Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '08

 
Kategori
Havacılık
 

Avrupa’da pilotaj ve iş!

Avrupa’da pilotaj ve iş!
 

Sizlerden aldığım elektronik postaların bir çoğunda Avrupa’da Pilotaj eğitimi ve çalışma koşulları hakkında bilgi istiyorsunuz !

İçinizden bazılarınızın sorularına bizzat telefonla arayarak yanıt vermeye çalışmayı denesemde soruların ve okuyucuların çokluğu nedeniyle bu yazımda bu konuya değinmek istedim.

Öncelikle konu başlığımızdan başlamak istiyorum. Avrupa’da pilotaj eğitimine başlamak için düşünmekte olan adayları Avrupa’da nelerin beklediğine kısaca göz atalım. 14 SENEDİR Almanyada yaşayan ve çalışan birisi olarak bu konuda sizlere önemli mesajlar vermek istiyorum.

Gerek kanunları (EU) gerek mentalite olarak Avrupa Ülkeleri birbirlerine çok benzemektedirler. Arada sadece çok ufak teferruatlar gizlidir. Ben teferruatlara girmeden sizlere buradaki eğitim kalitesi açısından kaliteli eğitim verildiğini söyliyebilirim. Bu kaliteli eğitim, neleri içeriyor diye soracak olursanız; bakımlı uçaklar, eğitimli personel ve son model teknoloji ! Bu konuların Eğitime etki eden önemli faktörler olası açısından üzerinde durulan ayrıntılardır. Bunların dışında eğitimden önce Pilotaj öğrencisi adayına uygulanan testler var. Yani cebine her para koyup okulun kapısını çalan kişi Pilot olamıyor !

Okul tarafında size bir dizi testler uygulanıyor. Bu testleri geçen kişiler eğitime alınabiliyorlar. Çok açık şekilde ifade etmek gerekirse bu testler bence son derece önemli ve acı gerçekle tanışılması gereken en önemli safha ! Bu safhaya daha fazla girmek istemiyorum ancak Pilot olamaya karar verenlerin bu testi yapması gerektiğini hem kendileri hemde ileride taşıyacakları yolcular için yapması gerektiğini yinelemek istiyorum.

Gelelim Avrupa’ya geliş konusuna! Burada eğitim yapabilmek için eğitime başlayacağınız okulun sizi konsolosluk aracılığı ile davet etmesi gerekiyor. Bunun için ise Türkiye’de yerşik düzeniniz olduğu konusunda konsolosluğu ikna edecek belgelere ihtiyaç var ! (Tapu vs.) İlk etap’ta alacağınız vize ile buraya geldikten sonra kalacak yer konusu diğer bir problem ! Bu konuda eğitim alacağınız okul tarafında yönlendirileceksiniz.. Başka bir sorun ise lisan ! Eğitim alacağınız Ülkenin lisanını iyi derecede bilmiyorsanız o Ülkede eğitim almayı aklınızdan dahi geçirmeyin ! Eğitiminizin büyük bir bölümü her ne kadar ingilizce olarak sunulsada Ülke lisanını konuşabilmek çok büyük bir avantaj. Eğitiminiz boyunca karşılaşacağınız çok önemli bir problem olursa bunu derhal Türk Konsolosluğu ile paylaşın !

Ancak Avrupa genelinde Kanunların sıkı şekilde uygulandığını düşünürsek önemli bir sorunla karşılaşma ihtimaliniz düşük ! Eğitiminizi tamamlayıp bir yerde çalışma konusuna gelince!

Avrupa’da 200 saatle eğitimini yeni tamamlayıp’ta havayolları’nın kapısını çalan, Avrupa Ülkesi vatandaşı olmayan kişilere pek sıcak bakılmadığını söylemeliyim. Bunun çok fazla nedenleri var ve bu nedenlere burada değinmek istemiyorum. Ancak eğitiminiz esnasınsa yada sonrasında Avrupa Ülkesi olan biriyle evlenipte buraya yerleşmeniz söz konusu olabilir! Bundan sonra yaklaşık 2 sene içerisinde sizde o Ülke vatandaşlığına müracat edebilir ve toplam 4 sene içerisinde Avrupa Birliği vatandaşı olabilirsiniz. Ancak bunu yaparken o Ülkede yaşayan Avrupa birliği vatandaşı Türkler’den şaşmayın derim.

Alacağınız eğitim ve eğitimi sunan eğitim kurumu hakkında teferruatlı bilgi sahibi olmadan asla önünüze konacak kağıtlara imza atmayın. İçeriğinde şüphelendiğiniz yada tam anlamadığınız bir belgeyi gerekirse bir başkasına okutmadan asla kabul etmeyin !

Yolunuz Almanya’ya düşerse kapısını çalabileceğiniz SKYSUN HABER’ de görevli dostlarınız olduğunu unutmayın.

Konu hakkında daha fazla teferruatlı bilgi almak için Yöneticiliğini yaptığım, Skysunhaber.com havacılık sitesini ziyaret edebilirsiniz !

Sanırım son söz olarak sizlere söylemek istediğim cümle şu olacaktır; DO NOT FLY, BE A PİLOT !...

Bu cümleyi iyice düşünüp ne demek istediğimi anlamaya çalışmanızı dileyerek her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.

Volkan SÜRMELİ

http://www.skysunhaber.com

volkan@skysunhaber.com

 
Toplam blog
: 18
: 2899
Kayıt tarihi
: 08.06.07
 
 

Almanya'da yaşıyor ve çalışıyorum. Türkiye ve Almanya’da pilotaj eğitimi aldım.  1989 yılından be..