Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '10

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Atatürk Ormanı

Atatürk Ormanı
 

Her gün yaya olarak ya da otomobille, ilçenin kuzeyinde ve mahallenin kıyısında kalan son caddeden sıralı evleri takip ederek işyerine doğru giderken, yolun sağında ağaç kümelerinin arasında bir bayrak ve ‘Atatürk’ resmi gözüme ilişti, ertesi sabah biraz daha dikkatli baktığımda, bayrağın yanı sıra, birde ‘Atatürk Ormanı’ yazısını gördüm, Bayrak ve resmin asılı olduğu dalın biraz yukarısında, siyah boyalı bir tahta ya da saç levha üzerine yazılmış ‘ATATÜRK ORMANI’ isimli bir tabelayı kimin yazdırıp astırdığını oldukça merak ettim. Her yerde gördüğümüz ve kanıksadığımız bu bayrak ve resimde bir gariplik göremedim, ancak küçük bir arsada ormanı sığdıran adamı düşününce Karadeniz ve Temel fıkraları hatırıma geldi. Ben bu sıra dışılığı öğrenmeden birkaç gün bu yoldan gelip geçtim, Birkaç gün sonra, bir sabah mesai arkadaşımla birlikte yürürken bayrağın asılı olduğu ağaçların arasından birinin çıkıp bize doğru geldiğini görünce, durup bekledim, ne diyecek diye merak ettim; Sakın bir sesle,

