Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '14

 
Kategori
Mavi Yolculuk
 

Atlantik'te bot turu

Atlantik'te bot turu
 

Kendi Kameramdan Virginiabeach


Virginia'ya geleli 1 ay oluyor. Önümüzdeki hafta bu günlerde dönmüş olacağımı tahmin ediyorum.

Bayram tatiline girdiğimiz bu günlerde gece ailemle konuştuktan sonra bugün kendimi Virginia sokaklarına attım. Virginiabeach çok güzel bir şehir. Tam bir tatil ve eğlence şehri. Keşke Türkiye de böyle bir şehre sahip olsak. Sokaklar düzenli, mekanlar düzenli, oteller düzenli. Sahil desen pırıl pırıl ve bedava. O kocaman sahil şeridi biz de olsa ne hale getirirdik düşünemiyorum.

Gel gelelim bugün rüzgarlı havadan dolayı parasailing sefam iptal olunca ben de kendimi tekne turuna attım. Günbatımı için tekneye çıktık. Virginiabeach açıklarında önce bu koca ve çekici hanımefendi şehire kapılıp gittim. Sonra denizi seyrettim. Atlantik okyanusunun uçsuz bucaksız mavi gökyüzüne ve ufkuna baktım. Sonra kaptan ananos yaptı.

- Etrafımız yunus balıkları tarafından sarıldı. Kameralarınızı hazırlayın.

Sonra yunuslar suyun içinden çıkıp zıplamaya başladı. Yunusları kendi evinde seyretmek hoşuma gitti. Yunus ailesi yuvalarından çıkıp etrafımızda çember çizmeye başladı. Böylesini ilk defa görüyordum. Yunuslar sadece birkaç metre uzağımdaydı. Fotoğraflar, kameralar herkes yunusları çekmeye başladı. Yunusların selamlası bittikten sonra eski deniz fenerlerine doğru yola çıktık. Deniz fenerlerini görüntüledik. 1870'li yıllarda yapılmış. Ona rağmen yeni gibi duruyordu. Biraz uzakta ise Amerikan Donanması bulunuyordu. Donanmanın destoryer sınıfı gemileri vardı. İnanılmaz derece de büyük ve caydırıcı görünüyordu. Kaptan destroyerlerin yanı sıra orada denizaltılarında bulunduğunu anons etti. Donanmaya fazla yanaşamadık aramızda 1 kilometreden fazla mesafe vardı. Donanma çok sıkı korunuyor. Şakaya alınacak adam değiller! Hem de hiç.

Geri dönerken bu sefer gün batımı için tekne durdu. Güneşin kızıllığına baktım. Sevdiklerimi düşündüm. Sonra geçmişimin çok kısa özeti aklımın dehlizlerinde aktı. Sonra hayal ettiğim ülkede olduğum anladım. Her ne kadar beklentilerimi karşılamamış olsa da o tekne turu harikaydı. Amerika'yı sevdim. Lakin manzaranın tadını çıkardıktan sonra keşke ailemde benimle olsa diye geçirdim içimden. Şu mübarek bayram günü Atlantik'te yat turu fena olmazdı değil mi?

 

 

Emre Erden

 

Video için: https://www.youtube.com/watch?v=NQcOPcG6jMA&hd=1u

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..