Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '15

 
Kategori
Arkeoloji
 

Atlantis'in Karaburun'daki izleri

Atlantis'in Karaburun'daki izleri
 

82- yıldır çocukluğumdan beri hep duyduğum Atlantis’in izleri merak ederdim. Ben 7 yaşındayken İzmir- Karaburun arası gemi çalışırdı. İzmir Karaburun arasında deniz dibinde evler gördük derlerdi inanmazdım. 1957 yılında urla önünde ilk 7 bin yıllık batık klazomenai kentini bulduğumda araştırmalarımı daha da genişleterek yarımadayı incelediğimde 4 adet aynı yıllara rastlayan batık kent daha buldum. Bu bulduğumda batıkkentlerin arasında bir bağ olabileceği hiç aklıma gelmezdi. Mordoğan körfez içinde Manal mevkiinde bulduğum batık kent için milliyet gazetesinden dalgıçlar geldi. Mlliyet gazetesinde manşet haber şöyle idi “Neşet Öztekin’in bulduğu batıkkent Atlantis'in izleri mi?” yazısını okurken şaşırdım. Atlantis'in izleri olabileceğine çok önem vermemiştim. Devam eden araştırmalarımda 15 milyon yıl öncesi insanlar yokken fil ceylan, gergedan fosillerini bulunca, Ege Üniversitesi Tabiat tarihi Müzesi Müzesi Müdürü Prof. Dr. Tanju Kaya ve Doç. Vahdet Tuna fosilleri çıkarıp yaşlarını belirlediler. Hocalar bana “ismin dünya tarihine geçer” diye bir söz ettiler şaşırdım, “bu nasıl olur ki” dedim. “Yunanistan, İtalya veTürkiye arasında deniz olmadığını ispatladın” dediler. Güldüm, “biz  yoksa Atlantis'in üstünde miyiz” dedim. Bazı yazarların kitaplarında değişik bölgeleri tahmin ederken bir araştırmaya başladım.  

Sahilleri araştırarak Mordoğan boya bağı mevkiinde en büyük kentin yarısı deniz içinde olduğunu buldum. Bu en büyük batık kentin yanında 15 milyon yıl önce yaşamış fil fosillerini de buldum. Mordoğan ayı balığı mevkiinde 15 milyon yıl öncesi yaşamış fil fasillerini bulunca Karaburun Eşendere mevkiinde daha büyük bir fil fosil mezarlığını buldum. Oradan Karaburun önünde de dördüncü batık kentinde 7 bin yıl öncesine ait oluşu beni kuşkuya düşürdü. Tarih araştırmaları ve geçmişte yapılan haritalarda, Atlantis’in keşfinde Kıbrıs, İtalya, Yunanistan ve Türkiye ege denizi havzası gösterilmiş. Batık Atlantis izleri diye bahsedilişi beni kuşkuya düşürdü çünkü Karaburun önündeki adanın Karaburun'dan kopmuş oluşu göz önünde. Karaburun yarım adası olarak Akdağ ayakta kalmış sanki yarım ada batık kalıntıları ile kendini ispatlamış. Konu hakkında elime geçen Robert Sarmas’ın yazdığı “Atlantis'in Keşfi” kitaptabında şöyle bahseder, ilginç yanı şu ki Atlantis'in varlığına inanmayan araştırmacılar bile çoğunlukla mit’in kaynağını aldığı en olası araştırmacı Prodies'in torunu Kritas'tan kronolojik olarak mümkün olduğunu kabul etmiş ve sözlerine şöyle devam etmiştir.

Platon'un hikayesinin aslında bir dayanağı olabileceğini söyleyecek kadar ileri gitmeye hazırım efsanevi adanın doğası ve konumu konusunda, hikayenin bir değeri vardıysa Thera ve Minoan giriti gibi Akdeniz adalarını sarsan doğal afetlerden biriyle ilgisi olması gerektiğine inanmış, şunu söylemiştir; “mantıklı görünen diğer tek beklenti dünyanın yanar dağları çevreyi nasıl harap ettiği noktaları Karaburun önü Yunan adaları arasında ege ismi haritada belerlenmiş en çok adacıkların Yunan adaları arasındadır. Atlantis teorilerinden hiçbiri egeye Santorini adasının yakınına odaklanan teoriden daha fazla incelenmemiş ya da kabul edilememiştir. bu olay tarihdeki en büyük patlamalardan birisidir. Santorini adası olarak kaldığı üç tane ada vardır. Görünüşe bakılırsa eski Thera yaklaşık 6 mil güneyde yer alan Girit'teki, Santoni'deki Akritori batıklarında lav ve sünger fosiller tanıklık edebilir eğer bu çember daha genişledi ise Karaburun kıyılarındaki fil foslleride bu çember içindedir çünkü İtalya Yunan adalarında da fil fosilleri yunan müzelerinde, mevcuttur.”

15 milyon yıl önce dünyanın Yanardağları patlayınca Karaburun dağlardan püsküren lavların altında kalmış fosiller olayı ispatlamaktadır. Ege denizi Karaburun havzası fil fosilleri Atlantisin izleri Karaburun ege denizini göstermektedir. Bilim adamlarının bahsettiği en çok depremle ispatlanan fay hattı Karaburun'dan Seferihisar'a uzanan alanda büyük depremler olduğu Eğlenhoca köyünde öteyüz mevkiinde toprağın 4,5 metre kaymış alanlar gördüm. İzmir'in de tarihde depremle yıkılıp çöktüğü metro kazılarında çıkan sütun başları ve Aydın eyaleti Birgi vilayeti İzmir sancak beyliğinden tarihde bahseder. Karaburun sahilleri, Urla'dan Karaburun'a kadar batık Atlantis keşfi en çok Karaburun yarımadasında görülür.

                                                                                                                                                              Dünya olaylarını yaşamaktayız bu gibi küçük olaylar bölge bölge yaşandığı duyulur. Nuh tufanında önce hayvan türü kediler köpekler mahluklar her cins hayvanlar hissetmiş bir gemiye toplanmışlar efsanesi denizler kabarmış dağın zirvesinde kaldığı efsane bilinir bu Allah'ın insanları arada uyardığı olaydır. Ve günümüzde yılın aynı günlerinde Nuh tufanı sayılı günler içindedir her sene aynı güne rastlayan Allah'ın bir hatırlatmasıdır. Her yıl takvimler yapılırken Ağostos ayının 12 günü aylara hesaplanır günün her saati hesaplanarak hava raporları hesaplanır, takvimlere basılır. İşte her yıl Nuh tufanında az da olsa o gün az veya çok fark edilir. Yeni teknolojik bulgular dünya bilim adamlarında aya yıldıza ulaşılabilen teknolojide Atlantis'in izleri varsa bulunmakta geç kalındı diye düşünürüm. 82 yaşında olmama rağmen dağlarda denizlerde nice tarihler çıkardım ve daha çıkaracağım. Şimdi işin doğrusuna gelelim biraz gerçekci olalım, şu teknoloji devrinde kıtalar keşfedilirken, aya yıldıza kadar uzanan teknoloji devrinde denizin derinliklerinde gerçekten Atlantis varsa bir gün bulunacaktır.

 
Toplam blog
: 26
: 2823
Kayıt tarihi
: 24.03.07
 
 

1933 Mordoğan - İzmir doğumlu olup 51 yıldır aktif gazetecilik ve televizyon muhabirligi yapmakta..