Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kuşkayası (Turgut Erbek)

http://blog.milliyet.com.tr/kuskayasi

29 Ağustos '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Atatürk'ü gördüm rüyamda

Atatürk'ü gördüm rüyamda
 

Ressam, Sadegül Kılıç'a teşekkürlerimle


Bugün canım hiçbir şey yazmak istemedi.

Hani o saçlarına taç yaptığım çiçekler
Hani o güzel gözlü ceylanların pınarı
Hani kuşlar ağaçlar, birbir renkli çiçekler
Nasıl yakalamıştık saçlarından baharı

diyerek yüreğimize taht kuran şarkının söz yazarı, Rahmetli şair Nihat Aşar’ın adıma imzaladığı son şiir kitabını okudum yeniden. Ve bir şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum.

ATATÜRK’Ü GÖRDÜM RÜYAMDA


Dün gece rüyamda
Atatürk’ü gördüm
Dikenli tellere takılmıştı
Ellerim, bileklerim, ayaklarım
Yüzükoyun yere uzanmıştım çaresiz
Omzuma bir el dokunda yavaşça
Birden tellerden sıyırdı beni
Elimden tutup kaldıran
O’nun elleriydi

Uçsuz bucaksız denizler gibiydi gözleri
Üzgündü, üzüntülüydü
Her gece Anıtkabir şeref defterine
Yazılanları okuduğunu söyledi
“Yazılanlar yapılanlarla
birbirini tutmuyor,” dedi

Atatürk'ü gördüm
Dün gece rüyamda
Düşünceliydi kederliydi
Bizlere emanet ettiğini söylüyordu
Bu eşsiz Cumhuriyeti
Pırıl pırıl aydınlıklardan
Kapkara karanlıklara doğru
Koşar adım gidişimize
Hayretle bakıyordu

Kadın, erkek tüm ulusumuzu
Uygarlık düzeyine yükseltmek için
Verdiğimiz onca savaş
Boşa mı gitti der gibiydi
Hayretle izliyordu bizi
Benim sabah gibi
Aydınlık yüzlü
Aydın kadınlarımızın
Kara çarşafla ve peçeyle mi
Kararacaktı o güzel yüzleri

Dün gece Atatürk’ü gördüm rüyamda
Yalanım yok gerçekten oydu
Üzgündü, üzüntülüydü.

 
Toplam blog
: 72
: 1492
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

Edebiyata ortaokul yıllarında şiirle merhaba dedim. O yıllarda şiirlerim ve yazılarım yöresel gezete..