Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

Avni Anıl…

Avni Anıl…
 

dilşad olacak diye kaç yıl avuttu felek
saçıma karlar yağmış boşuna yaz beklemek
ne bülbül dile geldi ne de açtı bir çiçek
saçıma karlar yağmış boşuna yaz beklemek

Rahmetli Avni Anıl dendiğinde bu muazzam hicaz beste gelir aklıma. Turgut Yarkent’e güftesi ait olan bu eser bambaşka bir tat buruk bir hüzün verir bana.

14 Haziran Rahmetlinin ölüm yıldönümü. 23 Nisan 1928 tarihinde İstanbul’da doğdu. İlkokulu İstanbul Selimiye’deki Ondokuzuncu İlkokulu bitirdi, Paşakapısı Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nde okudu. Askerlik sonrası Polis Enstitüsü’ne girdi. 1955 yılında polislikten ayrıldı ve gazeteciliğe başladı. Üç yıl Akşam gazetesinin sanat sayfasını yönetti. 1955-1967 yılları arsında İstanbul Radyosu’nun haber servisinde çalıştı. 1967 yılında “Anıl Yayın Ajansı”nı kurdu, Dünya gazetesinin sanat sayfasını yönetti. “Musıkî ve Nota” dergisini çıkardı. “Musıkî Sözlüğü” adı altında dört ciltlik eserini neşretti. 1998 yılında Kültür Bakanlığınca verilen Devlet Sanatçısı unvanını aldı. 14 Haziran 2008 günü İzmir'deki evinde öldü.

120 ye yakın Türk sanat müziği eserine imzasını atan ünlü bestekarın bir çok eseri çok ünlü sesler tarafından seslendirilmeye devam etmektedir

Geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz değerli bestekarı şu şarkısı ile tekrar analım. Ruhu şadolsun.

Mihrabım Diyerek
Söz: Turgut Yarkent / Müzik: Avni Anıl

Mihrabim diyerek sana yüz vurdum
Gönlümün dalında bir yuva kurdum

Yıllardan beridir yalvarıp durdum
Sevgilim demeyi öğretemedim

Gönlünde sevgime yer vermedin de
Yaban güllerini hep derlerin de

Ellerin ismini ezberledin de
Bir benim adımı öğretemedim

Sonunda hicranı öğrettin bana
Ben sana sevmeyi öğretemedim

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..