Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '08

 
Kategori
Öykü
 

Atlı karıncayla yolculuklar

Atlı karıncayla yolculuklar
 

Az önce bir kitabı bitirdim. Az önce çok güzel bir kitabın sonuna geldim demek daha doğru olur. Atlı karıncalarla bambaşka bir dünyaya gidebileceğine inanan kadını anlatıyordu.

Sonunda ne oldu diye sabırsızlandı herkes. Sonunu ben yazmalıymışım dediği anda kimse inanmadı ona. Yazar bana inanıyor ve güveniyor ama neden beni seçtiğini söylememiş diye sözlerini tamamladı.

Telaşlanan ailesi ve misafirler ona böyle bir şeyin gerçek olamayacağını anlatmaya başladılar zaman zaman onun bu hayale inanmasına öfkelenerek.

İçlerinden biri ona “Nasıl bitireceksin bu kitabı?” diye sordu.

Yazmaya başladım ama bitirmeden sonunu göremezsiniz dedi.

Kitaplara düşkün olan Aliye’nin sonunda hasta olduğunu düşünüp hastaneye yatırmaya karar verdiler.

Hastaneye yattığında aklı başında davranışlarıyla dikkat çekti. Kitap hakkında konuşmayı ise reddediyordu.

Yazmayı bitirdiğimde anlayacaksınız cümlesini kurmaktan sıkılmıştı.

O bambaşka dünya neresiydi? Atlı karınca bir yere varamazdı ki…

Aliye’nin hayal gücü olduğuna inanılsa da defterine ulaştılar ve ondan izin almadan okuduklarında karşılaştıkları şeyle hayrete kapıldılar.

Aliye aslında öyle bir kitabın hiç olmadığını yazmakla kalmamıştı. Öyle bir kitabı kendisinin yazmak istediğini ancak bu şartlar altında bunu başaramayacağını ve bu numarayı yapmak zorunda olduğunu yazmıştı. Ona inanmayıp hastaneye yatıracaklarını ve bu defteri ele geçireceklerini biliyordu. Tek dileği hastanede ona biraz zaman tanımalarıydı. Bu kitabı yazmak için…

Hastanedeki anlayışlı doktorlar ona bu zamanı verdi ve o bunun için hep minnettar oldu. Çünkü Atlı Karıncayla Yolculuklar kitabı ülke sınırlarını aşıp dünyaya yayıldı. O düşünün peşinden gitti.

Anlayışlı doktorlarla içten hastaları hiç unutamadı çünkü hep onların arasında yaşadı.

 
Toplam blog
: 14
: 608
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Yasemin Şenyurt 1980 yılında İstanbul'da doğdum. Şu anda Ankara Üniversitesi Sistematik Felse..