Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '08

 
Kategori
Eğitim
 

Atatürk ve kadınlar

Atatürk ve kadınlar
 

Foto: Erdal KINACI


Her yerde, her fırsatta söylerim; bu ülkede kadınların eğitimi ve sosyal statüsü erkeklerin düzeyinde ve hatta üzerinde olmadıkça, bizim uygar ve gelişmiş bir ülke olmamız olası değildir. Beni annem yetiştirdi, babam değil. Çocukken babamı her gün 3-4 saat görürdüm, annemi ise bütün gün. Dilimi ondan öğrendim, temel bilgilerimi ve terbiyemi o öğretti bana. Annem eğitimsiz bir kadın olsaydı, benim bulunduğum statüye erişmeme olanak olmazdı.

Bu, dünya nüfusunun yüzde doksanı için geçerlidir sanıyorum. Öyleyse, kadınların eğitimi, erkeklerinkinden daha önemlidir. İşte bakınız Yüce Atatürk bu konuda ta o zamanlar neler söylemiş:

"İnsan topluluğu kadın ve erkek denilen iki cins insandan mürekkeptir. Kabil midir ki, bu kütlenin bir parçasını ilerletelim, ötekini ihmal edelim de kütlenin bütünlüğü ilerleyebilsin? Mümkün müdür ki, bir cismin yarısı toprağa zincirlerle bağlı kaldıkça öteki kısmı göklere yükselebilsin?

Anaların bugünkü evlatlarına vereceği terbiye eski devirlerdeki gibi basit değildir. Bugünün anaları için gerekli vasıfları taşıyan evlat yetiştirmek, evlatlarını bugünkü hayat için faal bir uzuv haline koymak pek çok yüksek vasıflar taşımalarına bağlıdır. Onun için kadınlarımız, hattâ erkeklerimizden daha aydın, daha çok feyizli, daha fazla bilgili olmaya mecburdurlar; eğer hakikaten milletin anası olmak istiyorlarsa.

Müsbet bilimlerin temellerine dayanan, güzel sanatları seven, fikir terbiyesinde olduğu kadar beden terbiyesinde de kabiliyeti artmış ve yükselmiş olan erdemli, kudretli bir nesil yetiştirmek ana siyasetimizin açık dileğidir."

Acaba bu konuda Sayın Hükümetimiz ne düşünüyor veya hangi politikaları geliştiriyor? Bileniniz varsa lütfen yorumlara ekleyiniz. Teşekkürlerimle...

 
Toplam blog
: 32
: 3398
Kayıt tarihi
: 11.05.08
 
 

Okumayı, yazmayı ve öğrendiklerimi paylaşmayı hep sevdim. Ortak akıliçin buradayım. İzmir'de çalışıy..