Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '09

 
Kategori
Futbol
 

Avrupadaki rakiplerimizi tanıyalım

Avrupadaki rakiplerimizi tanıyalım
 

Öncelikle şunu söylemek isterim ki Fenerbahçe’nin ve Galatasaray’ın Avrupa da bir üst tura lider olarak çıkmaları beni gururlandırdı. Hep bahsettiğim gibi kamuoyunda bu başarı olarak değil normal olarak karşılandı. (Her sene gruplarımızdan lider olarak çıkıyoruz ya) Başarılarımızı küçümseyip başarısızlıklarımızda da günah keçileri aramanın Türk futboluna bir şey kazandırmayacağını önceki yazılarımda yazmıştım zaten. Bugün, gruplardan sonra ki rakiplerimiz nihayet belli oldu. Galatasaray'ın rakibi Atletico Madrid, Fenerbahçe'nin rakibi ise Fransız temsilcisi Lille oldu. Ben birçoklarımızında umut ettiği gibi bu takımları temsilcilerimizin geçebileceğini düşünüyorum. Aslında bu tabiki bizim adımıza kolay olmayacak. Çünkü rakiplerimizden biri inanılmaz köklü bir İspanyol, diğeri ise Türk futboluna sürekli ters gelen Fransız futbolundan bir temsilci. Gelin biraz rakiplerimizi tanıyalım. Öncelikle Galatasaray’ın rakibi Atletico Madrid’den başlıyalım. İspanya’nın en köklü kulüplerinden biri olan Madrid temsilcisi bu sene ligde ve Avrupa da zor günler geçiriyor. Kadrosunda Aguero, Forlan, Maxi Rodriguez gibi Dünya starlarını barındıran ekip, takım oyunu oynamaktan uzak gözüküyor. Liginde oynadığı 14 maçta sadece 3 galibiyet alabilen ekip, şampiyonlar liginde ise sadece 3 puan toplayabildi. Ben açıkçası Galatasaray’ın bu ekibi bu sene geçebileceği kanaatindeyim. Fenerbahçe’nin rakibi ise Fransız ekibi Lille. Bu yıl kendi liginde başarılı bir sezon geçiren ve beşinci sırada bulunan Lille oynadığı olumlu futbolla dikkat çekiyor. UEFA Avrupa Ligi B grubunu Valencia'nın ardından ikinci sırada tamamlayan ekibin geçmişte Avrupada önemli bir başarısı bulunmuyor. Bizim açımızdan en büyük handikap ise Fransız futbolunun ülkemiz futboluna olan tersliği. Fenerbahçe’nin bu maçlarda işinin hiçte kolay olmayacağını düşünüyorum. İki takımdan hangisi bir üst tura çıksa şaşırmam ama Fenerbahçe’yi yinede bir adım önde tutmak istiyorum. Bu iki rakibi geçtiğimiz taktirde Fenerbahçe’nin rakibi büyük ihtimal Dünya devi Liverpool, Galatasaray’ın rakibide Everton-Sporting Lisbon maçının kazananı olacak. Yani serüvenin devamı Fenerbahçe için çok zor gözüküyor. Avrupada çok çok önemli ve istikrarlı başarılarımızın olmadığını hatırlatarak, takımlarımıza Avrupa yolunda milletçe destek olmamız gerektiğini düşünüyor ve bu yolda iki temsilcimizede büyük başarılar diliyorum.
 
Toplam blog
: 24
: 528
Kayıt tarihi
: 12.11.09
 
 

Merhaba... Aktif bir futbol vespor takipçisiyim. Beden Eğitimi öğretmeniyim. Gençliğimde 2 yı..