Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '14

 
Kategori
Otomobil
 

Audi'nin gelistirdigi yeni dizel motorlar

Audi'nin gelistirdigi yeni dizel motorlar
 

Audi R18 e-tron quattro yaris arabasi


Audi litre başına 100 kW güç üretebilen yeni nesil dizel motorlar üreterek benzinli motorların güç alanındaki egemenliğine son vermeyi planlıyor (geçen sene Volkswagen Grup da 10 vitesli, çift debriyajlı, ve litre basına 100 kW üreten dizel araçların üretimi üzerine çalıştıklarını açıklamıştı).

Bu, gelecekte 2 litrelik dizel motora sahip Audi araçların şu anda üretimde olan 2 litrelik benzinli motora sahip olan S3 modeli ile yaklaşık olarak aynı gücü üretmesi anlamına geliyor (270 beygir civarı). Şu anda üretimde olan en güçlü 2 litre Audi dizel motorlar 140 kW güç üretiyor (188 beygir).

İsveçteki Audi teknoloji çalıştayında, Audinin V6 TDI geliştirme departmanının başkanı olan Sven Beechie'nin açıklamasına göre, yeni enjektör teknolojileri ve yüksek basınçlı aşırı besleme ile daha yüksek güç elde etmek ve emisyon değerlerini daha da düşürmek mümkün. Yüksek peformanslı dizel motorların geliştirildiğini söyleyen Beechie, yeni nesil S ve RS modellerinin dizel motor seçeneklerini de içerebileceğinden bahsetmiş. Eş yataklı direk enjeksiyon olarak bilinen şu anda kullanılan enjeksiyon sistemleri 2000 bar basınç altında çalışabiliyor. Bu değerler 10 yıl önceki değerlere göre yüzde 25 daha yüksek (1600 bar). Audi'nin öncelikli hedefi bu değeri 2500-2700 bar'a yükseltmek imiş Beechie'nin söylediğine göre. Yukarıda resmi görülen Audi R18 e-tron quattro yarış arabası 2800 bar'dan yüksek basınç ile çalışabilen enjektörler kullanmakta. Yani amaç günümüz yarış arabalarında bulunan bir sistemi üretim bandına taşımak.

Beechie ayrıca daha gelişmiş Piezoelectrik kontrollü enjektörlerinde geliştirildiğini söyleyerek bu sayede yüksek basınç altında çalışacak olan yeni nesil dizel motorların yakıt hava karışımının daha iyi ayarlanabileceğini ve böylece üretilecek otomobillerin bir yarış arabası kadar yakıt tüketmeyeceğini de ekliyor. Turbo basınçlarının da geçen 10 yılda 2.3 bardan günümüzdeki çift turbolu V6 dizel araçlarda 3.2 bara yükseldiğini söylüyor. Tabii ki geliştirilen yeni dizel araçlarda bu değer daha da yüksek olacak. Yüksek basınçlarda güvenli bir şekilde çalışacak olan motorlar için çelik pistonlarında kullanılmasının mümkün olabileceğinden bahsediliyor. Yüksek devirlerde yüksek basınç üreten dev turboların düşük devirlerde yeterli basınç üretememesi problemine turbo gecikmesi deniyor. Bu problemi ortadan kaldırmak için çift turbo yerine (biri büyük biri küçük iki turbolu sistemler) elektrikli süperchargerların da kullanılabileceğini ekleyen Beechie, Audi'nin yeni nesil yüksek performanslı dizeller için hazır olduğunu belirtiyor.
 

 
Toplam blog
: 55
: 1472
Kayıt tarihi
: 15.06.14
 
 

Ceyhun Kirimli lisans egitimini Bogazici Universitesi Molekuler Biyoloji ve Genetik Bolumunde tam..