğunu uygulamaktan ilk kez vazgeçti Ve 43 üyenin oy birliğiyle, Türkiye’nin topluluğa davet edilmesine karar verildi. Bu davet üzerine Türkiye, Milletler Cemiyetine katılmayı kabul etti. Yıl 1932 idi.

Bir zamanlar bu kadar onurluyduk. Şimdi ise yapmadığımızolayları kabul ediyor üstüne bir de özür diliyoruz. Ne uğruna içimizdeki iyiyi beslemek uğruna mı onursuz iyi olmak istemiyorum. İyi olacağım diye yapılan hatayı kabullenmek görmezlikten gelmek istemiyorum. Türkiye’nin iyiliğini ispatlamak gibi bir endişesi olamaz. Onca bizi parçalamaya çalışan unsurlararağmen bizler birlik ve beraberliğimizle sahip olduğumuz erdemlerle ayaktayız. Yoksa ondan bundan özür dileyerek gelmedik biz bu yıllara…

Bütün bunlardan dolayı Atamdan özür diliyorum…

 
Toplam blog
: 16
: 3022
Kayıt tarihi
: 15.11.08
 
 

Evreni ve kendimi anlamaya, bilmediklerimi bilmeye, varlığımın sebebini bulmaya çalışıyorum. Yaşadık..