Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Mizah
 

Avrupa' dan insan manzaralari 2

Avrupa' dan insan manzaralari 2
 

Gözlüğümün sapı kırıldı

18 yaşımda ilk defa taktım onu

Tesadüfen fark ettim görmediğimi

7. kattaki bir balkonda, arkadaşımın gözlüğünü denemek üzere taktım gözüme

Ne manzara yarabbim

Inanamadım gördüklerime

Ağaçların yapraklarını

Karşı eczanenin alt yazısını

Metro istasyonunun giriş kapısının, demir parmaklıklarını

Esmeri, kumralı, sarışını, çarşaflısı, türbanlısı

Aşağıdaki telaşenin ayrıntısı

Birbirine yol vermeyen arabaların, kaportalarının kızarmasını

Pazar çığırtkanının kabaran damarlarını, metro kapısının girişine, mendil açmış dilencinin timsah gözyaşlarını,

Kumarhanede bir aylık gelirini, bir saatte hiç etmiş, vurdum duymazın, duyduğu vurgunlarını

Defalarca aldatılmış bir kadının, yürüyüşündeki gizli öc adımlarını

Biraz başım döndü sanki

Yumdum gözlerimi

Gözlük gözümde

Gördüklerim önümde

Bir daha baktım aşağıya

Ne manzara yarabbim

İnanamadım gördüklerime

Karşı binanın dökük sıvalarının imdat çağrısını

O binada yaşanan mutluluk ve mutsuzluk öykülerini

Karısıyla kızını karıştıran babanın deli gözlerini

Karabasan çökmüş düşüncelerine, boş ve bacaklarına teslim edilmiş bedeniyle, kolundaki şırınga izleriyle öylesine yürüyen genç adamı

" Dur ! Lamba kırmızı, geçmeee! " demeye varmadan, görünen can kurtaranın mavi ışıklarını, etrafa toplanmış, gazetelerin kara haber manşeti meraklısı, dedikoducularını

Pazar çığırtkanının mekanikleşmiş damar kabarıklıkları

Dilencinin timsah gözyasları

Esmeri kumralı sarışını

Aşağıdaki telaşenin ayrıntısı

Ve o ayrıntının içine düşen gözlüğün, kırılan sapı.

Görmedim, duymadım, söylemedim

Gözlüğümün sapı kırıldı.

20.05.2008

Berlin Kreuzberg ( Küçük İstanbul )

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..