Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '16

 
Kategori
Şiir
 

Atatürk'e yazılmış şiirlerden bir demet

Atatürk'e yazılmış şiirlerden bir demet
 

Geçen yazılarımın birinde şair Yaşar Faruk İNAL'ın Cumhuriyetimizin 50. Yılında yayınlanmış bir kitabından söz etmiştim. ( 50. Yıl Atatürk ve Bayram Şiirleri - 1973 ), şimdi bu yapıtta yer alan bazı şairlerimizin şiirlerinden birer bölüm bal, şiir tadında sizlerle paylaşmak istiyorum. Bugün aramızda maddeten olmayan şairlerimizi de saygıyla ve rahmetle anmak istiyorum. Her biri sanatımızın, kütürümüzün ve şiirimizin birer köşe taşları idiler. Şairler ölmez diyorlar, bu söylem gerçekten doğrudur. Işık içinde yatsınlar,.. 

 

Müjdeler var yurdumun toprağına taşına

Erdi Cumhuriyetim elli şeref yaşına

Bur rüzgârla şahlanmış dalga dalga bayrağım

Başka bir tuğ yaraşmaz Türk’ün özgür başına

 

Cumhuriyet, özgürlük insanca varlık yolu

Atatürk’ün çizdiği çağdaş uygarlık yolu

 

Bekir Sıtkı ERDOĞAN

 

Masaldı, dağlar, taşlar gerçekten masaldı ha,

Geçiyordu Mustafa Kemal Çamlıbel’den

Yabanın kurdu kuşu seyrine inmiştiler

Kara pençelerle, ak gagalarla

Susmuştu, yeryüzü efsaneler içinde

Masaldı, dağlar, başlar, gerçekten masaldı ha

Fazıl Hüsnü DAĞARCA

 

Kitabımı açtım

İlk Atatürk’ü gördüm

Alfabeyi öğrendim

Atatürk yazdım önce

Çağlar içinde

Çağlar geçse de

Atatürk en önde

Türkiye’m kadar

Bir bayrak gelir anıma

Atatürk deyince

                   Kemalettin KOÇ

  Tükenir elbet

Gökte yıldız denizde kum tükenir

Bu vatan bu topraklar cömert

Kutsal bir ateşim ki ben sönmez

İnanın Mustafa Kemaller tükenmez

…………………………………………..

Fatih’ler, Kanuni’ler ölmez

İnanın Mustafa Kemal’ler tükenmez

                              Halim YAĞCIOĞLU

O,

Karanlıkların ucunda parlayan

Çaresizliklere ulus’un aklı

Düşüncelerce özgür, kuvvetli

Savaş alanlarında haklı

Savaştığı toprak gibi

              Mustafa Necati KARAER

Tuttun elimizden, çıktık sefere

Kurtardık vatanı, milleti Atam

Serdik kör denilen talihi yere

Zaferdir savaşın nimeti Atam

                             Osman ATTİLA

 

Kaç Türk var şu dünyada, bir o kadar susuz

Hepsinin gönlünde sen, bir pınar bulmak gibi

Ancak senin havanda bağlıklar, esenlikler:

Olmaya devlet cihanda Atatürk’ü duymak gibi

                                           Behçet NECATİGİL

 

İzmir benim, Van benim

Şeref benim, şan benim

Kars, Erzurum, Erzincan

Konya, Ardahan benim

                      Halil SOYUER

İzmir’e girişini Atatürk’ün

Bir kahve duvarındaki resimde gördüm

Bir ılık öğlesinde

Şanlı haki urbası üstünde

Koymuştu kılıcını içine kınının

Yürüyordu arasında sevgili halkının

Işıktı, sevinçti, türküydü

Görseydiniz o resimde Atatürk’ü

                    Sabahattin Kudret AKSAL

 

Ben” Bandırma” vapuru

Duyarım sesler gelir, Anadolu’dan

Samsun’a doğru

Bir şey var gecenin içinde

 Rüzgarlarla, karanlıklarla dağılan

Bir şey var gecenin içinde

Mustafa Kemal’in sevinciyle ağara

 

Mesut TARCAN

 

Bir bayrak dalgalandı

Yıldızında ak devrimler

19 Mayıs1919’da Samsun’da

Anadolu’m tabur tabur

Anadolu’m kadın, erkek

Mustafa Kemal’in yanında

 

Abdülkadir GÜLER

50,Yıl Atatürk ve Bayram Şiirleri

 Hazırlayan: Yaşar Faruk İNAL,

Şark Matbaası, Ankara 1973

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..