Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '16

 
Kategori
Coğrafya
 

Avrupa’ya niye ayrı kıta demişler anlamadım; coğrafi olarak Asya’nın uzantısı gibi

Avrupa’ya niye ayrı kıta demişler anlamadım; coğrafi olarak Asya’nın uzantısı gibi
 

Kıtaların neye göre bölündüğü de muamma. Doğal olarak bölünmüşse bölersin. Avrupa’yı kim neye göre ayırmış anlamadım, Asya’nın batıya doğru uzantısı. Arada deniz mi var okyanus mu? Nehir bile yok. Basbayağı Asya’nın parçası. Ortadoğu da kıta olsun o zaman. Bizim de (Ortadoğu) alanımız Avrupa kadar var ve biz de Asya’nın uzantısıyız.

Ne olmuş yani, 42 milyon km olacağına 52 olsun, zaten mantıksız, bu kadar geniş kıta mı olurmuş, bölemiyorsun da! Durumda bir acayiplik olduğunu ben hissediyorum ama herkese tın. Bu, coğrafi bir bölünmeye benzemiyor. Çok büyük oldu birazını alalım anlamında da değil çünkü Asya hala çok büyük. Medeniyetle ilgili bir bölünme; Avrupalıların hinliği yani “Çobanlardan uzak duralım” Gidilecek yer iseniz ve de dünyada başka gidilecek yer kalmamışsa istemeseniz de size gelecekler; dünyada dünyadakilerden kurtulamazsınız.

Avrupa medeniyeti ve kültürüyle farklı bir durum arz ettiği için coğrafi bölünmenin mantıksızlığı dikkat çekmiyor. Ural dağları ayırıyormuş. Dünyanın her yerinde böyle dağlar var, kim kimi ayırmış. Hem dağlar ayırmaz birleştirir.  

Bir de şimdi “Avrasya” diye bir söylem var. Beni doğrulayan bir söylem ve oldukça yaygın.  Çünkü insanlar bizim buraya yazdığımız şeyi görüyorlar. Bu mantıksız, nedeni bilinmez bölünmeyi kabul etmediklerini anlatmak için “Avrasya” diyerek iki kıtayı hiç değilse kavramsal olarak birleştiriyorlar.

Bence Avrupa’yı Asya’dan coğrafi sınırlar değil medeniyet farkı ayırıyor. Çin uzaya gitse bile bu değişmez.

Ama itiraf edelim Avrupa Asya ile bitişik tek kıta olsaydı ve de adı Avrupa değil Asya olsaydı Avrupa olamazdı, bugünkü Asya’ydı. Çünkü Asya kıtasında değişim ancak belki “Tanrıların Arabalarıyla” mümkündür. Çin ileridir, Japon, Kore ileridir ama hiçbiri bir Fransa, İtalya değildir. Bu yapıyla olmaları da mümkün değildir. Japonya dünyanın en ileri ülkesi, harakiri kültürünü(intihar) mantıklı görüyor. Bu arada Japon harakirisini eleştiren yazımızı kimse okumadı. Yazıma baktım acı acı güldüm! Harakiri nasıl normal olabilir ya! Nasıl benim eleştirime katılmazsınız! Hangi nedenle olursa harakiri mantıksızdır. Arkasındaki yüce ruh kadar önündeki cesede de bakmalısınız.

Avrupa işte bu Asya ile ayrılmak istemiştir de Avrupa’nın pek de coğrafi ayrıma uygun olmayan Asya sınırı nasıl belirlendi? Ural dağları olsun demişlerdir ama Ural dağları da bir sınır gibi durmuyor. Dahası Avrupa Asya’dan ayrı durmuyor. Aynı şeyi neden Amerika ya da Afrika için söylemiyoruz, değil mi?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..