Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Ay Büyürken Uyuyamam..

Ay Büyürken Uyuyamam..
 

Şiir yaşamımızın içerisinde sürekli.. İlkokul çağlarında başlıyor yaşamımızın bir bölümünü kaplamaya.. Okuyoruz.. Ezberliyoruz ve sevmeye başlıyoruz okuya okuya.. Çünkü duygularımızın en güzel ifade şekli oluyor şiir bizim için.. Şiirlerde, kendi yaşamımızdan.. Duygularımızdan birşeyler buluyoruz çünkü..

Ben de böyle sevmeye başladım şiiri ...okuyarak..bir çok şairimizin şiirlerini içeren şiir kitaplarına sahip oldum yavaş yavaş...Edip Cansever..Orhan Veli..Ümit Yaşar Oguzcan.. Ahmet Muhip Dranas.. Necati Cumalı..bunlar ilk aklıma gelenler.. kitaplıgımda daha pek şairimizin şiirlerinin yer aldıgı şiir Antolojilerim de bulunuyor.. yagmurlu günlerde kanepe uzanıp şiir okumayı çok severim..

Güzel Aydınlık......

Akdeniz göklerinden,

Köpüklerden..limon çiçeklerinden..

Gözlerimde kalan aydınlık,

Nesrin'i ilk defa öptüm..

........demiş Necati CUMALI

Necati Cumalı'yı anlatmak istiyorum biraz kendimce..dilim döndüğünce..1921 yılında bugün Yunanistan sınırları içerisinde bulunan Florina'da dogmuş..uzun yıllar sonra Türkiye'ye göç ederek İzmir'in Urla ilçesine yerleşmişler..Orta ögrenim İzmir'de.. Yüksek ögrenimini Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesinde tamamlamış.. bir dönem İzmir'de avukatlık ve memurluk da yapmış..Şiirlerinden bazıları;Güneş saati..Balkon..Güneş delisi..Güzel aydınlık..Aşkın en güzel yönü..Kitapları;tütün zamanı.. acı tütün..yagmurlar ve topraklar..aşk da gezer..

1964 yılında ilk uluslararası ödülümüzü kendisinin yazdıgı ''Susuz Yaz'' hikaye kitabından sinemaya uyarlanan filmi ile Berlin film festivalinde ''altın ayı'' almıştık.. Hülya Koçyiğit ve Erol Taş oynamıştı..ve Metin Erksan yönetmişti..daha başka pek çok eseri sinamaya uyarlanmıştı..ben yıllar evvel ''nalınlar'''ı izlemiştim mesela.. Türkan Şoray'ın ve Cihan Ünal'ın ''Mine''adlı filmini de..ayrıca bildiğim kadarı ile ondokuz oyunu da var..

10 ocak 2001'de kaybettik kendisini..''Ay Büyürken uyuyamam''adlı kitabı yayınlandıktan sonra vefat etmişti..sanıyorum ki, ay olanca büyüklüklüğüyle geceyi doldurdugu vakit, bir gece yarısı kaybetmiştik ...o günden bu yana tam altı yıl geçmiş.. geçen hafta ölüm yıldönümünde, Urla belediyesinin Urla'daki evinde düzenlediği törenle anılmış.. 6.Cumalı buluşmasında..

Bu ay'lı geceler deli ediyor beni..

Kimi etmiyor ki?

Ay büyürken uyuyamıyorum!

Ay büyürken yaşayamıyorum!

Ah ipek yüzlüm ah!..

Bu gece ay büyüsün,bırak

Seni sevemiyorum,seni sevemiyorum...

demişti çok çok evvel... oysa ki,gecenin karanlıgında gökyüzünde parıldayarak.. karanlık odalarımızı ışıgıyla aydınlatan ayışığı o kadar masumdu..

''Ay büyürken uyuyamam'' adlı hikaye kitabı Necati Cumalı'nın Türk toplumundaki cinselliği işlediği tek hikaye kitabı...bana henüz alıp okumak nasip olmadı ama,en kısa zamanda edinip başucuma koyacagım..Biliyorsunuz bizler yaşarken hiç bir şeyin degerini bilemiyoruz..onlar yaşarken gerekli ilgiyi gösteremiyoruz... kaybettikten sonra da unutulmaya mahkum etmememiz gerekiyor.. yaşatmak gerekiyor.. ben'ce..

Sevgi'yle..

Kaynakça:Biyogrofi.net.

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..