Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '15

 
Kategori
Anılar
 

Atatürk'ün Karnesi

Atatürk'ün Karnesi
 

İşte o resimler....


Ankara Atatürk Orman Çiftliği’nin içinde Atatürk Evi diye bir ev var. Selanik’te bulunan Atatürk’ün doğduğu evin 1/1 aynısını yapmışlar.

O tarafa yolum düşüp binayı gördükçe hep içini gezmeyi isterdim.

Bir gün gezdim.

Ev üç katlı. Giriş katında pek bir şey yok. Sanırım o dönemlerde odunluk, kömürlük gibi müştemilat amaçlı kullanılmış. Üst katta ortada boydan boya bir sofa, sofaya açılan üç oda, merdiven, merdivenin yanında daracık bir WC, lavabo, tam karşısında mutfak. Plan olarak en üst katta hemen hemen aynı. Orada WC'nin olduğu yerde banyo var.

Atatürkle ilgili çeşitli eşyalar var. Eve sanki şu anda da kullanılıyor havası verilmiş. Eşyalar o dönemin yaşam tarzını yansıtıyor.

Birkaç yerde “Resim çekmek yasaktır” yazısı vardı. Dolaşa dolaşa en üst kata çıktım. Birden ortalıkta kum gibi küçük öğrenciler kaynamaya başladı. Okul gezisine gelmişler.

En üst katta kuzey doğu kısmına bakan oda Atatürk’ün yatak odasıymış. O odada, camekanın içinde sergilenen Atatürk’ün karnesini görünce ister istemez cep telefonumla resmini çektim ki…

“Resim çekmek yasakmış, siz neden çekiyorsunuz..?” dedi, tiz bir ses. 10 yaşlarında bir kız çocuğu.

“Gık” diyemedim, öyle utandım, öyle utandım. Yumruklar sıkılı, eller böğürde. Gözleri çakmak çakmak. Bir şey söylesem üzerime atlayacak.

Süt dökmüş kedi gibi o merdivenleri nasıl indim, kendimi nasıl dışarı attım anlatamam :)

Binanın önündeki yolda 2 tane otobüs duruyordu. Önlerinde bayraklar, Zonguldak bilmem ne İlköğretim Okulu yazıyor.

..

Arabama atlayıp arkama bakmadan kaçtım, kaçış o kaçış. 

..

Bahtın açık olsun duyarlı kızım. O tertemiz yüreğin dert görmesin inşallah. Canım benim, isimsiz kahramanım... 

 

Suat Zobu

 
Toplam blog
: 42
: 228
Kayıt tarihi
: 05.03.12
 
 

Mimarım. Evliyim, 2 oğlum var. Ankara'da yaşıyorum. Güzel olan her şey ilgimi çekiyor.  Okuyorum. A..