Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

Avrupa Birliğinin Eğitim programı(Socrates programı)

Avrupa Birliğinin Eğitim programı(Socrates programı)
 

Avrupa Biliğinin genel eğitim programına SOCRATES denilmektedir.Program aşamalar halinde hazırlanmıştır.Programın birinci aşaması 1995-1999 yıllarında tamamlanmıştır,ikinci aşaması 1 ocak 2000-31 aralık 2006 dönemini kapsamaktadır.Eğitimde kaliteyi geliştirmek için kurulmuştur.
-Avrupada eğitim alanında ülkeler arasında öğrenci değişimi yapılmaktadır.
-Ülkeler arası ortak proje ve işbirliğine dayanmaktadır.
-yabancı dil gelişiminin gelişimi için ayrı programlar yapılır.
-Eğitimde bilgi ve iletişimin kullanımı sağlanır.
-Eğitim sistemleri ve politikaları incelenir.
-Karşılıklı bilgi değişimi yapılır.
Socrates programı sekiz aşamada incelenir.
1-ERASMUS(YÜKSEK ÖĞRETİM)_Üniversiteler arası karşılıklı tanımayı mevcut politikaları yenilemeyi hedef alır.işbirliğine dayanır.Avrupa ülkelrinde 1987'den beri uygulanır.Erasmus bir burs değildir.Programa katılan ülkelerden öğrenci değişimi yaılmaktadır.Yüksek öğrenim kurumlarının EÜB ' e baş vurması ve ab komisyonundan onay alması gerekir.Türkiyeden 65 üniversite kabul görmüştür.2003 tarihi itibari ile.Yüksek öğretim kurumsayısı ise 2004-2005 tarihinde 2200 civarındadır.
2-COMENİUS(ÖRGÜN EĞİTİM)_AB Eğitim programında gelişmeye yönelik ortak işbirliği okullar arası iletişime dayanır.Öğretmenler için meslek içi eğitim ve gelişimi konularını kapsar.
3-GRUNDTVİG(YAYGIN EĞİTİM)-Eğitimin bir ömür devam ettğini,yetişkin eğitiminide içine alır.Yaşam boyu eğitimin Avrupa düşeyinin öğretmen değişimi ile ülkeler arasında yeniliklere sebep olmalarını sağlar.Karşılıklı görüş alışverişi yapılır.Eğitime ara vermiş kişilere imkan sağlama yolları gösterilir.

genel beceriler üzerinde durulur.yaşlara bakılmadan bilgi seviyesini arttırma yolları gösterilir.
4-MİNERVA(AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM)çeşitşi sebeplerle okuyamayan kişilere okuma yolları gösterilir.Bilgi teknolojileri alanında faaliyette bulunan kuruluşlara açıktır.
5-LİNGUA(DİL GELİŞİMİ)-Bu programa üye olan ülkelerinüye ülkelerde konuşulan dilleriyabancı dil olarak öğretmeyi amaçlamaktadır.31 ülkenin dili bu kapsama girmektedir.
6-OBSERVATİON AND INNOVATİON(EĞİTİM SİSTEMLERİNİN İNCELENMESİ-dİPLOMALARININ MESLEKİ NİTELİKLERİN KARŞILIKLI TANINMA SINA yönelik incelemelerbilgi alışverişialınan öğrncilerin uzman ve yöneticilerin incelenmesi.Avrupa eğitim sistemi ve bilgi ağının bütününün incelenmesi.ortak seminer,proje ve çalışmanın teşvik edilmesi.
7-joint ACTİONS _DİĞER AVRUPA PROGRAMLARI VEORTAK EYLEMLER-meslek ve gençlik programlaı ile ortak eylem ve projelerin olması
8-Accompanyin measures-Diğer eylemler.Eğitim alanlı bilgilendirme,bilinç oluşturma,ve eğitimi arttırıcı faaliyetler.proje yönetimi uygulamak.Eğitimin içerisinki işbirliğinin önemi vurgulanıyor.Fırsat eşitliği gibi önemi vurguluyor.
AB'ğinin eğitimde ortak dayanışma ve öğrenci ve eğitimci değişimine dayananbir sistem.Socrates ancak şunu unutmayalım ki.Değişim yapılan okulların gönderdikleri öğrenciler ve öğretmenlerin aldıkları bilginin gerçek avrupa sistemi değildir.Eğitim sistemi eğitim düşüncesi ile birleştiğinde sonuç verir.Düşüncenin oluşması çocukluk dönemine rastlar.Bir bireyi Avrupaya göndermek Avrupa eğitimini öğrenme manasına gelmez.Eğitim bir bütündür.gitmek tabiki bir fayda sağlar ancak gerçek Avrupayı göremezsiniz göstermezler.Gerçek Avrupa bir bütün olarak bulunmalıdır.Eğitim,Ekonomi,Sosyoloji.....vs.
Socrates programı Avrupayı benimsetmek için koyulmuştur.Öğretmek için değil.Öğrenmek demek benimsemeden tüm programları incelemek ve karar vermektir.Socrates programında karar erilmiştir,taraf bellidir.

Eğitim tarafsız ve objektiftir,inceleme ve eleştirme hakkı vermelidir.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..