Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Attan düştüm

Attan düştüm
 

    Merhabalar. Bugünlerde özellikle büyük şehirlerde yaşayanların özlemini duyduğu, sakin, huzurlu, bolyeşilli, az insanlı ortamlar, birçok kişinin tercihi. Ama bu ortamı bulmak herkes için mükün olmaya biliyor. Ben bu ortama doğduğundan beri sahip olmuş biriyim. Avantajları gibi dez avantajlarıda var, hepsini harmanlaya bilmek, mutluluk için önemli faktör.
    Arkanızda yemyeşil dağlar, önünüzde akan nehir, kuş sesleri, rüzgar uğultusu, hayat galesi derken yaşayan insanlar.
    On beş, on altı yaşlarındayım, çingenelerden alma, sakin, ağzıyla bahçe kapısını açıp dışarı çıkan, tek çevirmeyle açılan sokak çeşmesini açıp su içen, bahçedeki otları yerken çiçekleri yemeyen, yelesinden tuttuğunuzda yulara gerek kalmadan sizinle gelen bir atımız vardı. Evden uzaklığı iki km olan tarlaya otlasın diye bırakmıştık onu. Babamın "üzerinde eğer yok, binemezsin" sözlerine rağmen bindiğim at. Hava gök gürültülü, şimşek çakıyor, tek tük yağmur atıyor. Ben atın üzerine bindim, normal yolda gidiyoruz. Şimşek ve gök gürültüsüyle beraber, yolunda yokuş aşağıya pozisyona gelmesi nedeniyle, o mazlum at dörtnala koşmaya başladı. Benim üzerinde durmam zorlaştı. Boynuna sarıldığımda yağmurdan ıslanmış tüyleri kayganlaşmış olduğundan kendimi yerde bulmuşum. Bulmuşum diyorum çünkü o anı hatırlamadığım için. Ben o zaman öğrendim ki, atlar üzerindeki insan düşünce dururlarmış. Bende düştükten sonra duran atın yularını tutup, eve gelmişim. Ben nerden geliyorum?kimim? siz kimsiniz? sorularını evdekilere sormuşum. Tabi ki evdekiler panik. Tüm olmaz demelere rağmen yapılmaması gereken bişey yapmışım ve uyumuşum. Aslında darbe ve travmalarda kesinlikle uyunmaması gerektiği halde. Belkide yaşanan bu tecrübenin şimdi bu sakinlikle anlatılıyor olmasının nedeni benim uykudan kalktıktan sonra, hafızamın yerinde olması. Ama hala bazen evdekilerin şüpeye düştükleri olur, belki bu kız attan düşmeseydi böyle olmayacaktı diye.B unun doğruluğunu beni tanıyanlar yanıtlaya bilir ancak.
    Ama ben attan düşmüş, ülkemizde bizi yönetenlerdende attan düşenlerin olduğunu ekran aracılığıyla görmüş biri olarak, hafızalarının bakıma ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Ben kimim? biz kimiz? siz kimsiniz? nereye gidiyoruz? nerden geliyoruz? ne yapıyoruz? bunun gibi birçok sorunun cevabını hatırlamadıklarını düşünüyorum. Tüm bu soruların cevabını ülke olarak unutmamamız gerektiğine inanıyorum. Teşekkürler. Sevgiler
 
Toplam blog
: 42
: 2143
Kayıt tarihi
: 04.02.08
 
 

Hayat yolculuğunda karşılaştığımız, yaşama dair bizi mutlu ve mutsuz eden tüm olayları paylaşmak. Bi..