Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '11

 
Kategori
Sinema
 

Av Mevsimi

Av Mevsimi
 

Sinemaya neden gidilir?  

Filmin güzel olduğunu duymuşsunuzdur. Oyuncularını beğenirsiniz. Yönetmenine güvenirsiniz. Filmin konusunu merak edersiniz. Ya da filmle ilgili olmayan nedenler vardır.  

Av Mevsimi filmi hakkında çok şey duyuyordum uzun zamandır. Televizyonda birçok programa oyuncuları konuk olmuşlardı. Hayde’li bölüm Internet’te sık sık karşıma çıkmış ve izlemiştim.  

Bu akşam Av Mevsimi’ni izledik sinemada, semtimizdeki küçük ve güzel sinemada… Salonda 10 kişiydik…  

Yavuz Turgul, “Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni” filminde Haşmet Asilkan’ın tüm iyiniyetine karşın çekmeyi beceremediği “Av ve Avcı” filmini bambaşka bir senaryoyla Av Mevsimi’nde çekmiş sanki…  

Yavuz Turgul, Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni, Muhsin Bey, Eşkıya, Gönül Yarası filmlerinde sunduğu tadı yine Şener Şen ile sunuyor. Şener Şen hep iyiydi. Altmışların ortasında “Ah Güzel İstanbul” filminde yalnızca sokaktan geçen delikanlıyı oynayan figüran olarak da çok iyiydi, neredeyse yarım yüzyıl sonra Av Mevsimi’nde de çok iyiydi.  

Cem Yılmaz, Herşey Çok Güzel Olacak filmindeki Cem Yılmaz’dı, Hokkabaz’daki Cem Yılmaz’dı. Film boyunca “Ben her rolü mükemmel oynarım” diye bağırıyordu sanki…  

Okan Yalabık’ı televizyonda tanımıştım, Hatırla Sevgili dizisinin en iyi oyucusuydu. Av Mevsimi filminde iki ustanın yanında onlar kadar güçlü bir oyun sergiledi.  

Çetin Tekindor, Babam ve Oğlum filminde sanki doğma büyüme Egeliydi, burada doğma büyüme Adanalı…  

Melisa Sözen’i televizyonda Çemberimde Gül Oya dizisinin Feriha’sı olarak tanımıştım ve çok iyiydi. Av Mevsimi’nde de çok iyi bir oyun sergiledi.  

Polisiyelerden hoşlanmamama ve kahramanları polis olan filmleri sevmememe karşın Av Mevsimi’ni çok sevdim. Mükemmel oyuncular, çok iyi yönetim, iyi bir öykü, seyretmeye değecek çok iyi bir film…  

Av Mevsimi ile özdeşleşen Hayde’yi dinlerken, o türküyü sevdiren Kazım Koyuncu’yu düşündüm. Kısacık yaşamıyla sonraki yıllara ne çok iz bırakmış. Yaşamın Kıyısında filminde Fatih Akın o izleri unutmamıştı, Av Mevsimi’nde de Yavuz Turgul… Büyük yönetmenler vefalı oluyor.  

Hala görmedinizse Av Mevsimi’ni hemen bu akşam izleyin…  

Aydın Tiryaki
Ankara, 5 Ocak 2011  

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..