-“Müdür bey bir dakika! Gelirmisin…” dedi, Bir iki adım atıp, çelik telden örülü çite doğru yöneldim, -“ Buyur, seni dinliyorum” dedim. -“Birkaç gündür, geçerken Bayrakla, Atatürk resmini inceliyorsun” dedi, -“ Sen mi astın” -“Evet” -“Bir anlamı olmalı” -“Buyurun Müdürüm, içerde anlatayım” - Seni başka bir gün dinlerim, ” dedikten sonra oradan ayrıldım. Ertesi sabah, yine aynı yerden geçerken acaba ne anlatacak diye içimden geçirirken, ağaçların içerisinden çıkıp el kol işaretleri ile buyur eder gibi beni yanına çağırdı. Hiç tereddüt etmeden çelik telle örülmüş kapıdan içeri girdim, tahta bir sandalyeyi bana uzattı, ikinci bir sandalyeye de kendisi oturdu, aramızda şu konuşmalar geçti; -“Önce tanışalım!” - “Adım Ayıt, esasen 1935 doğumluyum” - “yani 75 yaşındasın” - “Ancak, 1942 olarak nüfus kütüğüne kaydedildim.” - “Kimsin? Kimlerdensin? - “Babam, Konyalıdır, Adı Ali’dir. Anadolu Çocuğudur. Babam Atatürk’ün yanında, üç yıl askerlik yaptıktan sonra terhisine yakın bir tarihte, Ceylanpınar’da görev yaptı, annemi askerken gördü beğendi, âşık oldu ve evlendi. Ceylanpınar’ın Tüyem ve Koçar isimli köylerinde yaşadılar, evlilikleri on yıl sürdü, Babamın ölümü ile büyük mahrumiyetler yaşadık, bu on yıllık süre içinde, üç kız kardeşim ve ben Dünya’ya geldim. Kız kardeşlerimden biri Suriye’de evlidir. Diğerleri Türkiye’de evlidir. - “Siz ne zaman evlendiniz?” - “Ben 1953 senesinde evlendim, altı yıl çocuğum olmadı, sonra iki oğlum dört tane de kızım Dünya’ya geldi, Kaçakçılık ve seyyar satıcılık yaptım, kırk yıldan beri de Suriye’ye gidip gelirim, 1976 yılında Akçakale Gümrük kapısı açıldıktan sonra, çok güzel paralar kazandım, üç köy satın alacak kadar para kazandım, Beyrut’a gittim, kalıcı yatırımlar yapamadım, ancak toprağa hiç kıymet vermedim, şimdi çok pişmanım. Beyrut’un Beyrut olduğu dönemlerde, Beyrut’ta bar, restoran, kulüp gibi ticari işletmeler satın alıp çalıştırdım. - “Peki daha sonra bu serveti nereye harcadın? - “Kumarda kaybettim. - “Kumar’ı nerede öğrendin?” - “Beyrut’ta” - “Beyrut’ta ne kadar kaldın, ne zaman döndün ?” - “Evlendikten sonra gidip gelirdim, Bir ermeni tüccardan saat alıp satarak edindiğim sermaye ile hizmet sektöründe oldukça başarılı olum. Ne zaman ki Beyrut’ta savaş başladı, o zaman memleketime kesin dönüş yaptım. Bir daha da gitmedim.” Tel örgünün dışında, plastik bir leğeni içi su dolu halde görünce; - “Bu tablodan hayvan sevgini anlıyorum” - “Yaratılmış bütün canlıları severim, su dolu leğeni başıboş gezen köpekler için koydum, çitin içinde on tane koyunum, bir tane de keçim var. - “ Bu arsa senin mi? - Bu arsa Kamuya aittir. 580 metrekare bir yerdir. Evimin hemen önündedir.1959 yılından beri elimdedir. Bütün Türkiye’yi ve Ortadoğu’yu gezdim. Televizyon belgesellerini ilgiyle izlerim, İklim değişmeleri ve Dünyamızı tehdit eden ‘kuraklık’ tehlikesi benim de keyfimi kaçırıyor, Vatan ağaçla güzeldir. Nereye bir ağaç bulduysam, kapımın önündeki bu arsaya diktim, su yok, bu ilçeye ağaç yetişmez, biz adam olmayız zihniyetini yıkmak istedim. Bu ilçenin nüfusu 30 bine doğru gidiyor, binlerce konut var, Evler bahçeli ve harem içine alınmıştır. Herkes kapısının önünde üç beş ağaç dikse ilçemiz cennetten bir köşe olur. - “Bu arsada ne kadar ağaç var?” - Bu arsaya 8 tane zeytin ağacı diktim, dokuz tane dut ağacı var, dut ağaçlarının büyüklerini 50 sene evvel diktim. Dört tane kayısı ağacı var, bal kayısısı olarak bilinirler, menşeleri İzmir’dir. Altı tane siyah üzüm asması diktim, bu asmaların her birinden takriben 300 kg üzüm almaktayım. Birer ikişer, nar ağacı, elma ağacı ve erik ağacı var. Bu meyveleri Allah rızası için diktim, meyve ağaçlarının mahsulünü, askerlere, dışarıdan gelen memurlara, çocuklara ve komşularıma dağıtırım. Dışarıdan gelen Kamu görevlilerini severim, çocukları çok severim, Türk Milletini çok severim, Bayrağımı çok severim, Atatürk’ü çok severim. - “Gerçekten çok duygulandım” - Vatanperver bir kişiyim, 50 yıldır ağaç diktiğim bu meyve bahçesinde, onun için ‘Atatürk Ormanı’ diyorum. Bu millet Atatürk’ü unutmasın, ağaç vatan toprağının süsüdür, ağacın önemini, ağaç dikmenin faziletini ben de kendi çapımda insanlara örnek olmak istedim. Geçimimi hayvancılıkla sağlıyorum, kimseye muhtaç değilim, Allahtan (cc)sağlık diliyorum. Daha konuşacak çok şey vardı ancak mülakatımızı burada sonlandırdık, Vatanın kuytu bir köşesinde, yurt insanının vatanına, milletine, bayrağına, tarihi şahsiyetlerine olan sevgisini dili ile ikrar eden ve ağaç dikerek icra eden Ayit amcanın hayatından belki de bir roman yazılabilirdi. Bir avuç toprağa diktiği bir bir-iki düzine meyve ağacını şımartarak seven bu şekilde örnek insan olmayı deneyen ve bir düzine koyundan elde ettiği sütü satarak geçim temin etmekte olan ve bedenen çalışan yaşlı bir insanın, yaşamında onurluluk, namusluluk ve bilgelik vardı. Aksini düşünmek ve yazmak, onursuzluk ve namussuzluk gibi geldi bana.
 
Toplam blog
: 135
: 1323
Kayıt tarihi
: 29.09.07
 
 

Ali Emir KARAALİ, Rize Doğumlu, 1978 Rize Lisesi Mezunu, (1988)T.C. Anodolu Üniversitesi   'İşlet..