Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '07

 
Kategori
Çocuk Sağlığı
 

Ateşli havale kabusunuz olmasın

Ateşli havale kabusunuz olmasın
 

Havele geçiren ilk çocuğu gördüğümde henüz 13 yaşında bir orta okul öğrencisiydim. Teyzemin çığlıklarıyla sokağa fırlamış, onun minik yavrusununun havale geçirmesine tanık olmuştum. Uzun yıllar bu anı hatırlamadım bile.Taa ki teyzemin çığlıklarının, yaşadığı paniğin aynısını ben de yaşayana dek.

Yakışıklı oğlum henüz 15 aylıktı. Geceden biraz ateşi vardı fakat ateş düşürücü ile rahatlatmıştık, ateşi normal seyrediyordu. Cumartesi günü olmasına rağmen eşim işe gitmişti, evde yalnızdım. Oğlumun yine biraz ateşi vardı.Uyumaya başladı.Öyle bir hava ki aylardan mart dışarıda güneş parlıyor, kaloriferler yanıyor ve ben oğlumu ne kadar giydireceğimi veya üzerinde ki kıyafetlerin ne kadarını çıkaracağımı bir türlü kestiremiyorum. Uykudan ağlayarak uyandığında oğlumun yanakları kıpkırmızı olmuştu. Tekrar ateş düşürücü verdim ve meyve suyu vermek için mutfağa gittim.Orada biraz daha ağlamısıyla ateşi iyice çıktı yavrucağın. Bir anda gözleri kaydı, bakışları tuhaflaştı. Ben bu sahneleri daha önce görmüştüm .O anda onun havle geçirdiğini anladım fakat ne yapacağımı bilemiyordum. Çocuğu kaptığım gibi banyoya koştum ve yere yatırdım, altındaki bezini açtım, yüzüne su döktüm, ağzına elimi soktum fakat ondan hiç bir ses gelmiyor, aksine ağzı köpürüyordu. Bir anne için bu sahneleri yaşamak ne kadar zor bilemezsiniz. Sonra baktım ki değişen bir şey yok bu kez balkona çıkardım temiz hava iyi gelir diye ama hala yavrumdan bir ses gelmiyordu daha sonra çocuğu alıp komşuya gittim. Onların yardımıyla hastaneye ulaştık ve gerekli müdahaleler yapıldıktan sonra oğlum kendine geldi.

Oğlumun yaşadığı bu olay 6 ay -5 yaş arasında ve özellikle genetik yatkınlığı bulunan her çocuğun başına gelebilir. Bütün annelerin kabusu olan ateşli havaleyi bir gün sizin çocuğunuz da geçirebilir. Yukarıda anlattığım olayda yaşadığım ve yaptığım bir takım hatalar var, siz onları yapmayın diye bu blogu yazıyorum.
Öncelikli olarak lütfen çocuğunuz ateşlendiğinde üşüyecek endişesini bir tarafa bırakarak çocuğunuzun kıyafetlerini çıkartın. Ateş düşürücüleri normalde altı saatte bir veriyoruz.Ateş çok inatçıysa bunu dört saatte bire indirebilirsiniz.Tüm bunlara karşın çocuk havele geçirmeye başlamışsa telaşlanmayın.Çocuğunuzun üzerinde kıyafetleri çıkartıp yan yatırın. Sakın o halde suya, duşa sokmayın. Islak bir çarşafın üzerine yatırabilirsiniz.Elinizi ağzına sokmayın ya da ağzına başka bir şeyler sokmaya çalışmayın. Bu sahneleri yaşamak size çok acı verebilir ama lütfen sabredin. Çocuk bir süre sonra normale dönecektir. Daha sonra çocuğunuzu bir sağlık kuruluşuna götürün.

Araştırıp öğrendiğim kadarıyla ateşli havale beyinde her hangi bir soruna neden olmuyormuş. Doktorların üzerinde daha çok durdukları konu ateşsiz geçirilen havaleler. Tüm anne ve babalara yavrularıyla birlikte sağlıklı günler dilerim.

 
Toplam blog
: 30
: 966
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Bir nisan sabahı Eskişehirde doğmuşum. O nedenle bahar aylarını özellikle nisanı çok severim. Küçükk..