Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '17

 
Kategori
TV Programları
Okunma Sayısı
3518
 

ATV Ölene Kadar yerine İkisini de Sevdim dedi ama…

ATV Ölene Kadar yerine İkisini de Sevdim dedi ama…
 

Aylar önce sezon başlangıcını değerlendirirken bu yıl televizyon ekranları starların yılını yaşıyor, starlara arkasını dayamış, onlara yaptıkları işlerle izleyicinin karşısına çıkıyor kanallar demiştim.

Özellikle de erkek starlara oynandığını onlar üzerine kurulu hikayelerle yol aldıklarını belirtmiştim.

ATV de bu kanallardan biriydi. Engin Akyürek üzerine kurulu bir hikaye ile yerini aldı bu rekabette. Yanına da reklam dünyasının çok sevdiği, oyunculuğu ile de kendini kanıtlamış bir isim olan Fahriye Evcen’i koyarak bu yola çıktı.

Ölene Kadar isimli diziyle ocak gibi izleyiciyle buluştu. Perşembe akşamı starların çarpıştığı arenada benim starlarım Engin Akyürek ve Fahriye Evcen diyerek yarışa girdi.

Ancak dizi reyting mecrasında beklentiyi karşılamadı. Bunun sebeplerini uzun uzadıya yazmıştım öncesinde. Yeniden o konuya girmeyeceğim sadece şu kadarını söylemekle yetineceğim.

Dizi daha kendini tanıtmadan rekabetin hırslı ve bilinçli karalama eleştiriyle izleyiciye empoze edilerek yarışa yenik başlatıldı. Bu bilinçli yıpratış ve zor gecenin içinde de kendini kabul ettirmekte doğal olarak zorlandı.

Tabi bu zorlanış sadece reyting mecrasında gerçekleşirken tersine sosyal medyanın en çok konuşulan işlerinden biri olmayı başardı. Öyle bazı işler gibi robotlarla da değil. Engin Akyürek’in dünyaya yayılmış gerçek hayran kitlesi ve Fahriye Evcen’in hatırı sayılır hayran kitlesinin çabalarıyla.

Hal böyle olunca da gündemdeki yerini koruyor, medyada sürekli haber olmayı başarıyordu.

Ne var ki ATV daha fazla reyting tablosunun hüsran sonuçlarına dayanamayınca diziyi bitirme kararı aldı, star yarışından erken çekildi ve yerine Amine Gülşe’ye yaptırılan İkisini de Sevdim dizisini getirdi.

Getirdi getirmesine lakin dizinin ömrü kısa oldu. Üç bölüm şansla ekranda kalabildi.

Reyting karnesi ise Ölene Kadar’ın gerisinde kaldı. Sosyal medyada ise esamesi okunmadı.

Nasıl okunsun ki.  Asla Vazgeçmem dizisiyle ilk kez dizi dünyasına giren Amine Gülşe’ye dizi yapıldı diye izleyici ekran karşısına mı oturacaktı?

Asla Vazgeçmem dizisi iki sezon sürdü diye İkisini de Sevdim dizisi iki sezon garantisi mi verecekti?

Kaldı ki Asla Vazgeçmem dizisi Tolgahan Sayışman faktörüyle iki sezon varlığını sürdürmüş, hikayesi de izleyiciyi ekran karşısına çekmiştir.

Ya da parlasın diye Tuba Büyüküstün’ün duru, masum güzelliğinin yanına yanaşmadığı halde basına Amine Tuba’ya benziyor şişirmesine mi inanacak ekran karşısına geçecekti izleyici?

Sırf güzel diye ekran karşısına oturmuyor izleyici. Zaten Tuba Büyüküstün de sırf güzel diye star olmadı. Oyunculuk kumaşı da olduğu için zirveye oturan bir isim. Bazıları hasetinden tersini iddia etse de gerçek değişmiyor.

Yani demem şu izleyici ekran karşısına sağlam hikaye, sağlam oyuncu kadrosu varsa oturuyor.

Bunları yerine getirmeden adını bir dizide duyurmuş o da yıllarını piyasada geçirmiş partneri Tolgahan Sayışman sayesinde gerçekleştirmiş, oyunculuk kumaşı olmayan bir güzele kalkıp dizi yaparsanız olacağı bu olur.

Hikayeniz sağlam değilse ya da sağlam olsa da oyuncu kadronuz karakterlere oturmuyorsa yahut sırf güzellik yarışmasında tescilli güzel diye iş yapmanın modası geçeli çok oldu izleyicinin buna pirim vermediğini hala anlamadınız mı?

Anlamadıysanız daha çok hüsrana uğramaya devam edeceksinizdir o zaman.

ATV de anlamamış olacak ki Ölene Kadar’ı bitirince İkisini de Sevdim dizisinden bu giydirmelerle sonuç alırım diye düşünmüş.

Oysaki diziyi izlemeden bile bu kanıya bizler varırken onlar nasıl varamıyor işte bunu da biz anlamıyoruz.

Tüm bunların yanı sıra şunu hiç mi sormadılar kendilerine; Adını dünyaya yazdırmış sevgisiyle de ülke sınırlarını aşmış Engin Akyürek’in dizisi perşembe akşamında reyting panelinde zorlanırken Amine Gülşe mi zoru başaracaktı?

