Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '14

 
Kategori
Şiir
 

Atatürk'ün Söke'ye gelişi

Atatürk'ün Söke'ye gelişi
 

Bilindiği gibi Gazi M.Kemal ATATÜRK, sağlığında Anadolu'yu ve Trakya'yı baştan başa gezmiştir. Atatürk Türk milletine ve onun yaşadığı topraklara hayrandı... Bu duygularla  " Ne mutlu Türküm diyene" vecizesini vurgulamıştır.  Bu sözleri ne yazık ki yanlış anlayalar da vardır..Atamız bunu söylerken asla ırkçılık yapmıyordu... Anadolu'yu  kucaklıyordu.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk Söke'ye iki kez gelmişlerdir. Birincisi 9 Şubat 1924 ve ikincisi 10 Ekim 1937 yılında Söke' yi ziyaret etmişlerdir... Atatürk'ün Söke'ye gelişleriyle ilgili belgeler ve yazılar tarafımdan Genel Kurmay  Başkanlığından alınmış olup, bunlar  bu tarihi belirleyen HAKİMİYET- İ  MİLLİYE  Gazetesiyle birlikte halen arşivimde bulunmaktadır.... 

09 Şubat 1924 yılından bu yana her yıl Söke'de Ulu Önder ATATÜRK'ÜN Söke'ye gelişleri nedeniyle çeşitli törenler yapılmaktadır. Bu günün anısına aşağıdaki dörtlüğü içimden geldiği gibi yazdım.

Aradan 90 yıl geçse bile Gazi Mustafa Kemal Atatürk 'ümüze "Söke'ye Hoş geldiniz, onur verdiniz " diyorum. Ve değerli hemşerilerim Sevgili Sökelilere bu bayram günlerini candan kutluyorum. Daha nice sağlık ve barış dolu böylesi aydınlık ve bereket dolu günlere diyorum. Sevgili Atamız Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ve onunla birlikte Söke'ye gelenlerin tümünü saygıyla ve rahmetle anıyorum....

ATATÜRK 

Özgürce söylediğimiz şarkımsın, türkümsün sen

Çerkez’im, Boşnak’ım, Kürdüm hem de Türk’ümsün sen

Söke’ye hoş geldiniz Ulu Önder, Komutan

Cumhuriyetin banisi Atatürk’ümsün sen

Abdülkadir GÜLER

09 Şubat 2014 Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..