Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '09

 
Kategori
Anılar
 

Atatürk'ün yaverinden bir anıı..

Atatürk'ün yaverinden bir anıı..
 

Eşsiz liderin çok hoş bir anısını sizlerle paylaşmak istedik burada.. Umarız okurken dudaklarınıza bir gülümseme, gözlerinize bir ıslaklık ve kalbinie bir sıcaklık yayılacaktır..

Atatürk, çiftliğinde dolaşıp hava alırken oldukça yaşlı bir kadına rastladı.
Gazi attan inerek bu ihtiyar kadının yanına sokuldu.

"MERHABA NİNE"

Kadın Ata'nın yüzüne bakarak hafif bir sesle;
"MERHABA" dedi.

"NEREDEN GELİP NEREYE GİDİYORSUN?"

Kadın şöyle bir duralayıp;
"NEDEN SORDUN Kİ.. SEN BURALARIN SAHİBİ MİSİN?"

Paşa gülümsedi.
"NE SAHİBİYİM NE DE BEKÇİSİYİM NİNE.. BU TOPRAKLAR TÜRK MİLLETİNİN MALIDIR
BURANIN BEKÇİSİ TÜRK MİLLETİNİN KENDİSİDİR. ŞİMDİ NEREDEN GELİP NEREYE GİTTİĞİNİ SÖYLEYECEK MİSİN"


Kadın başını salladı.
"TABİ SÖYLEYECEĞİM. BEN SİNCAN'IN KÖYLERİNDENİM, BEY.. OTUN GÜÇ BİTTİĞİ, ATIN GEÇ YETİŞTİĞİ, KAVRUK KÖYLERİDEN BİRİNDENİM.. BİZİM MUHTAR BANA BİLET ALDI .. TRENE BİNDİRDİ
KOYDUM ANKARAYA GELDİM"

"MUHTAR NİÇİN ANKARAYA GÖNDERDİ SENİ"

"GAZİ PAŞAMIZI GÖRMEM İÇİN.. BAŞINI PEK AĞRITTIM DA.. BENİM İKİ OĞLUM GAVUR HARBİNDE ŞEHİT DÜŞTÜ.. MEMLEKETİ GAVURDAN GURTARAN KİŞİYİ BİR KEZ GÖRMEDEN ÖLMEYEYİM DİYE HEP DUA ETTİM DURDUM .. RUYALARIMA GİRDİ GAZİ PAŞA .. BEN DE GÜN DEMEYİP MIHTARA ANLATINCA O DA BANA BİLET ALIVERİP SALDI ANGARA'YA. GİCELEYİN GELDİMDİ.. YOLU NEYİ DE BİLEMEDİĞİMDEN İŞTE AGŞAMDAN BELLİ BÖYLE KENDİMİ ORDAN ORAYA VURUP VURUYOM BEY"

"SENİN GAZİ PAŞA'DAN BAŞKA BİR İSTEĞİN VAR MI?"

Kadının birden yüzü sertleşti.

"TÖVBE DE BEY, TOVBE DE! DAAHA NE İSTEYEBİLİRİM Kİ.. O BİZİM VATANIMIZI KURTARDI.. BİZİ DÜŞMANIN ELİNDEN GURTARDI ..BİZİ DÜŞMANIN ELİNDEN KURTARDI. ONUN SAYESİNE ŞİMDİ İSTEDİĞİMİ GİBİ YAŞIYOZ. SUNUN BUNUN GAVUR DÖLÜNÜN KÖPEĞİ OLMAKTAN ONUN SAYESİNDEN KURTULMADIK MI ? BURALARA BİR DEFA YÜZÜNÜ GÖRMEK, ONA SAĞOL PAŞAM ! DEMEK İÇİN DÜŞTÜM. ONU GÖRMEDEN ÖLÜRSEN GÖZÜM AÇIK GİDECEK. SEN EFENDİ BİR ADAMA BENZİYON, BANA BİR YARDIM EDİVER DE, GAZİ PAŞA'YI BULACAĞIM DEYİVER.

Atatürk'ün gözleri dolu dolu olmuştu, çok duygulandığı her halinden belliydi. Bana dönerek;

"GÖRÜYORSUN YA GÖKÇEN, İŞTE BU BİZİM İNSANIMIZDIR... BENİM KÖYLÜM, BENİM VEFALI TÜRK ANAMDIR BU"

Attan indim. Yaşlı kadının elini tuttum "ANACIĞIM" dedim, "SEN GÖKTE ARADIĞINI YERDE BULDUN. RÜYALARINI SÜSLEYEN, SENİ BURALARA KADAR KOŞTURAN GAZİ PAŞA, YANİ ATATURK İŞTE KARŞINDA DURUYOR."

Köylü kadın bu sözleri duyunca şaşkına döndü. Elindeki değneği yere fırlatıp Atatürk'ün ellerine sarıldı. Görülecek bir manzaraydı bu.

İkisi de ağlıyordu. İki Türk insanı biri kurtarıcı, biri kurtarılan, ana oğul gibi sarmaş dolaş ağlıyorlardı. Yaşlı kadın belki on defa öptü Ata'nın ellerini. Ata da onun ellerini öptü. Sonra heybesinden küçük bir paket çıkarttı. Daha doğrusu beze sarılmış bir köy peyniri. Bunu Atatürk'e uzattı;

"TEK İNEĞİMİN SÜTÜNDEN KENDİ ELLERİMLE YAPTIM. GAZİ PAŞA BUNU SANA HEDİYE GETİRDİM. SEVERSEN GENE YAPIP GETİRİRİM"

Paşa hemen orada bezi açıp peyniri yedi. Çok beğendiğini söyledi. Sonra birlikte köşke kadar gittik. Oradakilere şu emri verdi;

"BU ANAMIZI ALIN, BURADA İKİ GÜN KONUK EDİN. SONRA KÖYÜNE GÖTÜRÜN. GİDERKEN DE KENDİSİNE ÜÇ İNEK VERİN, BENİM ARMAĞANIM OLSUN'

Not: Bu yazıyı okurken duygulanan veya ağlayanlar varsa, hala umut var demektir

KISSADAN HİSSE :

Günümüzde "ANANI DA AL GİT" DEYİP
HALKA ADETA KÜFREDENLERE İTHAF EDİLİR.

UMUT EDİLİR Kİ ONLAR DA BU YAZIYI OKURLAR DA
HALKIN EFENDİ OLDUĞUNU HATIRLARLAR.
 
Toplam blog
: 384
: 1684
Kayıt tarihi
: 02.05.09
 
 

Yazmayı, okumayı, paylaşmayı, özgürlüğü seven, "BİLGİ"lenirken, "BİLGİ"lendiren dünya insanıyım. Lai..