Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '11

 
Kategori
Anılar
 

Atatürk Rakı içermiş

Atatürk Rakı içermiş
 

Öğretmenlik yaşamım boyunca dört kez okuma yazma seferberliği kapsamında düzenlenen kurslarda görev aldım. 

Okuma yazma kurslarının proğramlarında okuma ve yazma öğretiminin yanı sıra Atatürk, Cumhuriyet, Atatürk ilke ve devrimleri konuları da bulunuyordu. 

Atatürkçülük konularından bahsettiğim bir ders saatinde, kursiyerler arasında bulunan ve beni ilgiyle dinleyen Muhtar adlı Ağrılı bir asker ; 

- Hocam, Atatürk çok büyük bir adammış ama rakı içermiş, dedi. 

Yan sırada oturan sınıfın en yaşlısı ve oğlu pilot binbaşı olan Sadiye teyzenin sesi duyuldu. 

- Oğlum, asker olup da içmeyen mi var içkiyi? 

Ben de; İslamiyetin ilk yıllarında içkinin haram sayılmadığını ve içkinin haram kılınmasının öyküsünü anlattım. 

- Muhtar, bunlar Atatürk’ün yapıtlarına karşı olanlarca öne çıkarılmaya çalışılan konulardır. Atatürk’ü Atatürk yapan, büyük yapan yedikleri içtikleri değil, ülkemiz için yaptıklarıdır. 

Araplar, adam gibi içmesini bilselermiş haram bile edilmeyecekmiş içki. 

Diyerek karşılık verdim. 

Oysa ne güzel söylemiştir Hayyam; 

“Dost ile içilen rakı helal, P...t ile içilen su bile haramdır.” 

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..