Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '06

 
Kategori
Tarih
 

Atatürk

Bu günün Cumhuriyet Bayramı olmasına istinaden tarihten yazmak istedim.

Atatürk’e, Cumhuriyet sonrası dönemde bazı nifak sokucular (özellikle o zamanın mollaları) korkaktı, ordunun en gerisindeydi gibi kelamlar edip halkı kışkırtmak istemişler.

Dedem ise bunun üzerine Atatürk ile ilgili şunları söylermiş:

Adamda, korku namına hiçbir şey yoktu. Biz yerde kurşun yağmuru altında ilerlemeye çalışırken, O atın sırtında yanımıza gelir “İleri oğullarım ileri daima ileri, bir adım olsun ileri, eğer ölecek olursanız da bir adım olsun ileri düşün” dermiş. Fakat kendisine kurşun değmezdi, muhtemelen efsunluydu, gözlerine kimse bakamazdı gök gibi parlardı.

Şimdi ise bizler ne kadar ileri bir adım daha atmak zahmetinde bulunuyoruz. Bizler ülkemiz için neler yapıyoruz. Hiç çalışmıyor, çabalamıyor, mücadele etmiyoruz diye kendimize kızıp duruyoruz.

Ancak öyle bir milletin torunlarıyız ki hala ileriye bir adım daha atmak için çaba sarf eden nice genç beyinler hala var ve olacaklar. Camileri dolduran, bayrağımızı dalgalandıran nice yiğit yürekler hala küt küt atmakta ve bunu hissedebiliyorum. Hiç bir dış güçten korkumuz yok.

Öyle kimseye kolay pabuç bırakacak bir millet değiliz biz. Herkes ona göre ayağını denk alsın.

Cümlesine kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 23
: 910
Kayıt tarihi
: 27.10.06
 
 

Ordu-Perşembe'nin Çerli Köyü'nün sahilinde doğdum. 23 yaşına kadar balıkçılık yapıp liseyi bitirdim...