Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '17

 
Kategori
İzmir
 

Atla terapi

Atla terapi
 

Salih Arıkan


İzmir Büyükşehir Belediyesinde birçok toplantıya katıldım. Buca'da yaşam kampüsü yaptıkları ve orada birçok faaliyet olacağını anlatıyorlardı. Ben soruyordum farklı derneklerden arkadaşlara; bu işler projelendirilirken kime soruldu hangi engelli dernekleri görüş ve önerilerini sundu. Ben herkesten bize sorulmadı cevabını alıyordum.

Yaşam kampüsünde bir toplantı oldu, ben katılamadım; ancak bir daha toplantı olursa katılıp görmek istiyorum. Gazetede bir haber; büyükşehir belediyesi atla terapi iyi de zaten bu faaliyeti jokey kulübü yapıyor. Belediyenin ne katkısı var. Atların yemini mi veriyor?

Ben şöyle bir haber duymak istiyorum: Engelliler büyükşehir belediyesinin mesleki eğitim kursundan mezun olan öğrenciler sertifikalarını aldılar. Şöyle bir haber de güzel olur: İzmir büyük şehir belediyesi bilgisayar kişisel gelişim ekpss saz müzik kursları piyano kursları kurs kayıtları başladı; engelli ve engelsizlerin birlikte faaliyetler yaptığı etkinlikler başladı; halk müziği sanat Müziği koro kayıtlarımız başladı;; belediyemiz bakım ve rehabilitasyon merkezi açıldı.

Atla terapi yapıyorsun, engelli çocuklar ata biniyor. E bizim günahımız ne kaldırım işgallerinden yolda yürüyemiyoruz. Hem işgaliye alacaksın; hem de işimize yaramayan üzeri işgal edilen sarı çizgiler yapacaksın. Yıllardır otobüslerdeki sesli uyarı sistemi çalışmıyor. Ben de yollar kaldırımlar boş olsa da yollarda tay gibi koştursam.

Başkalarının faaliyetlerine sahip çıkarak, engellilerle ilgili faaliyet yapıyormuş gibi görünmeyiniz.

Ümraniye Belediyesi ile Beyazay şöyle bir faaliyet yaptı: İşitme engelli vatandaşların annesine babasına işaret dili, görmeyen çocukların anasına babasına kabartma yazı öğretti. Sen sayın Belediye gel farklı bir şey yap; görmeyen çocukların yakınına bağımsız hareket ve baston eğitimi ver, fark oluştur. Biz yapılacak bütün güzel işlerin destekcisiyiz.

Sahi bizim engelli meclisimiz vardı. İzmir kent konseyi seçilmiş engelli meclis başkanımızı görevden aldı. Yani engelli meclisine darbe yaptı. Şu an engelli meclisi çalışsaydı kampüste faaliyetler yapsaydı, çok farklı faaliyetler olur; belediye de, "biz bu faaliyetleri yapıyoruz" derdi ve haklı olurdu. Çünkü biz engelli meclisindeki tüm faaliyetlerimizi belediye kaynaklarıyla yaptık. Birçok eğitim verdik geziler yaptık seminerler yaptık.

Ben İzmir kent konseyi engelli meclisinin bilerek isteyerek çalıştırılmadığını ve büyük şehir belediyesinin engellilerden kurtulduğu için mutlu olduğunu düşünüyorum.

Birçok kez yazdım. Belediyenin ne engellilerin, ne de ailelerinin, ne de seçilmiş engelli meclisinin umurlarında olmadığını düşünüyorum.

Salih Arıkan

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..