Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '08

 
Kategori
Haftasonu
Okunma Sayısı
648
 

Ay tutulurken, balık yakalanırken bir de kitap

Ay tutulurken, balık yakalanırken bir de kitap
 

Evde okunmamış, yarım bırakılmış kitap tepelerinin boyu, sinir katsayımı zorlamaya başlayınca, D&R da yeni çıkanlar rafının önüne gelince, gözlerimi başka yerlere çevirir oldum...

Hafta sonları Mürefte’ye kır saçlı enişteyi ziyarete gidiyoruz ya.

Bu defa uyanıklık yaptık, cuma gecesinden kapağı attık...

Geceleri adresim belli; iskeledeyim.

Balık peşindeyim.

Aklıma gelmişken son günlerde bir kavram karmaşası yaşıyorum.

Ben balık mı avlıyorum?

Balık mı yakalıyorum?

Sağ olsun Doktor Niyazi soktu aklıma bunları...

İskelede günün ilk ışıklarına kadar takım çantası üzerine tüneyince, oturan yerlerimde tutulmalar oluyor ama bu cumartesi gecesi ay da tutuldu yahu!

Tutulmadan önce bir yakamoz, eh be kardeşim...

İnsanımızda şekilcilik diz boyu tabii!

Deniz kenarında her ne kadar, balık tutma pozisyonunda olsak da, radarlarımız açık...

“ Remzi aya bakar mısın? Aşkım iskelede oturup bacaklarımızı aşağıya sallandırıp biraz seyredelim mi?”

Remzi görüntü itibarı ile buzağı?

Ay, yakamoz, tutulma, deniz umurun da bile değil ama ne yapsın?

“ Remziiii”

“ Efendim kuşum.”

“ Cep telefonunla beni fotoğraf çeksene, ay tutulması da gözüksün ama”

“ Tamam kuşum.”

Zamanında sırtını denize verip kendi fotoğrafını çeken, yüzünü şekilden şekle sokan yalnız ablalara da rastladım...

Buzak falan ama bir Remzi’nin olması, olmamasından iyi bence...(!)

“ Kuşum hem ay, hem sen sığmıyorsunuz kareye, nasıl yapalım?”

“ Aşağıdan çek be Remzi”

“ Ya boş versene ayı sen, tutulacak işte, hadi eve gidelim”

“ Olmaz Remzi, valla sen de şarkı gibisin heee, her gece her gece....Ben sana bir şey olacak diye korkuyorum! Yoksa benim işim kolay!”

Ne anlatıyorum ben yahu, geceleri iskelede balık mesaisindeyim gündüz ne yapıyorum onu yazacaktım...

On bire kadar uyuyoruz arkadaş, kimse ellemeyince evin içi sıcaktan hamam gibi olunca uyanıyoruz...

Bakkala gitme, fırına gitme alışveriş işi benim...

Gazeteleri koltuğumun altına sıkıştırıyorum...

Kerim amcayı selamlayıp, sahildeki kahveye oturuyorum.

Ne zamana kadar?

Evden kahvaltı hazır telefonu gelene kadar...

Çay parasını ödeyip, fırından yeni çıkmış tava ekmeklerini koltuğumun altına sıkıştırıp terliklerimi sürte sürte sahanda pişirilmiş tereyağlı yumurtanın başına çöküyorum...

Benim kolesterol nasıl yükselmesin arkadaş...

Japon balığının ölümü balık yeminden olsun yahu...

Kahvaltı bitiyor, keyif kahvelerini içip gazeteleri ezberlerken uykum geliyor...

Evin arka odasında, bir yatak var...

Balkon kapısını açtığın zaman pöfür pöfür oluyor...

Tam yatacağım gözüme raftaki kitaplar ilişiyor...

Yeğen Ziraat Mühendisi olunca, üzümle, bağcılıkla, zeytin ve zeytincilikle ilgili ne arasan var...

Soner Yalçın’ın kitapları da çoğunlukta ( Bay pipo, Reis, Efendi.....)

Bir dönem insan merak ediyor, bu tarz kitaplara sarıyor, kendimden biliyorum...

Sonra gazeteler bu kitapların yerini alıyor... ( Şimdi gazeteler Soner Yalçın kitabı gibi demek istedim)

Üzerinde tabanca resmi olan bir kitap dikkatimi çekiyor “ Teşkilatın İki silahşoru

E okumadım ben bunu...(!)

Kitaptan bir iki sayfayı uyuyana kadar okurum düşüncesiyle alıyor, arka odaya geçiyorum...

Okumaya başlayınca, uyumak ne mümkün? Dede Yakub Cemil hikâyeyi bir anlatmaya başlıyor. O susuyor sazı, Torun Yakub Cemil alıyor... İki gündüzde bitirdim kitabı...

Kitabın sonu aceleye gelmiş gibi... Torun Danimarka’ya gidiyor... Akıbeti meçhul...

Bu kitap anlatma işini beceremiyorum...

Mesajı aldınız siz, kitap eski bir kitap, internette hakkında yazılmış onlarca konu başlığı var...

Evde sizin de yarım kitap tepeleri varsa, kitap almaya yasaklıysanız, rastlarsanız okuyun yahu!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sabah onbire kadar uyuyorsunuz, uyanınca bakkala fırına gidiyorsunuz, orda burda çay içip sonra geri dönüyorsunuz, siz kaçta kahvaltı ediyorsunuz?

Nilgün Akad 
 22.08.2008 23:51
Cevap :
Hafta sonları on ikiyi buluyor sonra öğle yemeği yemiyoruz ama öğünden kurtarıyoruz : ))  23.08.2008 12:33
 

kitap tepeleri var elbet, ama yasak koymadım kendime bu konuda, o kadar açgözlüyüm ki o tepe kafama yıkılana kadar eklemeye devam edicem galiba :((

beenmaya 
 20.08.2008 12:11
Cevap :
Sanırım bu da bir çeşit hastalık : ))  20.08.2008 13:33
 

Ali Bey kitap okumaya nasıl vakit ayırabiliyorsunuz ? Ben ayıramıyorumda :))...Bana tiyo verebilir misiniz ?...Boş vaktim olunca nete girip bloğu ancak takip edebiliyorum.Kitap okuma alışkanlığım sıfır :((

Murat GÜLCEK - Yakamoz35 
 19.08.2008 13:45
Cevap :
Size komik gelebilir ama en güzel kitap okunan yer tuvalet yirmi sayfa okumadan çıkmam... : ))  19.08.2008 16:03
 

Semoş gibiyim kitabı beğenmesemde zoraki bitiririm, sonra bir müddet nefret gelir elime kitap alamam gerçi:)) bu sıcaklarda nasıl bu kadar uyuyorsunuz anlamadım ama tabi oralar İstanbul'a göre yine esiyordur biz mahvolduk burda son günlerde, sevgiler

Dilek Fuçucı 
 19.08.2008 10:15
Cevap :
Adam Fawer’in “Empati” adlı kitabı ile tekrar cebelleşmeye başladım dün akşam saatlerinden itibaren, ben de yeni çıkan kitabı alma merakı var... Bir dönem deli gibi okuyorum, bir dönem işi oluruna bırakıyorum... Çok fazla uyuduğum söylenemez, cuma ve cumartesi geceleri sabaha karşı beş gibi yatıp on gibi de kalkıyorum... İşin garip tarafı beş saat uyku pekâlâ yetiyor... İstanbul neyse buralarda o : ))  19.08.2008 10:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1280
Toplam yorum
: 7730
Toplam mesaj
: 187
Ort. okunma sayısı
: 1087
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster