Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

ATM’den para çektiğinizde saymayı unutmayın!

ATM’den para çektiğinizde saymayı unutmayın!
 

 

Akşam eve dönüş yolundaydım. Vapur kıyıya yanaşır yanaşmaz kendimi kıyıya attım. Acelem vardı. Hemen istasyona yöneldim. Merdivenleri üçer beşer çıktım. ATM’nin önüne geldiğimde kartımı çoktan çıkartmıştım. Hemen kartı taktım ve ardından menülerde gezinerek para çekme aşamasına geldim. Çekeceğim tutarı yazıp onayladım. ATM işlemini yaparken ben de sabırsızlıkla beklemeye devam ettim. Sonunda paralar çıkmaya başladı ancak o da ne; sanki en üstteki para takılmış da kıvrılıyormuş gibi düzensiz geldi. Para yırtılacakmış endişesiyle parayı tuttum ve çekerek aldım. Sonra da paraları ve dekontu cebime koyup doğruca trene koştum.

Eve vardığımda yorgundum. Üzerimi çıkartırken aklımın o kıvrılarak gelen parada olduğunu fark ettim. Cebimden paraları çıkarttım. Hızlıca saydım. Para bir banknot kadar fazlaydı. Acaba ben yanlışlıkla fazla mı çektim diye düşünerek dekonta baktım. Hayır, dekonttaki işlem tam da benim çekmek istediğim tutarı gösteriyordu. Yani ATM bana fazla para vermiş ancak hesabımdan eksik düşmüştü.

Elbette buna bir anlam veremedim. Ertesi gün ATM’nin ait olduğu bankayı aradım. Beni ilgili şubeye yönlendirdiler. Şubede görüştüğüm çalışan, telefonla işlem yapamayacağını söyleyerek bana “şubemize kadar gelebilir misiniz?” diye rica bulundu. Yapılacak şey belliydi. İş yerimden izin aldıktan sonra doğruca şubeye gittim. Derdimi biraz güç de olsa birkaç kişiye anlattıktan sonra beni şubenin üst katlarında bulunan demir kapılarla geçilerek ulaşılan bir bölüme aldılar. Burada grup müdürlerinden birisine olayı anlattım ve parayı iade ederek işlemlerimi tamamladım.

O gün öğrendim ki ATM para verirken paraya göre değil, paranın yerleştirildiği kutulara göre davranıyormuş. Bir de kutuların alt kısmında çöp denilen bir başka kutu daha varmış. Zaman zaman ATM işlem yaparken bazı paraları bu kutuya ayırıyormuş. Yetkili beyefendi benim olayımı “o günkü kayıtların detaylarını inceledikten sonra kesin sonuç belli olur ama muhtemelen ATM sizin paranızı verirken çöpten bir adet para çekmiş” diye açıkladı. Tabi ATM’ye para koyan çalışanların yanlış kutuya yanlış parayı koyması da var. Ben olayı anlattıktan sonra tedbir almak amacıyla hemen ATM’yi kullanıma kapattılar.

Olayın üzerinden yıllar geçti ama ben biliyorum ki bu makineler fazla para verebiliyor. Belki bu sorun değil diyebilirsiniz ancak fazla verebildiği gibi eksik de verebilir. ATM fazla para verdiğinde sorun yok, iade ediyorsunuz ve sorun çözülüyor. Ancak eksik verir de bir de hesabınızdan parayı tam düşerse işte o zaman bir sorununuz var demektir.

Arkadaşımla sohbet ederken yaşadığı bir olayı anlattı. Para çekmek için benim olayı yaşadığım bankadan farklı bir bankanın ATM’sine gitmiş. ATM’nin önüne geldiğinde para verdiği bölümde bir demet para olduğunu görmüş. Bu ATM bir kurum içinde olduğu için hemen yetkililere haber vermiş. Parayı saydıklarında ise ATM’nin para ödeme üst limitinin de üstünde bir tutarın orada olduğunu görmüşler. Bankaya haber verdikten sonra da parayı bankaya teslim etmişler.

Zaman zaman bu ve buna benzer olaylar da duyuyoruz. “Para çekecektim, ATM bana eksik para verdi” diyen birileri karşımıza çıkabiliyor. Eğer böyle bir olayla karşılaşırsanız oradan ayrılmadan bankayı arayın ve onlar “ayrılın” demeden ATM’nin önünden ayrılmayın. ATM size eksik verdiği parayı çöpe atarsa banka sayımda sizin paranızı bulur ancak siz oradan ayrıldıktan sonra parayı dışarı verecek olursa ve sizden sonra gelen iyi niyetli olmayan birisi de o parayı alacak olursa paranızı muhtemelen alamazsınız. Çünkü hem kayıtlar hem de fiili durum aynı şeyi gösteriyor olacak.

Kaç kişi böyle bir olay ile karşılaşır bilemem ama ben yıllar önce yaşadığım bu olaydan beridir her para çekişimde paramı sayarım…

 

 
Toplam blog
: 66
: 5959
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Anadolu benim, ben de Anadolu'nun canıyım!   ..