Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '14

 
Kategori
Anılar
 

Atatürk'ü anmak

Atatürk'ü anmak
 

Gazi Mustafa Kemal Atatürk aramızdan ayrılalı 76 yıl oldu. Bu üççeyrek bir zaman dilimi demektir. Bu zaman zarfında Atatürk için birçok sözler, şiirler ve destanlar yazıldı. Atatürk gönüllerde iz bırakan eşi benzeri az bulunan bir devlet adamıdır. 10 Kasım 1938 yılında aramızdan ayrıldı. Her konuda birçok kalıcı görüş ve düşünceleri vardı. Özellikle Türk kültürü ve Türk dili konusunda önemli katkıları ve düşünceleri vardı. Türk dili konusunda şöyle diyordu: Türk dili, zengin ve evrensel bir dildir. Türkiye Cumhuriyetinin temeli kültürdür. Milli his ile dil arasındaki bağ çok kuvvetlidir.

Dilin milli ve zengin olması milli hissin inkişafında başlıca müessirdir. Türk dili dillerin en zenginlerindir, yeter ki bu dil iyi işleşsin.” Atatürk bunları söylerken bir başka sözünden de şöyle diyordu:”Milli şuurun ayakta kalabilmesi ve uyanık bulunması için dil ve tarih Tetkik Cemiyeti (   Kurumu ) ile Türk Dil Kurumu ( TDK ) birlikte çalışmaya mecburuz” ( Şapolyo /1954,53 ) . Atatürk’ün Türk dili konusundaki görüş ve düşünceleri elbette bunlardan ibaret değildir. Ben sadece örnek bağlamında söz ettim. Aslında bu başlı başına bir irdeleme, inceleme ve araştırma konusudur.

Atatürk’ten söz ederken gerçek bir Atatürkçü olan ve Atatürk’ü çok seven eski Aydın Milletvekilimiz eğitimci şair ve yazar M. Kemal Yılmaz aklıma geldi. Zaman zaman böylesi 10 Kasımlarda, Atayı Anma Günlerinde “ ATATÜRK’ÜN ELİ “ başlıklı şiirini en az 50 adet fotokopi yaparak öğretmenlere, öğrencilere ve tanıdık dostlarına gönderiyorlardı.

Şimdi bu güzel insan sağ olsaydı yine bu şiirini çoğaltıp bizlere ve dostlarına göndermeyi asla ihmal etmezdi. M.K. Kemal Yılmaz’ın omuzlarımda büyük bir ağırlığı vardır. Ben ölünceye kadar onu yazmaya ve hatırlatmaya çalışacağım. Bu benim bir vefa borcumdur. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 76.Yılında saygıyla ve rahmetle  ( M. K. Yılmaz ) ile birlikte anıyor ve sözlerimi M. Kemal Yılmaz’ın adı geçen şiiriyle bağlamak istiyorum:

ATATÜRK’ÜN ELİ

Daha ben,

Atatürk’ü görmeden,

Treni ağır ağır çekip gitti bizim köyden

 

Son vagonda,

Son pencerede bir adam,

El eder durur bana,

 

Ben Atatürk’ün elini gördüm,

Görüp de selam durdum,

Bir el ki,

Kocaman, dağ kadar,

Bir el ki,

Kara tahtada ak kalem tutar,

Taptaze...Yeni doğmuş geceden,

Bir eli vardı uzanmış dudağına,

Farkı yok bilmeceden.

Bir el ki düşünür ha düşünür..

Ta..Kocatepe’den

Uzakta bir el sallanır…

Utar selamını alır

Okşar beni,

Bir el başak olur,

Sararır kalır.

Biçer ekinlerini köylülerimin,

Bir el orak

Bir el tüfek olur,

Atar,

Parmak parmak

 

Bir el yorgun mu yorgun,

Kararlıkları yarar,

Uzanmış kırk yıl öteden,

Ellerimizi arar.

M. Kemal YILMAZ

 

Kemalist Ülkü, Kasım 1990

Umurlu Çiçekleri ( Üç Demet Şiir )

3. Baskı Aydın-2006.s.86.

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..