Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '15

 
Kategori
Anılar
 

Atatürk'ü, her geçen gün daha da seviyorum.

Atatürk'ü, her geçen gün daha da seviyorum.
 

Elimde Turgut Özakman’ın “Şu Çılgın Türkler “ adlı filminin DVD’si var. Geçenlerde tek başıma hem de gece yarısı o filmi sakin bir şekilde seyrettim. İnanın, Osmanlının son döneminde yani ülkemizi işgal edenlerle, başta Vahdettin olmak üzere o devrin yöneticilerinin ve kimliğini satmış gazetecilerin, aydınların işgalcilerle nasıl içli-dışlı olduklarını ve ülkeyi onların yönetmesi için nasıl gayret sarfettiklerini büyük bir nefretle seyrettim.

Özellikle tüm dünyayı dize getiren Fatih Sultan Mehmet’in soyundan gelen Vahdettin’in dedelerine-atalarına ve ülkesine, halkına nasıl ihanet ettiğini öğrendikçe Fatih’in ve vatan toprakları için canlarını veren şehitlerin kemiklerini nasıl sızlattığını hisseder gibi oldum..

Bir düşünün, 600 yıllık bir imparatorluğun başında bulunan, bir yerde dünya müslümanlarının lideri-halifesi olduğunu iddia eden Padişah Vahdettin, Sadrazam-Başbakan Damat Ferit Paşa ve etrafı ülkeyi ve halkı işgalden, esaretten kurtaracakları yerde sırf canlarını kurtarmak, saltanatlarını korumak için ülkesini, milletini ve cephanelerini işgalcilere teslim, ordusunu da terhis ediyor.

......

Kurtuluş  Savaşı sonrası korkudan kaçmak için İngiltere’den sığınma  talebinde  bulunan Vahdettin’inbu isteğini kabul etmeyen İngiltere, Vahdettin ve efradını Malta adasına atıveriyor. Daha sonra Müslüman ülkelerden sığınma hakkı istese de hiçbir Müslüman ülke, ülkesini, milletini Haçlı zihniyetli işgalcilere, sömürgecilere teslim eden Vahdettin’i kabul etmiyor aksine Mustafa Kemal’i destekliyor.

Vahdettin ülkesini ve milletini Haçlı işgalcilere teslim etmeyi düşünürken, İngiltere Başbakanının dediği gibi Tanrı’nın bize bağışladığı dahi  Mustafa Kemal  işgalcileri 9 Eylül’de İzmir’de denize döküyor. Ve kurduğu modern Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile tüm dünyada büyük bir saygı ve sevgi görüyor.

İşte bu nedenle Mustafa Kemal ATATÜRK’ü çok seviyorum.

 
Toplam blog
: 4
: 227
Kayıt tarihi
: 03.10.11
 
 

Kendimi küçük yaşlarda uzak ülkelere attım. 50 yıl aynı yerde, dünyaya bir daha başka bakarak az ..