Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
 

Atatürk'ü anarken...

Atatürk'ü anarken...
 

Bu kalp seni unutur mu?...Unutturulmak istensen bile...


BU KALP SENİ UNUTUR MU?

Bu sabah, gazete başlıklarına bakarken, bir gazetinin 10 kasım başlığı aynen yukarıdaki gibi idi..."BU KALP SENİ UNUTUR MU?"...

Bence, günün anlamına en uygun başlık bu idi... İzleyenler bilir, bu aynı zamanda televizyonunda izlediğimiz bir dizinin de adıdır...

Ben bu bloğu, büyükler kusura bakmazsa, çocuklar için yazdım... Bloğumun ana bölümü ise, çocuk ağzıyla yazdığım bir şiirdir...

Okuyucularım arasında ilköğretime giden çocukları olanlar varsa belki hoşlarına gider diye...

Şiiri yazmadan önce, bu şiirle ilgili bir anıma kısaca değineyim...

Oğlumun ortaokula gittiği sırada, öğretmenleri 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü için bir resim ya da bir şiir yazmalarını istemiş... Biliyorsunuz, böyle durumlarda, yanlış bir davranış olmasına rağmen, hemen anneler ve babalar devreye girer...

Ben de öyle yaptım.. Resim de yaparım ama, şiir yazmak daha kolayıma geldiği için oturdum bir şiir yazdım... Şiirin başkası tarafından yazıldığı anlaşılmasın diye de, şiiri bir çocuk ağzıyla yazmaya çalıştım...

Yanılmışım... Öğretmeni, şiirin oğlum tarafından yazılamayacağını hemen anlamış... Şiirin yazıldığı ödev kağıdın altına şu noto koymuş: "Bu şiiri kendin yazdığından emin misin?"... Not olarak da, 10 üzerinden 6 vermiş...

Şimdi bu şiiri, çocuklarınız ile paylaşmak istiyorum...

ÇOCUK AĞZIYLA ATATÜRK.... ya da yeni adıyla "BU KALP SENİ UNUTIR MU?"

Öğretmenim dedi ki "işte Atatürk"

Yazdım defterime "en büyük Türk"

Sonra dedi ki "vatanı kurtardı"

Canım kurban olsun sana ATATÜRK

x

Okumayı kolaylamış, fabrikalar kurmuş

Çarşafı kaldırmış, şapkayı koymuş

Kadına hak vermiş, onu yüceltmiş

Canım kurban olsun sana ATATÜRK

x

Kısa olmuş yaşamın, erken ölmüşsün

Görememiş seni, öğretmenim de üzgün

Okulda söz veriyoruz, hepimiz her gün

İçimizde yaşatacağız seni ATATÜRK

x

cdenizkent

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..