Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Atatürk elebaşı mı?

Atatürk elebaşı mı?

Bugün 19 Temmuz 2008, saat 19.20

Bir kanaldan diğerina atlayarak televizyonun akşam haberlerini izliyordum.

Kanallardan birinde öyle görüntüler gördüm ki, hayretler içinde kaldım. Gördüklerimi bir an önce sizlerle paylaşmak için hemen bilgisayarımın başına geçtim.

Ancak önce kısa bir açıklama yapmak zorundayım.

Daha önceki bir zamanda yazdığım bir blogda ya da başka bir arkadaşımın yazdığı bloğa verdiğim bir yanıtta, seçim öncesinde düzenlenen Cumhuriyet mitinglerinde ellerinde Atatürk resimleri ve Türk bayraklar taşıyanların çoğunun Cumhuriyet'in kuruluşu hakkında bilgilerinin olmadığını söylemiştim.

Bu kanıya boşuna varmamıştım. Bu kanıya, üniversitede öğretim elemanı olarak bulunduğum dönemde, öğrencilerim üzerinde yaptığım basit bir yoklamada varmıştım.

Biraz önce izlediğim bir kanalda, İstanbul'da, Atatürkçü Düşünce Derneği'nin tertiplediği bir mitingte, gördüğüm iki pankart beni haklı çıkardı.

Pankartlardan birinde Atatürk'ün, Kurtuluş Savaşı'mızın bir simgesi olan kalpaklı resmi ile Lenin'in (Stalin'in de olabilir) resmi aynı pankartta yan yana konmuştu. Altında yazı var mıydı göremedim.

Diğer bir pankart ise, ilkinden de ilginç ve endişe verici idi.

Pankart iki yüzlüydü; bir yüzünde, Osmanlı savaş giysileri içinde bir Osmanlı atlı askeri ve gerilerde sivri bir kaya üzerinde bir kurt vardı. Bu pankartı hazırlayanın, Ergenekon destanı hakkında bilgisi olmadığının bir kanıtı idi.

Ergenekon destanı ile Osmanlı atlı askerinin ne ilgisi vardı? Hadi bunu, pankartı hazırlayanın cahilliğine ve bilgisizliğine verelim, peki ya pankartın ikinci yüzüne ne demeliydi?

Pankartın ikinci yüzünde Atatürk'ün, Büyük Millet Meclisi önünde ya da başka bir yerde çekilmiş bir grup resmiydi. (Atatürk'le ilgili yazdığım bir kitapta, bu resmi kapak resmi olarak kullanmıştım)

Buna da diyeceğim bir şey yok; ama bu resim altındaki yazı cahilce ve bilgisizce yazılmanın ötesinde endişe verici idi.

Atatürk'ün bu grup resmi altındaki yazı aynen şöyle idi : İŞTE ELE BAŞIMIZ. (yazı bile yanlış yazılmıştı, doğrusu "elebaşı" olması gerekiyordu)

Bu pankartın yorumunu sizlere bırakıyorum.

Önce bunun bir provokasyon olabileceğini düşünmüştüm. Ama, pankartı hazırlayan kişi ile derneğin daha bilgili bir üyesi arasında meydana gelen tartışmayı görünce, provokasyon olmadığını anladım.

Buradan Atatürkçü Düşünce Derneği yetkililerine sesleniyorum:

Derneğinize, üye sayısı çok olsun ve meydanları doldursun diye Atatürk bilgisinden yoksun üyeler yerine Atatürk bilgisine sahip üyeler almanızı öneririm.

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..