Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

Atatürk ve müzik konulu özel bir anı

Geçtiğimiz günlerde, (FM) TRT-3 te çok eski bir röportaj kaydı yayınlandı. Perşembe günleri 10.30-12.00 arasında yayınlanan ‘Gençlere’ adlı klasik müzik programı sözünü ettiğim. Bu programı, Neşe Tartanoğlu hazırlıyor, Aylin Özmenek sunuyor.

Önceki yıllar da da dinlediğim bu söyleşiyi, dinleyemeyenlerin de olacağını varsayarak paylaşmak istedim. (Anımsayabildiğim kadarıyla)

TRT nin İlk kadın spikerlerinden ve klasik müzik proğram yapımcısı

Nevin Uluçam , yine ülkemizin ilk keman sanatçılarından Necdet Remzi Atak’la yapmış bu röportajı.

Çok özel bir gün....

Atatürk, çok özel davetlilerin olduğu bu toplantıya 15 yaşındaki keman sanatçısı Atak’ı çağırtıyor. Gerisini ondan not ettim:

“Ben, 'o' nun neyi isteyeceğini biliyordum. Operacı olmadığım için de tedbiren cebimde nota ile gelmiştim.

İsteğini belirtip;
‘Çal bakalım’ dedi.
Çalmamı istediği eser, Giacomo Puccini’nin ünlü Tosca operasından ‘E lucevan le stelle’ adlı arya idi.Ben hemen cebimden notaları çıkartıp çalacaktım, müdahale etti:
‘Hayır, ezbere, notasız çalacaksın.’ Peki, dedim ve çalıyordum ki:

‘Olmadı, yakınımda çal’ dedi.

Yaklaştım, öyle çalmaya başladım:
‘Yine olmadı, daha yakından çal!’ diye sesledi, öyle yaptım.

'Daha yakın gel', dedi, iyice yaklaştım...

‘Daha yaklaş ve kemanın sapını omzuma koyup öyle çal!’...

Sonunda, kemanımın sapını omzuna koyup çalmaya başladım. Çok dikkatlice dinliyordu.. Bir süre sonra gözlerinden sicim gibi yaşlar süzüldüğünü farkettim, öylece çaldım....Belli ki çok öncelerde yaşanan anılar canlanmıştı!..

Sonra bu operayı çok zor koşullarda nerede izlediğini anlattı.”

Atatürk’ün sanatla ilgisi, verdiği önem, bu ilk kemancı ve ilk spikerlerden anı olarak, TRT radyoculuğunun kuruluş yıldönümü amacıyla (kaçıncı yıl olduğunu unuttum, özür) yayınlanmıştı. Bu güzel anıyı sizlerle de paylaşmak istedim.

Teşekkürler TRT, teşekkürler Neşe Tartanoğlu ve teşekkürler Aylin Özmenek.

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..