Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Atatürk'ü anlamak

Atatürk'ü anlamak
 

Dün gece hepimiz hayretler içinde kaldık. ‘Atatürk’ü sevmiyorum ama Humeyni’yi seviyorum’ diyen, bu ülkenin ekmeğini yemiş, bu ülkede özgürce yaşama şansı olan bir genç kız.

Bir de diyor ki: ’Atatürk’ün yetkiyi padişahtan alırken yani saraydan alırken laik bir cumhuriyet kurmak için aldığını düşünmüyorum’.

Peki soruyorum.

Madem Atatürk laik cumhuriyet için almadıysa, nasıl oluyor da, manda ve himayeyi kabul etmeyen, tek yolun bağımsızlık olduğunu söyleyen, vatanın bölünmez bütünlüğünü savunan genelgeler yayınlanması için canını ortaya koyuyor.

Peki biz nasıl bugün laik bir cumhuriyette yaşıyoruz. Nasıl oluyorda kendi vatamızda özgürce yaşama hakkına sahip oluyoruz. Hanımefendinin bahsettiği günlerde analarımıza, bacılarımıza, bebelerimize tecavüz eden sapıklar, kadınlarımızı, kızlarımızı dul bırakan, bebekleri, çocukları öksüz bırakan vicdansız zihniyet nasıl oluyor da bizi özgür bırakacaktı. O kötü günleri nasıl öğrettiler bu insanlara ben anlamıyorum. Böyle insanlara bence en güzel cevabı Neyzen Tevfik veriyor:

Esir iken mümkün mü ibadet
Yatıp kalkıp Atatürk’e dua et
Senin gibi dürzülerin yüzünden
Dininden de soğuyacak bu millet

İşgaldeki hali sakın unutma
Atatürk’e dil uzatman gereksiz
Sen anandan yine doğardın amma
Baban kim olurdu bilemezdin
......................

1920 lerde 23 lerde Atatürk isteseydi şeriat gelirdi. Ama Atatürk bizim milletimizin karakterine en yakışanın cumhuriyet olduğunu biliyordu ve onun için de bu savaşı her engele rağmen devam ettirdi.

‘Özgürlüğün olmadığı yerde ölüm ve yıkım vardır. Her türlü ilerlemenin ve yükselmenin yolu özgürlüktür’ diyerek bu ülkenin çizmesi gereken yolun ne olduğunu bildirmiştir.

Şimdi çıkıp ona bunları söylemek saygısızlıktır, iftiradır. Bu ülke de Atatürk’e yapılabilecek en büyük kötülük bunları söylemek olur bence. Kemikleri sızlıyordur atamın.

Kimin söylediği aklıma gelmiyor ama şu söz çok hoşuma gidiyor:

Atatürkler

Binerdi ata Türkler

Kemal Paşa ölmekle

Tükenmez Atatürkler…

Ve bence Daniel Dumoulin ekliyor bu sözün üstüne:

Türkiye Atatürk’ü Allaha borçlusun, geri kalan her şeyini ise Atatürk’e.

Bence önce böyle şeyleri söyleyen insanlara önce kazandığımız şeylerin değerini anlatmak gerek. Çünkü Atatürk’ü sevmek onun değerlerini anlamak ve kavramaktan geçer…

 
Toplam blog
: 28
: 324
Kayıt tarihi
: 28.05.07
 
 

Düzce Akçakoca'da muhasebe okuyorum. 2. sınıf öğrencisiyim. Eğlenmeyi çok seviyorum. Büyük zevk..