Diğer taraftan Fahriye Evcen belki herkesçe taraflı nedenlerle çok sevilmiyor gözükse de popülerliğini tescillemiş pek çok ülkede de dizileriyle ismini kazımış bir isimken Ölene Kadar dizisinde istenilen sonucu çıkaramamışken bu popülerliğin yanına yaklaşamamış Amine Gülşe mi çıkaracaktı?

Ha bu sorulara evet diyip yola çıktılarsa o koltukları bıraksınlar zira bariz olmayacak bir işe evet diyorlarsa boşuna yıllarını vermişler bu işe.

Amine’li İkisini de Sevdim olmadı da Ölene Kadar’ın yerine başkasını getirseler olur muydu peki?

Sonuç farklı olmaz, olmazdı bana göre.

Bu yüzden Ölene Kadar’ı sezon sonuna kadar sürdürmeleri kanalın yararına olurdu bence.

Çünkü reyting hanesinde sonuçları hüsran olan dizi sosyal medyada en popüler dizilerden biriydi.

Hal böyle olunca da sürekli gündemdeydi.

Zaten Engin Akyürek ismi kendisi ortalarda olmasa da sevenleri tarafından sürekli gündemde.

En son ABD’nin en önemli üniversitelerinden Georgia’da Carolina Alcosta Alzuru adlı bir doçent Türk dizileri ve Engin Akyürek konulu bir araştırma yapıyordu. Hakkında tez hazırlıyordu.

Kendisine duyulan sevginin nedenlerini araştırıyordu.

Fahriye Evcen ise yaptığı her işte, attığı her adımda, söylediği her sözde medyanın ilgisini üzerinde tutan bir isim. Reklamcıların da gözdesi.

Belki bir kısım medyanın sürekli yanlı olumsuz eleştirilerinin etkisi ya da belki Yaprak Dökümü’ndeki karakterinin etkisinden olsa gerek her ne kadar genel izleyiciyi tam kucaklayamasa da hem yurt dışında hem yurt içinde ciddi bir hayran kitlesi var onun da.

Bu iki isimin popülerliği Ölene Kadar dizisini de popüler kılıyordu. Bu da kanalın yararınaydı. Bunu değerlendirmek yerine diziyi bitirme kararı almasının sonucu da ortada.

Yani ATV starlarının arkasında durmayarak yanlış yaptı. Sezon sonuna kadar arkasında dursaydı işin sosyal medya rüzgarını lehine çevirirdi. Şimdi İkisini de Sevdim’i de bitirdi yerine ne getirecek bilmem ama ATV’ye geçmiş ola.

Her iki oyuncu da yeni işlere yelken açacak isimlerinden söz ettirmeye devam ettirecekler.

Engin Akyürek Fahriye ile iyi bir ekran görseli verdiler ama hikayenin kendini anlatmasına daha ilk bölümde şans verilmedi. Açıldığında da gördük ki özen gösterilmeden ekrana çıkmış. Bu görselin şansını kaçırdılar umarım yeni görsellerde sağlam hikaye ve özenli bir alt yapıyla ekrana çıkarlar.

Zira Engin Akyürek gibi kendi çabası ve özel yeteneği ile var olan bir oyuncuyu ekranda her zaman görmüyoruz. Bu yüzden sağlam bir hikaye ile uzun soluklu izlemek istiyoruz.

O bir star evet ama reklamcıların şişirdiği parlatıp piyasaya sürdüğü bir star değil kendi çabasıyla ve halkın sevgisiyle gelmiş yeteneğini kanıtlamış oyunculuğunu da dünya çapında tescillemiş ödüllendirmiş bir isim.

Her ne kadar bizim medyanın ve bazı haset grubun kabul etmekte zorlandığı bu gerçek tersine işlese de o mütevazi kişiliği ile sessizlik içinde ilerleyip başarılarına başarı katıyor, medyanın görmezden geldiklerini dünyanın dört bir yanında sevenleri görüp yabancı medyanın ve üniversitelerin gündemine taşıyor.

Başkaları gibi yaptığı sosyal sorumluluk yardımlarını ulu orta dilendirmiyor, özel yaşamını magazine malzeme etmiyor, aldığı başarılardan şımarmıyor . Hal böyle olunca da sevgisi ülke sınırlarını aşıyor.

Çünkü insanların görmek istediği star kavramı bu. Skandallarıyla gündemi işgal edenler değil.

Özetle doğru zamanda doğru hikaye ile yine ekranda yerini alacaktır. Hikayeler başarısız olsa da gerçek starlar başarısız olmazlar bunun kıymetini bilmekte fayda var.

oyatekin@gmail.com                                         

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35

Oya Tekin/ Yaşadıkça.com köşe yazarı

 

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

iyi günler oya hanım sizin yazılarınızı okumak hep zevklidir çünki sahte yazılarınız yok. ancak, fahriye evcen derseniz o olmadı Engin Akyürek bi başka oyuncuyla oynasaydı bakın nasıl izlenecekti çünki hepimiz onun dizisini bekliyoduk ancak fariye diye duyunca izlenmeyeceğini bilmiştik. bu hatunu seyirciler pek sevmiyo bizce şişirme bi şey. yapmacık bi ifadesi var bu da seyirciye geçiyo tabkii. yani Engine yazık oldu ya bunu saymasınlar yeni projesini dört gözle bekliyoruz.

ne diyelim 
 15.05.2017 14:27
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 295
Toplam yorum
: 561
Toplam mesaj
: 15
Ort. okunma sayısı
: 3668
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster