Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ateş düştüğü yeri yakar demişler

Ateş düştüğü yeri yakar demişler
 

Ateş düştüğü yeri yakıyor ama düşen yerler bize söylenenlerden başkası değil ki.
Uçak kazası olduğu zaman Türkiye'nin değişik yerlerinde tanıdıkları olan bir insan olarak baktım listeye önce hiçbiri tanıdık gelmedi ama hepsine rahmet okurken Allah yakınlarına baş sağlığı dedim derin bir tevekkülle. Çünkü zordu herkesin bir bekleyeni bir beklenileni, bir yaşam döngüsü vardı. Sonrasında üniversite camiasından değil ama Türkiye'nin bazı özel madenleri ve bunların kullanımı ile dikkatimi çeken hocamızın ismini farkettim. Evet yanında meslektaşları ve gencecik bilim adamları ile bir adım ileri daha gitsin diye ülkem uğraşan bir hocamız da vefat etmişti bu elim kaza da. Onun üzüntüsünü yaşarken oda arkadaşımın odaya ağlaması ile çok ama çok değer verdiğimiz bir başka hocamızın anne ve babasınında rahmetli olduğunu öğrendim. Yıkıldım, dağıldım ateş daha bir yakın düşmüştü bu kez kilometrelece uzakta olmasına rağmen ateş o kadar yakın ve o kadar alevli vuruyordu ki kalbime, gözlerime, yüreğime ve yüreğimize. O an hemen telefon zinciri bir başka başladı. Yücel hocamızı yanlız bırakmayalım bu zor gününde, hadi hemen çıkıp gidelim, otobüs olsun özel araç olsun gidelim abilerim, hocalarım dedim. Bu bizim de başımıza gelebilirdi ki. İstemezmişdik sevdiklerimizin yakınımızda olmasını, istemezmiydik.
Ama Yücel Hocamız arandığında çok farklı bir tavır takındı bizden daha metanetli idi her zamanki gibi, benim bir çok dostum tanıdığım gibi, "Allah'tan gelene kul ne yapsın, Gelmeyin arkadaşlar dedi, yormayın, yorulmayın. Ben gereken işlemleri yaparım daha müsait bir zamanda otururuz, konuşuruz" dedi.
Sonra öğrendik ablası ile beraber kendisinin de o uçakta olabileceğini ama son anda bir işlerinin çıktığını ve tekrar dudağımdan o ateşin kavurucu ateşi ve inancın sonuna kadar yaşanışı damarlarda ki feryadı; NASİPPP.
O zamanın etkisi devam ediyor halen, ateş halen yüreğimi yakıyor be Yücel Hocam; Bak tıkandı bu eller, bu yürek Ölenlerin bilirizki yerlerinde rahatlar çünkü öyle yaşadılar öyle bıraktılar bizde son fotoğraflarını hafızalarımızda. Allah sabır versin ne diyelim bundan başka.
Tüm vefat eden insanlarımızın yeri Cennet mekan olsun. Yakınlarının yüreği sabırla dolsun. Allah taksiratlarını affetsin.


Foto: www.milliyet.com.tr
 
Toplam blog
: 31
: 853
Kayıt tarihi
: 29.04.07
 
 

Ülkesinin gençlerine eğitim vermeyi bir fırsat bilip bu yolda üniversitede çalışmalarıma devam eden ..