Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '07

 
Kategori
Güncel
 

Ay' ın Venüs' e sevdası... FB GS düşmanlığı..

Ay' ın Venüs' e sevdası... FB GS düşmanlığı..
 

Günlerden 19 Mayıs Cumartesi, yorgunluktan bitap düştüğüm günlerin ardından gelen bir tatil günü… Evde olacağım için mutluyum, her sabahki alışkanlıkla yedi gibi uyanıyorum, ama kalkmıyorum, ne güzel, tekrar dalıyorum, Samsun’a gitmeye niyetlenmiştim ama Pazartesi uykusuz işe gitmek işime gelmediğinden vazgeçtim. Akşama kadar evle uğraştıktan sonra arkadaşım Canan ile buluşmak üzere köprü altına doğru yola çıktım…

Benden 20 yaş küçük Canan, ama aynı yaşta gibiyiz, müthiş bir uyum var aramızda, büyük keyif alıyoruz birlikte vakit geçirmekten. 97’den beri tanıyorum onu, hem kızım hem arkadaşım gibi görüyorum, her görüşmemizde iyi ki varsın hayatımda, seni seviyorum diyor bana, mutlu oluyorum, aynı duyguları ben de ona duyuyorum, biliyor kendisi de…

Ve köprü altındayım, Canan’cım bekliyor beni, başlamış demlenmeye beni beklerken, sarmaş dolaş oluyoruz sanki yıllardır görüşmemişiz, oysa ki on gün önce birlikteydik… Köprü altına gitmek isteyişimizin bir sebebi de açık havada bira içmek ve buluşan Ay ile Venüs’ü görmek… Biz keyifle biramızı yudumlayıp sohbet ederken hava da kararıyor yavaş yavaş ve o inanılmaz muhteşem görüntü beliriyor hafiften…

Yanımızdaki mekanda da aynı zamanda maç izleniyor, gelen tempolardan anlıyoruz 2-1 olduğunu skorun, sonra ardından 3-1 oluyor… Fenerbahçe zaten şampiyon olmuştu ama herkesin söylediği gibi şayet Galatasaray’ı yenemeseydi bu şampiyonluğun hiçbir anlamı olmazdı, hem Beşiktaş’ı hem Galatasaray’ı yendi kendi sahalarında… Bir Beşiktaşlı olarak kutluyorum, helal olsun şampiyonlukları… Ama bu maç esnasında ve sonrasında yaşananlar üzüyor beni, aynı zamanda ürküterek… Seyredenler biliyordur, inanılmaz görüntülerdi seyrettiklerim… Her geçen yıl daha büyüyor bu düşmanlık. Düşmanlık diyorum çünkü öyle görünüyor, silah olsa ellerinde vuracaklar birbirlerini… Etrafımda FB’li GS’li kişilerle konuştuğumda hepsi birbirinin düşmanı gibi sözler sarf ediyorlar. Bu durum bir genelleme değil belki ama benim gözlemlediğim kadarıyla çoğunluk böyle düşünüyor…

Nereye varacak bu işin sonu, gerçekten ürkütücü bir durum. Burada büyük görev başkanlara ve yönetime düşüyor ama her iki tarafın da umurunda değil sanki, pek bir çaba yok gördüğüm kadarıyla… Acilen önlemler alınmalı, bir çözüm bulunmalı, öncelikle başkanlar bir araya gelerek bunun sadece bir spor olduğunu açıklamalılar. Maçların sonrasında kışkırtıcı açıklamalardan kaçınmalılar. Bir dönem İngiltere’de olmuştu bu tür olaylar, ama baktılar ki durum ciddi, çareler bulundu, fanatikler belirlenerek fişlendi, statlara sokulmadı ve başka önlemler de alınarak şu anki sportmenliğe yakışan bir tablo görünümüne sahip oldular…

Son yıllarda bu düşmanlığın artmasının bir sebebi de maç sonrası yapılan televizyon programları. Hemen hemen her kanalda ayrı bir ekip kurulmuş, eski hakemler, eski futbolcular maçların kritiğini yapıp, tartışmalı pozisyonları ele alıp, hakem doğru mu karar vermiş, yok golmüş, değilmiş, ofsaytmış, faulmüş, bunları tartışıp duruyorlar. Maç bitmiş artık, hangi maçın sonunda hakem yanlış karar verdi diye sonuç değiştirilmiş ya da maçın tekrarı kararı alınmış, yok böyle bir şey. Duyduğum kadarıyla hiçbir Avrupa ülkesinde bu tür programlar yapılmıyormuş. Bizi bıktıran magazin programları gibi oldu bu tür programlar, daha çok düşmanlığı tetikliyor bence. O maç bittikten sonra skor ne olursa olsun önlerindeki maça odaklanmalılar, yenilgiye kılıf aramak yerine…

Veee gelelim yine Ay ve Venüs’ün muhteşem buluşmasına… 19 Mayıs gibi Kurtuluş Savaşımızın başlangıç noktası olan bir güne denk gelmesi müthiş bir rastlantı. Beş yüz yılda bir olurmuş rastlaması bu güne… 2026’da 18 Mayısa denk gelecekmiş. Bu tabloyu izlememek olmazdı, öyle güzeldi ki, seyretmeye doyamadım bu eşsiz görüntüyü… Hafızama kazıdım ve fotoğrafını çektim, bir daha izlemek nasip olamayabilir diye… Hilal şeklindeki ay ve karşısında muhteşem Venüs. Birbirlerine sevdalı iki sevgili gibi geldi bana, buluşmaları yılları bulan iki sevgili… Güzeldi, muhteşemdi, seyretmekten keyif aldığım anlardı, bir daha göremeyeceğimi bilmek de ayrı bir anlam kazandırmıştı…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..