Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '16

 
Kategori
Güncel
 

Atatürk Evi - Selanik

Atatürk Evi - Selanik
 

Atatürk'ün Doğduğu Ev


Bu yaz gittim ve de çok etkilendim. Atatürk'ün doğduğu ev burası. Hemen yan tarafta Türk konsolosluğu bulunuyor. Bahçesinde Atamızın babası Ali Rıza bey tarafından dikilmiş bir ağaç bulunuyor ve de söylenene göre Atamız bunun altında oyunlar oynamıştır. Müzede Atamızın karnesini, günlük eşyalarını sergiliyorlar. Müzenin hemen karşısında Türk çayı ikram ediliyor. Güzel bir atmosferdi. Gidilip görülmeli.

***
Ortaokul dönemimde Prof. Dr. İlknur Güntürkün Kalıpçı'nın kitabında okuyup etkilendiğim bir yazı ile yazımı sonlandırıyorum.

"Atatürk de et, artı kemik, artı kandı.
İnsanüstü değildi Atatürk.
Atatürk her şeyden evvel;
Herkes gibi kusurları olan küçük, büyük ve çirkin de olabilirdi; ama güzel;
Atatürk, yorgunluk kahvesini bir su başında ve rakısını tuzlu leblebiyle yudumlamayı,
Serhat türkülerini, alaturkayı, mesela Safiye Ayla'yı
Ve mesela yemeklerden fasulye pilakisini seven, 'Mir-i kelam' bir İstanbul efendisi, (Aşık ve şair, mahcup ve ürkek). Ama Adanalı kadar sıcakkanlı,
Karadenizli değil ama Karadeniz kadar canlı.
Bir Aydınlı kadar oturaklı ve zeybek velhasıl;
Bizim mayamızdan bizim kumaşımızdandı.
İnsanüstü değildi yani Atatürk;
TAM İNSANDI..."

Fikirler ölmez.

Sevgiyle ve özlemle anıyorum.

 

 
Toplam blog
: 40
: 372
Kayıt tarihi
: 09.09.14
 
 

Balıkesirliyim. Kocaeli Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde lisansımı, Marmara Üni..