Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '07

 
Kategori
Spor
 

Avni Fenerbahçeli miydi?

Avni Fenerbahçeli miydi?
 

İstanbul’da her tarafta asılı Sarı-Lacivert Fenerbahçe bayraklarını gördüğümde aklıma Oğuz Aral’ın Avni’si geldi. Avni Fenerbahçeli miydi?

Ankara’ya döndüğümde raflardan 80’li ve 90’lı yılların Gırgır ve Avni dergi ciltlerini indirdim ve biraz karıştırdım, eski kağıt kokusuyla kendimi bir sahaftaymış gibi düşündüm.

11 Haziran 1989 tarihli Gırgır Dergisi... Fenerbahçe şampiyon olmuş. Gırgır henüz Oğuz Aral’ın elinden alınmamış. Derginin arka kapağının içinde Avni’ye bakıyorum: Elinde bir tahta parçasına takılmış Fener bayrağıyla "Campifkof Feflel" diye bağırıyor, kendini yerden yere atıyor. Aklınca manavdan bir elma kopartacak, oysa manav Beşiktaşlı...

19 Mayıs 1990 tarihli Avni Dergisi. Oğuz Aral’ın Gırgır’ını elinden aldıkları için gerçek Avni’yi, Avni dergisinde okuyoruz. O yıl Beşiktaş şampiyon olmuş. Avni yine arka kapağın içinde yayınlanıyor. Oğuz Aral "Avni benim çocuğum" dercesine 11 Haziran 1989’da Gırgır’da çıkan Avni bandını aynı çizgilerle koymuş ancak bu kez "Campifkof Beftaf" diye bağırıyor. Manav bu kez Fenerli olmuş.

18 Eylül 1988 tarihli Gırgır Dergisi. Avni ellerinde pankartlarla yürüyen Fenerbahçelilerin arkasına takılmış, bir tahta parçasına bir bez düğümlemiş, “Em lümüf Menel” diye bağırsa da aralarına almıyorlar.

Asıl aradığım Avni bandını bulamadım elimdeki dergilerde. Bu bantta, sokağa minicik bir Fenerbahçe bayrağı asmıştır Avni. Bunun küçümsenmemesini söyler sokağın aklı başında olan sakinlerinden biri. O bayrağı oraya asmak için Avni’nin çabası, günlerce nasıl bir uğraşla onu oraya astığı ve bunun gururu çizilmiştir sonraki karelerde...

Bağdat Caddesi üzerinde "sarı" ve "lacivert" yazan bayraklarla süslenmiş. Kimi caddelerde kilometrelerce öteden görünen bayraklar var, kimi sokaklarda daha mütevazı bayraklar asılmış, Avni’nin bayrağı gibi. Sarı-Lacivert uçurtmalar da vardı.

Oğuz Aral "vefa"lıydı. Yeniler bilmezler, bir zamanlar Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray gibi taraftarı olan, sayıları bu takımlar kadar olmasa da vefalılar vardı. Avni vefalı değildi.

Avni Fenerli miydi? Bir Fenerbahçe taraftarı olarak Avni gibi bir yandaşım olmasından gurur duyarım.

Not: Avni tiplemesi telif yasalarıyla korunduğu için çizimi burada kullanıp yasaları ihlal etmek istemedim.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..