Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '19

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
68
 

Avrupaya Veda!

Bir umut da olsa Benfica deplasmanına giden Galatasaray’ımız, ilk yarıya pas yaparak başladı. Aslında maçın çok da analiz yapılacak ya da anlatılacak bir yanı yoktu. İlk yarının sonlarında Muslera’nın çıkardığı top hariç iki kaleci neredeyse maç boyu yattı. Tabi ki bunu ilk maçı baz alarak söylüyorum. Bir ara İstanbul’daki Benfica bu muydu demekten kendimizi alamadık. Burada aslında iki durum ortaya çıkıyor. Birincisi Benfica ilk maçın verdiği rahatlıkla maça o gördüğümüz pres ile başlamadı. İkincisi ise ilk maçta oynamayan genç oyuncuların yerine başta Pizzi olmak üzere asıl kadroya dönüşü. Fakat her ne olursa olsun bi ara Galatasaray’ın özellikle orta sahada iyi pas yapışına tepki vermeyen bir Benfica gördük. Bu nedenle ben bunu birinci duruma bağlıyorum. Şu bir gerçek ki Benfica’nın gençleri çok yetenekli.

Gelelim ikinci yarıya. İlk yarıdan bir farkı yoktu. İki takım da iyi kötü pozisyon buldu, hatta hakem galibiyet golümüzü de yedi.Fakat şu çok net ki son paslarda çok başarısız olduk. Bunun da iki sebebi var, birisi Onyekuru diğeri de Belhanda. Belhanda biraz toparladı derken, dün akşam yine döküldü. Başarısız paslar, kaptırılan toplar ve dahası sanki Real Madrid’ten teklif almış da bana bişey olmasın diyerek oynayan Onyekuru. Onyekuru sanırım kafasında sezonu kapatmış. Tek başına kalan Mariano destekli bir Feghouli de tabi ki yeterli olmuyor, olmadı da.

Defans sanki biraz daha uyum içindeydi. Bunda ters kademe, düz kademe, yandan ortadan, ileriden her yerden oyuna dahil olan Mariano’nun payı elbette çok büyük. Top kaptırsa bile hemen nereye koşacağını çok iyi biliyor. Diagne için taraftarın sabrı tükeniyor. Bu adam nasıl o kadar gol atmış, biz ikizini mi aldık soruları sorulmaya başlandı bile. Ama iyi bir Onyekuru ve Belhanda olması gerek sıçrama yapması için. Fakat asıl büyük soru işareti Diagne’nin neden çapraz koşular yapmadığı, neden kendini yere atıp durduğu ve neden hareketli oynamadığı. Çünkü hem fiziki yapısı hem de Galatasaray’ın oyun stili ona çok müsait. Yoksa şu an biz bir Tanju Çolak aramıyoruz ve böyle de değerlendirmiyoruz. Oyuna sonradan giren Emre’nin bundan sonraki süreçte takıma çok olumlu katkısı olacaktır, bu net.

Fatih Terim hocam kadar inanmayan bazı oyuncular sahada olsa da, özellikle Diagne’ye müdahale etmeye başlamış, bu belli. Artık lige sarılma zamanı. Ama bu Diagne’yi Türkiye Kupası, özel maç, halı saha demeden her maçta oynatmalı. Anlaşılan o ki saçlarını düşündüğü kadar maçlarını düşünmüyor. Bunun için de bu adamı zorlamak gerek. Adaptasyon sürecini atlatması ve nasıl oyun oynaması gerektiğini bu şekilde öğrenecek, başka yolu yok.

Oyun devam ediyor...

Paylaşım ve yorumlarınız için teşekkürler
Herkese sarı kırmızılı günler dilerim
Serdar Şimşek

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 94
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 220
Kayıt tarihi
: 18.08.10
 
 

Herkese selamlar, Ben Serdar Şimşek. İzmir Ödemiş doğumlu olup, Elektronik mühendisi, işletme Lis..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster