Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '07

 
Kategori
Siyaset
 

Atatürk'ün kızları meclise girebilecek mi ?

Atatürk'ün kızları meclise girebilecek mi ?
 

Siyaset erkektir benim ülkemde.

Aday pazarları meyhanelerde şimdilerde de barlarda, klüplerde kurulur. Pazarlıklar, delege avcılıkları oralarda konuşlandırılır.

Ülkemin mülkiyet istatistiklerine göre, yüzde seksen küsur, erkeğindir mülkiyet. Mülkiyeti elinde tutan erkek, siyasi gücü de elinde tutar. Ve bir koyarak beş alır.

Kadınlar sadece siyasetin vitrinidir, benim ülkemde. Laf olsun diye, erkeklerin istediği kadar ve istediği sırada var olabilirler ancak listelerde.

Ancaaakkk....

Önce Tandoğan,

Sonra Çağlayan,

Daha sonra da Gündoğdu... Samsun mitingleri ile çok şeyler değişti benim ülkemde.

Atatürkün kızları, önce bir dip dalgası oldular.

Sonra da tsunamiye dönerek, alanlara vurdular damgalarını.

Cumhuriyete,

Demokrasiye,

Laikliğe,

Atalarının emanetine olan bağlılıklarını ve kararlılıklarını haykırdılar meydanlarda.

Bu dip dalgası; Atatürkün kızlarının başını çektiği "yeni orta sınıftır". Bulundukları konuma eğitimle gelmiş, cumhuriyete, demokrasiye ve onun olmazsa olmaz değerlerine sahip çıkmaya azmetmiş, güdümlü olmayan fakat kararlı ve bilinçli bir yeni orta sınıftır. Yeni bir Kuvayyi Milliyedir. Bu yeni orta sınıf, önce Atatürk'ün kızları ve onlarla omuzomuza genç Mustafa Kemallerdir....

Baykal, bu yeni orta sınıfı ve Atatürkün kızlarını çok iyi değerlendirmek zorundadır. Siyaset, artık erkek olmaktan sıyrılıp, insan olmak zorundadır.

CHP'ye aday olabilmek için 300 kadın başvurmuş. Benim tesbit edebildiğim pırıl pırıl isimler var içlerinde. Çoğunu da öğrenemedim ne yazık ki.

Necla Arat, mitinglerin başını çeken üç kadından biri. Kendisini bundan önce yaşadığım şehirde, ÇYDD kurucu üyesi olduğum günlerde, tanıma onuruna erişmiştim. O da genel merkez yönetim kurulu üyesiydi, Türkan Saylanla birlikte. Kendisi, Felsefe Profesörü ve 35 Kadın Derneğinin oluşturduğu, İstanbul Kadın Birliğinin kurucu Başkanı.

Önay Alpago, eski devlet bakanlarımızdan. Avukat ve Yeditepe Üniversitesinde Öğretim Görevlisi. Bir sürü kadın kuruluşunda, derneklerde yönetim kurullarında görevli. Muhteşem hitabetine, bitmeyen enerjisine , samimi siyasetine ve yüreğine bizzat tanık olduğum kadın. Eski şehrimde meslekdaşımdı ve taaa.. madenci grevlerinden beri beraber yürüdük alanları...

Nur Serter, iktisat profesörü ve ADD genel başkan yardımcısı. Tandoğanın mimarlarından.

Güler İleri, eski devlet bakanlarından..

Bu ilerici, çağdaş Atatürk kızları benim tesbit edebildiklerimden örnekler sadece.

Baykal, alanların mesajını çok iyi değerlendirmek zorundadır.

Siyaset erkek değil, insan olmak zorundadır.

Alanlardaki "yeni orta sınıf"; armut piş ;ağzıma düş, değildir. Hesaplar çok ustaca yapılmalıdır.

Ve Atatürkün kızları, listelerde hak ettikleri en iyi yerlerde olmalıdır.


Alanlardaki başını Atatürk kızlarının çektiği " yeni orta sınıf"ın ne kadarı, meclise yansıyacak ?

Baykal, yeni orta sınıfı nasıl değerlendirecek listelerde?

Hep birlikte göreceğiz haziranın dördünde.

Siyaset hala erkek mi,

Yoksa insan mı?
 
Toplam blog
: 171
: 2319
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..